/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet telekom.
#NavnPoint
refi 3277
severino 2664
transor 1758
Nordsted1 1675
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
pallebhan.. 950
miritdk 945
dk 910
10  Kortoverv.. 810
"Låst" Menuet 308I
Fra : Morten Elwarth


Dato : 25-01-02 20:04

Under manuel programering (med tlf. på lokal 10) af Menuet 308I er der
sket det mærkelige, at lokal 10 har mistet klartone. Jeg er altså i en
låst situation, da det ikke engang er muligt, at lave master-reset af
centralen.
Billedet er som følger: Lokal 10 ingen klartone, 11 ingen klartone,
12-13-14 melder optaget, 15-16-17 har klartone og fungerer
tilsyneladende normalt.

Der er også det besynderlige, at lokal 10 ved afløftning af røret ringer
direkte til et indprogrameret kortnummer (min egen mobil). Jeg mente
ellers ikke at Hotline-funktionen var tilgængelig på lokal 10. Muligvis
er det ikke et kortnummer, men et nr. som centralen har registreret som
senest opringede!

Ved indringning fra bylinje fungerer centralen tilsyneladende normalt og
lokal 10 kan sagtens modtage og viderestille opkaldet.

Håber en eller anden kan gennemskue hvorledes jeg reder mig ud af
miseren!

Morten Elwarth



--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

 
 
Tom Christensen (26-01-2002)
Kommentar
Fra : Tom Christensen


Dato : 26-01-02 01:19


"Morten Elwarth" <elwarth@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:88287b6807cc0bdc49140f27d312aa9b.64012@mygate.mailgate.org...
> Under manuel programering (med tlf. på lokal 10) af Menuet 308I er der
> sket det mærkelige, at lokal 10 har mistet klartone. Jeg er altså i en
> låst situation, da det ikke engang er muligt, at lave master-reset af
> centralen.
> Billedet er som følger: Lokal 10 ingen klartone, 11 ingen klartone,
> 12-13-14 melder optaget, 15-16-17 har klartone og fungerer
> tilsyneladende normalt.
>
> Der er også det besynderlige, at lokal 10 ved afløftning af røret ringer
> direkte til et indprogrameret kortnummer (min egen mobil). Jeg mente
> ellers ikke at Hotline-funktionen var tilgængelig på lokal 10. Muligvis
> er det ikke et kortnummer, men et nr. som centralen har registreret som
> senest opringede!
>
> Ved indringning fra bylinje fungerer centralen tilsyneladende normalt og
> lokal 10 kan sagtens modtage og viderestille opkaldet.
>
> Håber en eller anden kan gennemskue hvorledes jeg reder mig ud af
> miseren!

Hej Morten

Men jeg har for nogen tid siden af nød købt et programmeringskabel til
Menuet
(har selv en Menuet206, og en kunde har en 308I).

Jeg oplevede hos den pågældende kunde, at vi overhovedet ikke kunne få
forbindelse til Menuetten fra lokal 10 (heller ikke master reset)

Men med en bærbar PC tilsluttet via kablet kunne Menuetten alligevel
omprogrammeres. (Den kan stadigvæk ikke programmeres fra lokal 10... !)

Så måske skal du ud at købe et kabel (cirka 800,-)

venlig hilsen

Tom




Morten Elwarth (26-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Elwarth


Dato : 26-01-02 11:04

Hej Tom!

Ok, har selv haft tanken, at man forhåbentlig kan komme i kontakt med
Menuetten fra PC. Derfor har jeg også lånt et kabel, som muligvis kommer
med posten i dag eller i hvert fald i nærmeste fremtid.

Kunne jeg lokke dig til at uddybe den nævnte situation for mig? Du
skriver, at du ikke kunne/kan programmere fra lokal 10, men virker lokal
10
normalt ellers? Det er et noget specielt problem her, da lokal 10 ikke
engang giver klartone ved afløftning!

Programering fra lokal 10 kan afbrydes ved at taste #99*kode# og åbnes
med *99osv... Men det hjælper jo et fedt, når lokal 10 ikke giver
klartone.
Hvis jeg gentagne gange taster R på lokal 10 får jeg "...-"
opmærksomhedstonen og kan stille om til de andre lokalnumre ligesom jeg
kan taste * mod bylinje. Så teknisk set er kanalen ikke helt død/brændt
af.

Men tak for dit svar, det giver mig da lidt håb om, at centralen ikke er
helt til skrot.

Venligst
Morten

> Hej Morten
>
> Men jeg har for nogen tid siden af nød købt et programmeringskabel til
> Menuet
> (har selv en Menuet206, og en kunde har en 308I).
>
> Jeg oplevede hos den pågældende kunde, at vi overhovedet ikke kunne få
> forbindelse til Menuetten fra lokal 10 (heller ikke master reset)
>
> Men med en bærbar PC tilsluttet via kablet kunne Menuetten alligevel
> omprogrammeres. (Den kan stadigvæk ikke programmeres fra lokal 10... !)
>
> Så måske skal du ud at købe et kabel (cirka 800,-)
>
> venlig hilsen
>
> Tom




--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

delta (20-05-2002)
Kommentar
Fra : delta


Dato : 20-05-02 09:37

Til Partner Electrics centraler
Programmeringskabel forbindelser kan findes på PEL hjemmeside.
Forbindelserne er her!

9 pin D-SUB Modular 6/6
Pin 2 RxD Pin 4 RxD
3 TxD 2 TxD
5 Gnd 1 Gnd
I en modular vægsokkel sidder pin 1 øverst til venstre

Håber at dette spaer dig for kr. 800,00

hilsen
Paul

mail@deltacom.dk

"Tom Christensen" skrev d. 26-01-02 01:19 dette indlæg :
>
> "Morten Elwarth" <elwarth@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:88287b6807cc0bdc49140f27d312aa9b.64012@mygate.mailgate.org...
> > Under manuel programering (med tlf. på lokal 10) af Menuet 308I er
der
> > sket det mærkelige, at lokal 10 har mistet klartone. Jeg er altså i
en
> > låst situation, da det ikke engang er muligt, at lave master-reset
af
> > centralen.
> > Billedet er som følger: Lokal 10 ingen klartone, 11 ingen klartone,
> > 12-13-14 melder optaget, 15-16-17 har klartone og fungerer
> > tilsyneladende normalt.
> >
> > Der er også det besynderlige, at lokal 10 ved afløftning af røret
ringer
> > direkte til et indprogrameret kortnummer (min egen mobil). Jeg mente
> > ellers ikke at Hotline-funktionen var tilgængelig på lokal 10.
Muligvis
> > er det ikke et kortnummer, men et nr. som centralen har registreret
som
> > senest opringede!
> >
> > Ved indringning fra bylinje fungerer centralen tilsyneladende
normalt og
> > lokal 10 kan sagtens modtage og viderestille opkaldet.
> >
> > Håber en eller anden kan gennemskue hvorledes jeg reder mig ud af
> > miseren!
>
> Hej Morten
>
> Men jeg har for nogen tid siden af nød købt et programmeringskabel til
> Menuet
> (har selv en Menuet206, og en kunde har en 308I).
>
> Jeg oplevede hos den pågældende kunde, at vi overhovedet ikke kunne få
> forbindelse til Menuetten fra lokal 10 (heller ikke master reset)
>
> Men med en bærbar PC tilsluttet via kablet kunne Menuetten alligevel
> omprogrammeres. (Den kan stadigvæk ikke programmeres fra lokal 10...
!)
>
> Så måske skal du ud at købe et kabel (cirka 800,-)
>
> venlig hilsen
>
> Tom
>
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Henning Keseler (22-05-2002)
Kommentar
Fra : Henning Keseler


Dato : 22-05-02 08:12


"delta" <delta.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:Aw2G8.11993$4f4.551393@news000.worldonline.dk...
> Til Partner Electrics centraler
> Programmeringskabel forbindelser kan findes på PEL hjemmeside.
> Forbindelserne er her!
>
> 9 pin D-SUB Modular 6/6
> Pin 2 RxD Pin 4 RxD
> 3 TxD 2 TxD
> 5 Gnd 1 Gnd
> I en modular vægsokkel sidder pin 1 øverst til venstre

Gælder kun TeleMaster.

Kopieret fra PEL´s hjemmeside:

Bemærk: Programmeringskabel til Menuet og Mezzo indeholder elektronik i
det ene stik. Jordsløjfe skal undgåes - f.eks. ved anvendelse af transportabel
PC uden forbindelse til jord. PC klargøres med åbent opsætningsprogram før
programmeringskabel tilsluttes.

mvh Henning


Morten Elwarth (26-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Elwarth


Dato : 26-01-02 14:07

Jeg modtog et kabel til låns med posten for lidt siden og koblede straks
centralen op med min PC. Først downloadede jeg data fra centralen og
kunne konstatere nogle mærkelige tegn i kortnummerbasen. Jeg rettede
disse til og lavede lidt småændringer i div. øvrige opsætninger.
Herefter sendte jeg data tilbage til centralen og bedst af alt... Den
virkede sørme normalt bagefter med klartone på alle lokalnr. og
tilsyneladende ingen fejl iøvrigt.

Så jo, det er anbefalelsesværdigt at programere fra PC i stedet for
lokal 10. Ærgerligt at kablet skal være så dyrt (omkring 800,-).
Der sidder en IC i com-port-stikket, så det er ikke så let at lave et
kabel selv...

Men altså.... alarmen er afblæst herfra!

Morten Elwarth


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

jan steen sørensen (26-01-2002)
Kommentar
Fra : jan steen sørensen


Dato : 26-01-02 16:41

> Så jo, det er anbefalelsesværdigt at programere fra PC i stedet for
> lokal 10. Ærgerligt at kablet skal være så dyrt (omkring 800,-).
> Der sidder en IC i com-port-stikket, så det er ikke så let at lave et
> kabel selv...

Skulle dog være muligt - det er standard komponenter!

Jan



Morten Elwarth (27-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Elwarth


Dato : 27-01-02 15:05

Diagram modtages med glæde

Morten


> > Så jo, det er anbefalelsesværdigt at programere fra PC i stedet for
> > lokal 10. Ærgerligt at kablet skal være så dyrt (omkring 800,-).
> > Der sidder en IC i com-port-stikket, så det er ikke så let at lave et
> > kabel selv...
>
> Skulle dog være muligt - det er standard komponenter!
>
> Jan




--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

jan steen sørensen (28-01-2002)
Kommentar
Fra : jan steen sørensen


Dato : 28-01-02 17:26

"Morten Elwarth" <elwarth@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:f1b67f77ea746b64c540faf8a4a7a47e.64012@mygate.mailgate.org...
> Diagram modtages med glæde

Desværre - det har jeg ikke (mere)

Men prøv evt. at skrive til www.pel.dk

Jan



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste