A7V266-e har ingen promise
Fra : dr.iskold

Dato : 27-01-02 10:45

hej læser

sad lige og kiggede på min nye computer med Asus A7v266-E, ifølge manualen
skal der være en promise controller ide 1 og 2, der er ikke nogen på min, er
det en fejl på mit mobo eller er det en fejl i manualen, har været på
Asus.com og der er der promise comtroller.

henrik

Fra : Martin T.

Dato : 27-01-02 13:03

Hej

Der findes 2 board versioner:

A7V266-E uden Promise
og
A7V266-E RAID med Promise Raid/Ultra100 controller indbygget.

Prøv at tage et kig på fx. www.datatel.dk under motherboards. Hvis du
scroller ned kan du se to Asus A7V266-E lige under hinanden.

Sikker på der ikke står noget med (optional)?

Mvh. Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-01-02 13:50

Mit hedder kun A7V266-E, og der er både promise og onboard audio.

- Martin

Fra : dr.iskold

Dato : 27-01-02 19:35

hej martin
hvis du ser efter på www.datatel.dk, så kan du se at der er 3 stk asus
A7V266, men de 2 af dem er A7V266-E, altså med den nyer chips, og på de 2
board, er der både almindelig ide 2 og 1, samt Promise ide 1 og 2, mens på
A7V266 er der kun almindelig ide 1 og 2. Så der er nu forskel. Hvis du
kigger på www.asus.com kan du se at chips settet hedder via kt266 det er det
nye.
henrik

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-01-02 19:56

Jeg går ud fra at du vil ha' et bundkort med KT266a, og ikke KT266.

A7V266 = KT266

A7V266-E = KT266a

A modellen er den nye, og hurtigste/bedste/mest stabile osv.

Og som sagt hedder mit bundkort kun A7V266-E, men der er alligevel onboard
lyd og raidcontroller. Så du kan ikke stole på betegnelserne (i så fald
skulle mit have heddet A7V266-E Raid osv.).

Men gå efter "A7V266-E", da det performer klart bedre end "A7V266". Det er
to forskellige chipsets.

Husk at sikre dig (hos forhandleren), at der er Raid på det, hvis du skal
bruge det.

- Martin

Fra : Prost

Dato : 27-01-02 13:06

> [...]
> det en fejl på mit mobo eller er det en fejl i manualen, har været på
> Asus.com og der er der promise comtroller.

Hejsa

Der er ingen fejl i det ved mindre du købte en med raid controller på.
De fås med andre ord både med raid og uden..

Har selv en uden raid

/Rune

Fra : dr.iskold

Dato : 27-01-02 16:21

Takker for alle svarene, kan se at det er et A7V266, der har ligget i nim
æske, og på æsken står der A7V266-E, og der skal være Promise ide 1 og 2, og
det er der ikke på A7V266, og uden på æsken og i manualen er der oxo promise
ide 1 og 2, så det bliver en bytter.
henrik