Instalering af Daemontools
Fra : Claus

Dato : 25-01-02 10:45

Hejsa jeg har nu siddet og prøvet på at installere daemontools
(daemontools-0.76.tar.gz) på en clarkconect server (redhat 7.2)
men den melder fejl under installationen hver gang, hvad er det galt?
her er den fejl den kommer med:
[root@clark daemontools-0.76]# package/install
Linking ./src/* into ./compile...
Compiling everything in ./compile...
sh find-systype.sh > systype
rm -f compile
sh print-cc.sh > compile
chmod 555 compile
../compile byte_chr.c
../compile: exec: gcc: not found
make: *** [byte_chr.o] Error 127
Copying commands into ./command...
cp: cannot stat `compile/svscan': No such file or directory

det skal lige siges at jeg er, næsten, nybegynder indenfor linux.
Mvh Claus

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 25-01-02 11:28

Claus wrote:

> [...]
> (daemontools-0.76.tar.gz) på en clarkconect server (redhat 7.2)
> men den melder fejl under installationen hver gang, hvad er det galt?
^^^^^^^^^^^^^^

Det ser ud som om, du mangler gcc (den burde du ellers altid få
med på RedHat ?).

> make: *** [byte_chr.o] Error 127
> Copying commands into ./command...
> cp: cannot stat `compile/svscan': No such file or directory

Prøv:

rpm -qa | grep gcc

Du burde få noget i stil med:

gcc-objc-2.96-98
gcc-g77-2.96-98
gcc-c++-2.96-98
gcc-2.96-98

PS: Du har husket at køre ./configure først ?

-Claus

Fra : Claus

Dato : 25-01-02 11:45

Hejsa Claus
jo gcc mangler, er jeg ved at installere nu, men hvad med det ./configure,
ja undskyld, jeg er sq lidt på herens mark med hensyn til Linux.
Claus

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 25-01-02 11:49

Claus wrote:

> jo gcc mangler, er jeg ved at installere nu, men hvad med det
> ./configure, ja undskyld, jeg er sq lidt på herens mark med hensyn til
> Linux. Claus

Bernstein bruger normalt ikke configure. Han laver selv alle sine
scripts ol.

Rasmus

I would never kill somebody
- unless they pissed me off!
-- Eric Cartman

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 25-01-02 11:55

Claus wrote:

> jo gcc mangler, er jeg ved at installere nu, men hvad med det ./configure,
> ja undskyld, jeg er sq lidt på herens mark med hensyn til Linux.

Rasmus kender det program, du er ved at installere, og ved, at du ikke
behøver at bruge ./configure .

Men ellers er standardmetoden til at installere programmer på linux
denneher:

tar zxvf filnavn.tar.gz (eller tar jxvf filnavn.tar.bz2)
cd filnavn
./configure
make
su
make install

MVH
-Claus

Fra : Claus Alboege

Dato : 25-01-02 11:52

Claus> Claus wrote:
> [...]
Claus> ^^^^^^^^^^^^^^

Claus> Det ser ud som om, du mangler gcc (den burde du ellers altid få
Claus> med på RedHat ?).

Claus> Prøv:

Claus> rpm -qa | grep gcc

Claus> Du burde få noget i stil med:

Claus> gcc-objc-2.96-98
Claus> gcc-g77-2.96-98
Claus> gcc-c++-2.96-98
Claus> gcc-2.96-98

Claus> PS: Du har husket at køre ./configure først ?

Daemontools benytter sig ikke af autoconf.

Hvis man endeligt vil ændre på compiler indstillinger gøres det i
conf-{cc,ld} - men det er meget sjældent nødvendigt.

/Claus A

Fra : Claus

Dato : 25-01-02 12:19

takker for svarene..........
vender nok tilbage hvis der kommer flere spørgsmål.
God weekend.
Claus

Fra : Claus

Dato : 25-01-02 13:56

ja så gik det igebbem med deanontools, nu er den gal med [root@clark src]#
chown vpopmail.vchkpw /var/qmail/control/servercert.pem
chown: getting attributes of `/var/qmail/control/servercert.pem': No such
file or directory
popmail, den kommer med denne fejl :
[root@clark src]# chown vpopmail.vchkpw /var/qmail/control/servercert.pem
chown: getting attributes of `/var/qmail/control/servercert.pem': No such
file or directory
hvad er der galt her...
nogen der kan hjælpe?
Claus

Fra : Claus Alboege

Dato : 25-01-02 14:08

Claus <who@cares.com> writes:

> [...]
> chown: getting attributes of `/var/qmail/control/servercert.pem': No such

Det der står: "filen findes ikke"

Følger du vejledningen på: http://www.shupp.org/toaster/ ?
i såfald har du glemt at køre "make cert"

Hvis ikke må du fortælle noget mere om hvad du laver/vil opnå.

/Claus A

Fra : Claus

Dato : 25-01-02 14:27

hejsa igen, jo det er den jeg følger, og jo jeg havde glemt at køre make...
Takker endnu engang for hjælpen.
Claus