Hastighed igen igen igen....
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 26-01-02 05:17

Hej.

Jeg har før haft problemer med hastigheden på mit lokalnet og det har jeg
ikke kunde finde løsningen på...Nu skulle jeg imidlertidigt flytte _meget_
store mængder data og nu blev det for meget, nu skulle der findes en
løsning...

Systemet består i testopstillingen af to win2k maskiner(maskine A og B) og
en XP maskine(maskine C), alle sammen med hurtige diske og hurtige
CPU'er(altså ingen begrænsninger her)...De er forbundet med en unmanged
100Mbit switch som fortæller mig(via lysdioder) at alle 3 maskiner kører
fuld duplex.

Jeg prøver nu at sætte en FTP-server op på maskine A og C. Jeg kan nu hente
fra A-->C(og C-->A) med fuld skrald, ligledes kan jeg hente fra B-->C(og
C-->B) med fuld skrald. Der er altså fuld skrald fra både A og B hen til C.
Problemet opstår når jeg forsøger direkte fra A til B...Her opnår jeg på en
god dag 2Mbyte/sek(nøj agtig de samme filer som sendes med 7Mbyte/sek fra
A-->C og B-->C! og der bruges netop de samme diske som før)

Selvom vi sætter crossover mellem A og B og låser begge netkort på 100Mbit
fuld duplex så kommer hastigheden aldrig over 2Mbyte/sek.

Vi er virkelig på bar bund her, og håber at i måske har nogle forslag. For
vi har prøvet stort set alle mulige "gammelkone-råd" for at få hastigheden
op(så som at installere netbios etc) for at afhjælpe problemet, intet er
lykkeds so far, stadig ikke over 2Mbyte/sek.Der har forhen være XP på
maskine B og dengang var problemet mellem A og B det samme, men både A og B
kunne sagtens snakke over 7Mbyte/sek med resten af "computerparken".

PS. I hele testen har switchen kun være belastet af vores test trafik, så
overbelastet switch(hvis det kan lade sig gøre i det hele taget) er
udelukket. Vi har prøvet forskellige porte i switchen så fejl i enkelte
porte kan heller ikke være fejlen(vi har også prøvet crossover direkte fra
A-->B)...

MVH
Thomas som snart begynder at græde.....næsten i hvertfald

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-01-02 00:59

On Sat, 26 Jan 2002 05:17:26 +0100, "Thomas Eg Jørgensen"
<thomas@kontorbutikken.dk> wrote:

> [...]

> Selvom vi sætter crossover mellem A og B og låser begge netkort på
> 100Mbit fuld duplex så kommer hastigheden aldrig over 2Mbyte/sek.

Hvis du kører med en unmanaged switch, hvor du altså ikke kan
konfigurere hastighed og duplex, må du *ikke* konfigurere dine
netkort fast. For hvis du sætter dine netkort til 100 Mbps full
duplex, *skal* switchen vælge 100 Mbps halv duplex (fordi dine
netkort ikke længere kører auto-neg).

Prøv at sætte alt til auto og test det hele. Prøv derefter at
sætte dine netkort fast til 100 Mbps halv duplex, og se om det
giver et bedre resultat.

Hvis det stadig er skidt med den ene maskine, så prøv at skifte
netkort (og kabel) med en af de gode.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 27-01-02 01:19

> [...]
> netkort fast. For hvis du sætter dine netkort til 100 Mbps full
> duplex, *skal* switchen vælge 100 Mbps halv duplex (fordi dine
Begge dele er prøvet, vi har også prøvet med crossoverkabel i stedet for
switch for at udelukke en fejlfaktor, men uden held...

> Hvis det stadig er skidt med den ene maskine, så prøv at skifte
> netkort (og kabel) med en af de gode.

Ja det er nok sidste mulighed(at skifte netkort i A og B)......

MVH
Thomas