Debian install over nettet
Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 25-01-02 17:37

Jeg forsøger at installere debian over nettet. Jeg har prøvet at vælge
modul/driver som jeg tænkte ville være nødvendige. Det er fx driver til mit
netkort og ppp.
Skal der mere til?

Skal man ikke opgive pasword og isp og.lign?

--
MVH
Axel

Fra : Morten Brix Pedersen

Dato : 25-01-02 19:04

Hej,

Axel Eystein Jensen wrote:

> [...]
> modul/driver som jeg tænkte ville være nødvendige. Det er fx driver til mit

Det er kun hvis du har en ren "netværks" opkobling til internet (d.v.s.
internet via LAN) at du direkte kan installere Debian over nettet. Hvis
du har ppp (dial-up modem/isdn) kan du kun installere pakkerne over nettet).

> Skal man ikke opgive pasword og isp og.lign?

Efter den første fase er installationen er færdig, d.v.s. når du har
partitioneret, og den har hentet base. Så vil installationen boote. Når
du har booted, vil du blive spurgt om du vil installere Debian over ppp.

- Morten.

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 26-01-02 10:55

> [...]
> internet via LAN) at du direkte kan installere Debian over nettet. Hvis
> du har ppp (dial-up modem/isdn) kan du kun installere pakkerne over
For pokker! Jeps det havde jeg ikke lige gennemskuet. Tak!
> Efter den første fase er installationen er færdig, d.v.s. når du har
> partitioneret, og den har hentet base. Så vil installationen boote. Når
> du har booted, vil du blive spurgt om du vil installere Debian over ppp.
Tak, så er det jo bare om at få boote i en hulens fart!
Axel