Ja i har sikkert fået dette spørgsmål før
Fra : Skufle

Dato : 26-01-02 20:12

Hvordan finder jeg ud af hvem der ejer flg. ip nr.
66.88.222.8
,
skufle

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 26-01-02 20:17

Skufle wrote:
> Hvordan finder jeg ud af hvem der ejer flg. ip nr.
> 66.88.222.8

Med dig og whois (eksempelvis):

[olmic@goddard] > dig -x 66.88.222.8 soa |grep SOA
;; 8.222.88.66.in-addr.arpa, type = SOA, class = IN
222.88.66.in-addr.arpa. 1h59m7s IN SOA kepler.concentric.net. hostmaster.concentric.net. (
[olmic@goddard] >

Dernæst

[olmic@goddard] > whois concentric.net.

Registrant:
Concentric Network Corporation (CONCENTRIC2-DOM)
1400 Parkmoor Avenue
San Jose, CA 95126-3429
US

VH,

Ole M.

Fra : BF

Dato : 26-01-02 21:30

prøv http://www.cyberabuse.org/whois/?page=whois

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-01-02 03:45

On 26 Jan 2002 19:11:37 GMT, Skufle <Skufle@forum.dk> wrote:

>Hvordan finder jeg ud af hvem der ejer flg. ip nr.
>66.88.222.8

Hvorfor?

--
- Peter Brodersen

Fra : Skufle

Dato : 27-01-02 11:34

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote in news:hQJ48.1383$m6.41822
@news000.worldonline.dk:

> Hvorfor?

En bekendt af mig har dette ip nr. stående i sin Norton personal firewall
vi mener at det kan være en der har forsøgt sig med indtrængen på pc´ en,
men om det er lykkedes vides ikke.

Skufle

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-01-02 23:07

On 27 Jan 2002 10:34:19 GMT, Skufle <Skufle@forum.dk> wrote:

>En bekendt af mig har dette ip nr. stående i sin Norton personal firewall
>vi mener at det kan være en der har forsøgt sig med indtrængen på pc´ en,
>men om det er lykkedes vides ikke.

Kan Norton ikke fortælle mere om hvad, der er sket?

Og hvis det program ikke kan fortælle hvorfor, den pludselig nævner
det IP-nummer, er der så overhovedet grundlag for at begynde at
anklage folk?

--
- Peter Brodersen

Fra : Skufle

Dato : 28-01-02 18:33

> [...]
>
> Og hvis det program ikke kan fortælle hvorfor, den pludselig nævner
> det IP-nummer, er der så overhovedet grundlag for at begynde at

Hvor var det lige præcist at folk blev anklaget ?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-01-02 05:04

On 28 Jan 2002 17:33:00 GMT, Skufle <Skufle@forum.dk> wrote:

>Hvor var det lige præcist at folk blev anklaget ?

"anklage" skulle måske i gåseøjne, men:

Dvs. det lader til at I er interesseret i at finde ud af, om "angrebet
lykkedes", fremfor om der overhovedet var tale om et angreb. Om ikke
andet har I allerede dannet jer en mening om at det er en person, der
forsøgte at trænge ind.

Det er først i det øjeblik, at man har gode indicier for det, at
IP-nummeret er interessant.

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter Jensen

Dato : 30-01-02 13:15

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forsøgte at trænge ind.
>
> Det er først i det øjeblik, at man har gode indicier for det, at

Ork - ingen grund til at komme ud i denne debat på den post der startede det

Mvh.:
Peter Jensen