<form>'s og arrays
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 26-01-02 19:03

Er der nogen der kender til om der skulle være problemer, i forbindelse med
at lade en form skrive til et element i et array, istedet for bare at skrive
til en variabel?

Et eksempel kunne være: <input type="Submit" name="knap[10]" value="Åben">

Jeg tænker specielt også i forhold til de forskellige browsere der findes,
om de alle understøtter dette?

Mvh
Stig

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 27-01-02 18:28

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk>'s posting:

>Et eksempel kunne være: <input type="Submit" name="knap[10]" value="Åben">

Here goes...

Indholdet af en name og value er CDDATA, og så vidt jeg ved, skulle
det derved ikke være et problem at bruge tegn der ellers kan bruges
på siden i henhold til angivet tegnsæt for pågældende.

Problemer kan så være tegn, der ellers har en reserveret plads i
koden, altså fx tegn som <, >, " m.fl. Muligt, disse skal angives
som kode (altså &lt; osv.).

Eftersom arrays dimensionangivelserne her bruger [], der ikke er
reserverede tegn, burde der ikke være problemer med at bruge disse
tegn direkte.

....Correct me if i'm wrong!

>Jeg tænker specielt også i forhold til de forskellige browsere der findes,
>om de alle understøtter dette?

Virker fint i Opera.

--
Derfor browseren Opera: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.html