ip adresser
Fra : dune

Dato : 24-01-02 08:48

Hej

NU har jeg installeret w2k på begge pc´ere, men lige lidt hjælper det.
De kan ikke se hinanden, men godt se sig selv.
Jeg har adsl fra TDC og en hub. Netværket har før virket, så det er ikke
hardwaren. Begge maskiner kører forøvrigt også internet uden problemer.
Problemet er, tror jeg, at ip adresserne er for forskellige den ene starter
med 80 og den anden med 62.
Men hvorfor gør de pludselig det ?
Og hvad skal jeg gøre ?

MVH
Karsten

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-01-02 10:05

"dune" <mail@festkokken.dk> crashed Echelon writing
> [...]
> problemer. Problemet er, tror jeg, at ip adresserne er for forskellige
> den ene starter med 80 og den anden med 62.

Sådan fungerer TDC BredBånd|ADSL. BEgge maskiner er koblet direkte op til
Internettet uden brug af router.

Det betyder at hver maskine får tildelt en offentlig ip-adresse af TDC.
Da maskinerne vil prøv at kommunikere sammen igennem deres ip-adresse,
betyder det at de skal ud på internettet og lede efter hinanden. Internet
er jo ikke sat sådan op at alle kan se hinanden som et netværk, hmmm sagt
meget forkert for sådan fungerer Internet jo, men altså se hinanden
igennem "Andre computere" på Windåser.

Dermed hvis du vil bygge et lokalt netværk, hvor computerne skal se
hinanden, vil jeg anbefale at installere NetBeui eller IPX protokollen på
maskinerne.

--
Bjarke Andersen