Ang. AMD XP 1600+...
Fra : Kristian Nejsum

Dato : 24-01-02 16:11

Jeg skal have anskaffet mig en 1600+, der skal ind i et NoiseControl
kabinet.

Men hvordan med en 1600+ in a box? Af hvilken kvalitet er en sådan
"certificeret" køler? Køler den tilfredsstillende eller blot
"tilstrækkeligt"? Og er der en seperat garanti på køleren?

Ja, jeg er lidt spørgelysten, men hellere det end at købe katten i sækken :)

--

It is not a weakness to change your mind; it is a weakness if you can't.

Fra : Leony

Dato : 25-01-02 06:56

"Kristian Nejsum" <foxbat@nork.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Men hvordan med en 1600+ in a box? Af hvilken kvalitet er en sådan
> "certificeret" køler? Køler den tilfredsstillende eller blot
> "tilstrækkeligt"? Og er der en seperat garanti på køleren?

Kvaliteten er ikke imponerende.
Den køler tilstrækkeligt.
Jeg tror nok der er garanti på køleren (3 år mener jeg at have læst her i
gruppen).
De penge du skal give ekstra for en "in-a-box" køler kan du nemt bruge på en
bedre køler. Stort set alt er at foretrække.

> Ja, jeg er lidt spørgelysten, men hellere det end at købe katten i sækken
:)

Det er jo det gruppen er til.

Leony

Fra : Christian Flintrup

Dato : 25-01-02 23:51

Leony <leony@FJERNDETTEcyberjunkie.dk> wrote:

> De penge du skal give ekstra for en "in-a-box" køler kan du nemt bruge på en
> bedre køler. Stort set alt er at foretrække.

Hvilken køler er lydløs og god til en Athlon XP 1600 (og evt. højere
hastighed)

--
!! Se min signatur. Se min signatur. Se min signatur !!

Fra : Deaster

Dato : 25-01-02 23:57

"Christian Flintrup" <chr@mac.com> skrev i en meddelelse

> Hvilken køler er lydløs og god til en Athlon XP 1600 (og evt. højere
> hastighed)

Silent Viking, den er helt forrygende og stille.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Leony

Dato : 26-01-02 07:57

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Silent Viking, den er helt forrygende og stille.

Efter hvad der skrives i gruppen (eller var det i overclockning) så skulle
den ikke være så silent endda.
Du kunne vælge en Alpha køleprofil og en Papst blæser.
www.studiedata.dk
Papstblæseren kan fås med forskellige hastigheder og støjniveauer, så du kan
selv vælge hvor meget larm der skal være.
Dette er dog en kostbar løsning og du skal huske at tjekke at der er plads
på bundkortet, da det ikke er en lille standard køleprofil. Hvis du vælger
denne løsning vil du have en køler for livet.
Søg evt på alpha eller blæser i denne gruppe og i
dk.edb.hardware.overclockning, der er skrevet en del indlæg om alphaen især
i sidstnævnte.

Leony

Fra : Deaster

Dato : 26-01-02 12:03

"Leony" <leony@FJERNDETTEcyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse

> "Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Efter hvad der skrives i gruppen (eller var det i overclockning) så skulle
> den ikke være så silent endda.

Hmm, min er ihvertfald. Den siger ikke ret meget og under full load blive
den max. 48 grader.

Fra : Leony

Dato : 26-01-02 12:59

> Hmm, min er ihvertfald. Den siger ikke ret meget og under full load blive
> den max. 48 grader.

Jeg ved kun hvad jeg har læst. Støj er jo også et individuelt begreb.
Nogle mennesker synes opera er støj, andre synes det er de skønneste toner i
verden osv.
Jeg er i hvert fald glad på dine vegne.
Jeg kunne godt bruge en blæser der sagde lidt mindre ned min nuværende
coolermaster.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/