ADSL Netværk
Fra : Julius Larsen

Dato : 24-01-02 23:06

Hej NG

Jeg har ADSL og èn computer, men nu får jeg snart en computer til hvordan
får jeg begge computere sat sammen så man både kan dele filer og internet?
Kan jeg jeg nøjes med at købe en switch og sætte imellem eller hva'. Den
computer jeg får har jeg haft til låns, og der har de været sat sammen så
man kunne spille Counter-strike og redalert 2 mod hinanden.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-01-02 20:17

"Julius Larsen" <Julius@larsen.tdcadsl.dk> skrev:
> Jeg har ADSL og èn computer, men nu får jeg snart en
> computer til hvordan får jeg begge computere sat
< sammen så man både kan dele filer og internet?

Med router:
<http://internet.opasia.dk/info.php?id=28166>

Venligst
Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-01-02 13:49

> Med router:
> <http://internet.opasia.dk/info.php?id=28166>

Man kan også kun med en switch, men så skal man købe
flere IP-adresser.
Routeren laver en rutningstabel og uddeligere PCerne på
lokalnettet en lokal IP-adresse...
Routeren skal naturligvis forbindes til en switch, for
PCerne kan tilsluttes.

/Mikael

Fra : Mathias Kellermann

Dato : 27-01-02 18:19

> [...]
> computer jeg får har jeg haft til låns, og der har de været sat sammen så
> man kunne spille Counter-strike og redalert 2 mod hinanden.

En router med indbygget firewall og switch er at anbefale. D-Link laver
nogle gode ting.

Hilsen

Mathias Kellermann