Installering af java 2 plug-in version 1.3
Fra : Mikael karup Pederse~

Dato : 24-01-02 21:08

I forbindelse med at jeg har installeret
Netscape 6.2 på RH 7.2. Skal jeg for at
kunne bruge homebanking have installeret
java 2 plug-in version 1.3 fra siden
http://home.netscape.com/plugins/jvm.html.

Jeg har forsøgt flere gange men får dette
svar: Java 2 Plug-in for Linux: Download
was unsuccessful. Please try again. The
Java Plug-in is 7.6Mb and will take you 37
minutes to fully download with a 28.8
modem or 19 minutes with a 56K modem.
Alternatively, you can download this
plug-in directly from our FTP site at
ftp://ftp.netscape.com/pub/netscape6/
english/6.0/windows/win32/smartupdate/
jre13i.exe for Windows. Please e-mail
ftp-plugins@netscape.com if you continue
to have problems. Error encountered -- -202.

Er der nogen der har et godt råd ?

Mikael

Fra : Christian Joergensen

Dato : 24-01-02 21:12

Mikael karup Pedersen <mikael@karup.org> wrote:

> I forbindelse med at jeg har installeret
> Netscape 6.2 på RH 7.2. Skal jeg for at
> kunne bruge homebanking have installeret
> [...]

Prøv at finde pakkerne manuelt, downloade dem selv og gennemføre en
installation.

Til debian kan snildt tilføjes flg. linie i /etc/apt/sources.list

deb ftp://ftp.gwdg.de/pub/languages/java/linux/debian woody non-free

Derefter kan flg. kommando benyttes til at installere pakken med j2re1.3

# apt-get update && apt-get install j2re1.3

--
Christian Jørgensen / Pity the poor egg: it only gets laid once.
http://www.razor.dk /

Fra : Mikael karup Pederse~

Dato : 24-01-02 22:09

Christian Joergensen wrote:

> [...]
>
> Derefter kan flg. kommando benyttes til at installere pakken med j2re1.3
>
> # apt-get update && apt-get install j2re1.3

Kan denne kommando anvendes i RH 7.2 ?

Mikael

Fra : Martin Andersen

Dato : 24-01-02 23:19

Mikael karup Pedersen wrote:

>CUT

> Kan denne kommando anvendes i RH 7.2 ?
>
> Mikael

1. Download rpm pakke herfra:
http://java.sun.com/j2se/1.3/jre/download-linux.html
Det er en bin-fil som skal eksekveres.

2. chmod u+x java-pakke.rpm.bin
Indsæt det rigtige navn i stedet for java-pakke.rpm.bin

3. Skift til root ($ su root)

4. rpm -ivh java-pakke.rpm

5. Lav en symlink til java-plugin i netscape plugin dir.
cd /usr/lib/netscape/plugins (eller der hvor dit netscape plugin dir
ligger)
ln -s /usr/java/jre1.3.1_02/plugin/i386/ns600/libjavaplugin_oji.so .
Altså . til sidst for dette directory.

Hilsen Martin.

Fra : Stig Hansen

Dato : 24-01-02 21:55

Du skal være logget ind som root start derefter Netscape 6.2 og gør som
du plejer.

Stig.

Fra : Mikael karup Pederse~

Dato : 24-01-02 22:21

Stig Hansen wrote:

> Du skal være logget ind som root start derefter Netscape 6.2 og gør som
> du plejer.
>
> Stig.

Ja hvor svært kan det være !!

Mikael

Fra : dudsen

Dato : 26-01-02 18:04

Stig Hansen wrote:

> Du skal være logget ind som root start derefter Netscape 6.2 og gør som
> du plejer.

men så får du ikke fuldt gavn af suns JRE som faktisk er det netscape
instalerer dog på en totalt forkvamlet måde.
Har selv bøvlet lidt ved det i forbindelse med mozilla og fant følgene
løsning frem til samme løsning som Martin Andersen. Put derefter
/usr/java/jre1.3.1_02/ i din path og java er instaleret og virker.