OpenSSH 3.x
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 25-01-02 16:15

Jeg ønskede at opgradere ssh2.9 til 3.0 på min solaris da jeg læste noget om
usikkerhed på ælder versioner. Siden har jeg ikke kunnet få sshd til at
starte

den kommer med følgende fejl ved opstart:
-----
Starter SSHd
Couldn't connect to PRNGD socket "/var/spool/prngd/pool": No such file or
directory
Entropy collection failed and entropy exhausted
---
pkg-get compare viser:
openssh 2.9p2 SAME
openssh 3.0.2p1 SAME
openssl 0.9.6b SAME

--
Har nogen et forslag hvad jeg kan for at løse situationen.
NB.

finn

--- CykelSmeden.... edb på gadeplan

Hvis intet er anført, taler jeg om RH 7.1
og når jeg spørger, er det bare fordi jeg ved for lidt!

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 25-01-02 16:25

CykelSmeden fra Aalborg wrote:

> Couldn't connect to PRNGD socket "/var/spool/prngd/pool": No such file or
> directory
> Entropy collection failed and entropy exhausted

Kører prngd (prøv google) og lytter den på pågældende socket?

--
Hroi Sigurdsson hroi@asdf.dk
Danske nyhedsfeeds i RSS-format: http://asdf.dk/rss/da/

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 25-01-02 17:17

"Hroi Sigurdsson" <hroi@asdf.dk> skrev i en meddelelse

> Kører prngd (prøv google) og lytter den på pågældende socket?

det gjorde den ikke (var ikke installeret.) -men det lykkedes, og nu kører
den, men resultatet det samme ?!:
-----
bash-2.00# ps -ef |grep prn
root 5208 1 1 17:12:01 ? 0:00 /usr/local/bin/prngd
/var/spool/prngd
bash-2.00# /etc/init.d/sshd start
Starter SSHd
Couldn't connect to PRNGD socket "/var/spool/prngd/pool": Not a directory
Entropy collection failed and entropy exhausted
---
/var/spool/prngd er en fil som blev dannet ved opstart af prngd. derfor kan
den ikke indeholde nævnte /pool ??

finn

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 25-01-02 19:09

CykelSmeden fra Aalborg skrev:

> /var/spool/prngd er en fil som blev dannet ved opstart af prngd.
> derfor kan den ikke indeholde nævnte /pool ?

Man kan angive socket-navnet på kommandolinjen.

// Klaus

Fra : Sven Esbjerg

Dato : 25-01-02 19:17

"CykelSmeden fra Aalborg" <outlook@acnord.SLET.dk> writes:

> Jeg ønskede at opgradere ssh2.9 til 3.0 på min solaris da jeg læste noget om
> usikkerhed på ælder versioner. Siden har jeg ikke kunnet få sshd til at
> starte

Jeg tror du vil have glæde af at læse følgende:

http://www.sun.com/blueprints/0701/openSSH.pdf
http://www.sun.com/blueprints/0102/configssh.html

i nævnte rækkefølge.

Vh.
Sven Esbjerg

--
Fight Internet Censorship! http://www.eff.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 26-01-02 22:26

Undskyld Sven, jeg kom til at svare direkte!

Sven Esbjerg" <esbjerg@xbsd.net> skrev i en meddelelse

noget om
så i det mindste har jeg lært:
If it ain't broken, don't fix it ;(

-----
> Jeg tror du vil have glæde af at læse følgende:
>
> http://www.sun.com/blueprints/0701/openSSH.pdf
> http://www.sun.com/blueprints/0102/configssh.html
Specielt det første er god læsning, men jeg har åbenbart stadig nogle
forståelsesproblemer, så jeg prøver at omformulere:

> root 5208 1 1 17:12:01 ? 0:00 /usr/local/bin/prngd
/var/spool/prngd

Så alt tyder på at jeg har fået installeret/starter prngd, jvf. Readme og
blueprints.
Den kan evt startes med flere sockets, betyder det at jeg skal fortælle at
SSH skal bruge den? (terminologien 'en socket' ?)

>bash-2.00# /etc/init.d/sshd start
>Starter SSHd
>Couldn't connect to PRNGD socket "/var/spool/prngd/pool": Not a directory
>Entropy collection failed and entropy exhausted

Altså kan sshd ikke connecte til 'PRNGD socket "/var/spool/prngd/pool": '
fordi parameteren ovenfor var forkert?
eller er jeg helt udenfor al forståelse?

hilsen finn