Prob. med at logge på domæne..
Fra : ..::jmj::..

Dato : 26-01-02 09:14

Scenario:
Lille net med en 2000 domænekontroller
Domænekontroller fungerer som DHCP-server, DNS-server (forwarding) og
gateway til Internettet
Båndbredde 10 Mbit
4-5 klienter (W9x)
Protokoller: NetBieu og TCP/IP (NetBieu pga Navision)
Ingen problemer med disse klienter

Har forsøgt at skubbe først en 2000 arbejdsstation, siden en XP
arbejdsstation ind, her kommer problemet:
disse kan ikke tilmeldes kontrolleren.
kontrolleren kan ikke ses ved browsing
computeren kan ikke tilmeldes domænet fordi den ikke finde
domænecontrolleren, MEN jeg kan godt anvende shares på controlleren når jeg
selv anfører sharenavn og kontonavn (fx \\...server\sharenavn logget på med
en eksisterende konto på serveren).
Ret beset kan man altså arbejde på og anvende data i domænet, men det er
ikke "rigtigt"
Hvorfor opfører det sig sådan? Har ikke oplevet disse problemer andre steder
og kan ikke umiddelbart se hvad der går galt.
Hjælp ønskeligt....

PFT
Jørgen

Fra : jakob wolffhechel

Dato : 26-01-02 09:51

"..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> wrote in message

> [...]
jeg
> selv anfører sharenavn og kontonavn (fx \\...server\sharenavn logget på

har du sørget for at domæne controlleren er anført som dns server i
klientens tcp/ip-konfiguration?

/j

Fra : ..::jmj::..

Dato : 26-01-02 11:34

"jakob wolffhechel" <anonymous@somewhere.com> skrev i en meddelelse

> har du sørget for at domæne controlleren er anført som dns server i
> klientens tcp/ip-konfiguration?
>
> /j

Det mener jeg, men jeg kan tjekke ved næste besøg. Det kan være du har et
point der, men jeg mener at huske at det er sat op på nøjagtig samme måde
som det net jeg sidder på i skrivende stund, og her sørger DHCP-serveren
for, at disse informationer er korrekte (ie controlleren som DNS server) for
klienterne.

Tak, indtil videre

Jørgen

Fra : jakob wolffhechel

Dato : 27-01-02 05:11

> [...]
> som det net jeg sidder på i skrivende stund, og her sørger DHCP-serveren
> for, at disse informationer er korrekte (ie controlleren som DNS server)

ja, det regnede jeg osse med... men bare liiiige for en sikkerheds skyld :)

/j