Fiskeri i København ..... ???
Fra : Søren Nissen

Dato : 24-01-02 21:23

Hej gruppe ...

JEg flytter til København og vil lige hører om der er nogen der ved hvor man
nemmest kan komme til at fiske hvis man bor på Nørrebro ?? .... Primært er
det ørred der er målet ....

TAk

Fra : Søren Hansen

Dato : 24-01-02 22:10

On Thu, 24 Jan 2002 21:23:01 +0100, "Søren Nissen"
<snn@mail1.stofanet.dk> wrotd:

> [...]
>nemmest kan komme til at fiske hvis man bor på Nørrebro ?? .... Primært er

Hej Søren

Jeg ved ikke om der er en nærmere, men jeg bruger Poppelsøen i Måløv,
et lækkert lille sted.

Med venlig hilsen fra Danmarks navle

Søren
Nørrrrrebro

Fra : Martin Bangsø

Dato : 24-01-02 23:06

On Thu, 24 Jan 2002 21:10:01 GMT, Søren Hansen wrote:

> Jeg ved ikke om der er en nærmere, men jeg bruger Poppelsøen i Måløv,
> et lækkert lille sted.

Er der ørred i den sø?

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : RDAF Henrik Larsen

Dato : 25-01-02 10:03

JA der er ørred i Poppelsøen, Mogens ( ejeren ) sætter ørred ud flere gange
om dagen, for 14 dage siden var der kun et lille hul i isen, hvor jeg så en
fange 5 fisk på 2 timer, så fisk er der !!!!

Henrik

Fra : Simon...

Dato : 27-01-02 11:36

> [...]
en
> fange 5 fisk på 2 timer, så fisk er der !!!!
hvad agn ? og hvis powerbait ved du så hvad farve ?

hvordan er det med ørredernes aktivitet her om vinteren, er den faldet eller
steget, og hvor ligger de i vandet ?

tak
Simon

Fra : Søren Hansen

Dato : 28-01-02 00:18

On Sun, 27 Jan 2002 11:36:22 +0100, "Simon..." <simons@pc-dot-.dk>
wrotd:

>hvad agn ? og hvis powerbait ved du så hvad farve ?

Rejer, powerbait. Powerbait i hvid, orange, grøn, rainbow, rød og
mange andre farver, fisket på bobleflod lige under vandlinjen, midt i
vandsøjlen og lidt over bunden.

Hermed menes at det skifter fra time til time og fra dag til dag, samt
at hvad der virker i den ene side af søen, ikke nødvendigvis virker i
den anden side

Jeg har stået sammen med min arbejdsmakker Claus, vi brugte begge
samme flod, krogstørrelse og farve på bait, og vi lå begge lige langt
ude, jeg 3 - 4 m. til højre for Claus, og den @£$¤ fisk daskede siden
hen langs min bait, og huggede Claus'es

P.S. han var 10 minutter om at få den ind.

Fra : Søren Hansen

Dato : 25-01-02 22:23

On Thu, 24 Jan 2002 23:06:03 +0100, Martin Bangsø <martin_b@iname.com>
wrotd:

>Er der ørred i den sø?

Yups osse i den grad, og Mogens sætter ud dagligt, i weekenden flere
gange

Fra : Finn Bech Taabbel

Dato : 26-01-02 08:39

Dav Søren
Velkommen til storbyjunglen!
Hvis du skulle få lyst til salt vand er Øresundskysten, har rygtet lade
vide !
der er flere muligheder, bla. ud for Knud Rasmussen ( lidt syd for
Belleaveau)
Strand mølle kro ( lidt syd for, husk fredningens bæltet, 500 m fra
Mølleåen)
men generelt set er Øresunds kysten udmærket til fiskeri efter (hav)ørred.
Der er også hele Nordkysten, den bør prøves!
Knæk & bræk
Finn

<3c506d74$0$231$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...

Fra : Ole Nørretranders

Dato : 26-01-02 22:33

"Søren Nissen" <snn@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
man
> nemmest kan komme til at fiske hvis man bor på Nørrebro ?? .... Primært er

Hej Søren!

Du kunne overveje at melde dig ind i en klub, hvor der arrangeres fælles
fisketure. Jeg er selv medlem af Søborg Sportsfiskerklub, der hovedsageligt
er rettet mod kystfiskeri og havfiskeri, men hvor en del medlemmer også
dyrker andre former for fiskeri. Når vi tager på klubtur plejer vi at mødes
på Buddinge station. Du kan læse mere om Søborg Sportsfiskerklub på:
http://fp.worldonline.dk/fpes-s-klub/

Jeg er forøvrigt selv tilflytter og har haft stor glæde af at melde mig ind
i en klub.

MVH Ole Nørretranders

Fra : Simon...

Dato : 27-01-02 11:40

Hvis du skulle få lyst til andet end ørred, fx aborre, suder, gedde fiskeri,
så kan vestvolden anbefales, jeg fanger selv en masse gedder der i
sommerperioden, jeg kan ikke huske om det er ved lov man skal genudsætte,
men gør det nu alligevel, der var en der sagde man ikke skulle spise fiskene
der... men der er masser af dem :) vi burde sætte regnbuer ud, hvis det
ikke lige var for gedderne .... :))

men ellers vil jeg også anbefale poppelsøen som der også var en anden der
gjorde, den er godt nok ikke så stor, men den er tæt på ...

mvh. Simon

Fra : Martin Bangsø

Dato : 27-01-02 20:55

On Sun, 27 Jan 2002 11:40:07 +0100, Simon... wrote:

> Hvis du skulle få lyst til andet end ørred, fx aborre, suder, gedde fiskeri,
> så kan vestvolden anbefales, jeg fanger selv en masse gedder der i

Vestvolden? Hvor?

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : Simon...

Dato : 27-01-02 23:22

den strækker sig vidst i hvert fald fra brønshøj til rødovre, jeg mener SU
har 3 fiskepladser (eller flere) i husum delen,
den går lige bagved husum st. og toger kører over den.
mvh.Simon

Fra : herskin@orangenet.dk

Dato : 27-01-02 16:42

God ide med en fælles foreningsbåd efter "sjællandsk" tradition - du
kunne feks. checke Fiskeringens faciliteter og organisation da de har
både på næsten alle sjællandske søer smat diverse hytter, åer mm.
Bookingen foregår via en grejforretning, dvs. at man kan booke i
forretningernes åbningstid!

Mvh
Jannik

PS: Jeg tror det bliver svært at få lov til at lægge en båd i Hald Sø
da båderetten er forbeholdt lodsejerne, men jeg melder mig med garanti
ind i Viborgforeningen hvis det lykkedes (hermed en delvis
financiering gennem øget medlemstal)!

Fra : Søren Nissen

Dato : 28-01-02 13:42

Hej ... tak for mange af de fine svar .... vil self tjecke det ud =) ...
..knæk og bræk

Fra : PC03

Dato : 28-02-02 20:49

prøv sortedamsøen