Kan ikke set netbios navn mere?
Fra : Per Olsen

Dato : 26-01-02 17:27

Hej NG

Min computer som kører winxp dk kan ikke længere se netbios navne på
netværket, f.eks. hvis man skriver \\pcnr1
så finder den ikke pc'en - gør jeg det samme fra en anden pc'er så virker
det fint, hvordan kan det være?
- jeg har prøvet at af installer netkortet, samt alle protokolelrne men uden
held.
- Jeg har også prøvet at give computeren et andet navn...
selve netforbindelsen virker fint den kan pinges osv og kommer fint på
internettet, men jeg kan ikke se andre pc'er ved at skrive \\computernavn.

Alle pc'erne er i samme arbejdsgruppe.....

What dælen do i do... jeg gider ikke skal til at lave en re install pga af
dette.

--
Med venlig hilsen / Best Regards

Per Olsen

Fra : Jørgen Henri Madsen

Dato : 26-01-02 18:57

Hej Per
Prøv følgende.
Kontrolpanel-netværk-fil og udskriftdeling-flueben ud for :andre brugere
skal have adgang til mine filer.
Tryk -Anvend ,så OK.
Alle computeres drev skal "deles" , så de andre computere kan se dem.
Det gøres på følgende måde -den computer-højreklik på det drev der skal
kunne ses -vælg deling.
Det foregår på den måde i Windows 98.
Håber det kan hjælpe dig , med dit problem.
Mvh.
Jørgen

Fra : Polle

Dato : 30-01-02 20:19

.... ellers prøv at aktivere Netbios via DHCP inde i WINS

--
Polle

Fra : Hans

Dato : 31-01-02 04:38

"Per Olsen" <perolsen@edb.dk> skrev i en meddelelse
> Min computer som kører winxp dk kan ikke længere se netbios navne på
> netværket, f.eks. hvis man skriver \\pcnr1

Har du en firewall i gang på xp maskinen? Prøv og slå den fra.

mvh
Hans