/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Stofa vil have deres udlånte hardware tilb~
Fra : Lars Ringgaard Krist~


Dato : 23-01-02 22:53

Jeg har i dag fået brev fra stofa. De beder mig aflevere det lånte udstyr
tilbage senest d. 16 februar. Jeg har opsagt abonnementet med virkning fra
d. 31 marts, det vil sige at jeg betaler for mit abonnementet i ca. 1 1/2
måned uden at kunne komme på internettet.

Det synes jeg er meget groft, det virker nærmest som om de vil have hævn
over jeg ikke ønsker at være kunde hos dem.

Er der andre der har fået samme besked fra stofa?

Har de i det hele taget ret til at kræve deres udstyr tilbage inden
abonnementet er ophørt?

Jeg synes det er en svaghed, at der ikke står noget om tilbagelevering af
deres udstyr i aftalevilkårene!.

Efter de erfaringer jeg har gjort som kunde hos stofa, kan jeg ikke anbefale
andre at oprette abonnement hos dem. Det er mit indtryk at de hverken kender
til kundeserve, stabilt internet og simpel forretningsetik.

Lars Kristensen



 
 
Jesper Sloth (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Sloth


Dato : 23-01-02 23:05


"Lars Ringgaard Kristensen" <LRK@POST.COM> skrev i en meddelelse
news:3c4f308b$0$269$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jeg har i dag fået brev fra stofa. De beder mig aflevere det lånte udstyr
> tilbage senest d. 16 februar. Jeg har opsagt abonnementet med virkning fra
> d. 31 marts, det vil sige at jeg betaler for mit abonnementet i ca. 1 1/2
> måned uden at kunne komme på internettet.
>
> Det synes jeg er meget groft, det virker nærmest som om de vil have hævn
> over jeg ikke ønsker at være kunde hos dem.
>
> Er der andre der har fået samme besked fra stofa?
>
> Har de i det hele taget ret til at kræve deres udstyr tilbage inden
> abonnementet er ophørt?
>
> Lars Kristensen
>
>
Prøv og ring til dem, det må være en fejl.

Mvh

Jesper



Jan Petersen (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Jan Petersen


Dato : 23-01-02 23:38

Den Wed, 23 Jan 2002 22:52:41 +0100, "Lars Ringgaard Kristensen"
<LRK@POST.COM> skrev:

>Det synes jeg er meget groft, det virker nærmest som om de vil have hævn
>over jeg ikke ønsker at være kunde hos dem.

Du _har_ prøvet at spørge dem om det muligvis er en fejl. ikke?
--

mvh

JP

Tholo - www.tholofot~ (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Tholo - www.tholofot~


Dato : 24-01-02 01:16

Det må være en fejl fra deres side... Prøv da at ring til dem...

Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97



Flemming Joensson (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 24-01-02 01:27

"Lars Ringgaard Kristensen" <LRK@POST.COM> wrote in
news:3c4f308b$0$269$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> Jeg har i dag fået brev fra stofa. De beder mig aflevere det lånte
> udstyr tilbage senest d. 16 februar. Jeg har opsagt abonnementet
> med virkning fra d. 31 marts, det vil sige at jeg betaler for mit
> abonnementet i ca. 1 1/2 måned uden at kunne komme på internettet.
>
> Det synes jeg er meget groft, det virker nærmest som om de vil have
> hævn over jeg ikke ønsker at være kunde hos dem.

Jeg har prøvet at opsige Stofanet en gang og der skulle jeg så vidt jeg
husker melde fra i god tid (hvilket du har gjort) ind til Stofa i
Aalborg og afhente en prop til kabelstikket (mit Stofanet stik var en
udendørs udgave-teknikeren kiggede lidt da han satte det op, og sagde
så til mig at det måtte det altså ikke og satte det så op alligevel) og
så ellers aflevere kabelmodemet en lille uges tid før måneden var
udløbet.
Jeg tror altså det er en fejl at de har skrevet at du skal aflevere
modemet 1½ måned før opsigelsen. Det får de jo ikke mere end 50 kr. ud
af, hvis de derimod lader dig beholde det, kan de jo få et par hundrede
ud af det. Så det kan vel heller ikke være i deres interesse at du ikke
har dit modem.

Flemming

Jan Henning Larsen (25-01-2002)
Kommentar
Fra : Jan Henning Larsen


Dato : 25-01-02 13:55

On Wed, 23 Jan 2002 22:52:41 +0100, "Lars Ringgaard Kristensen"
<LRK@POST.COM> wrote:

>Jeg har i dag fået brev fra stofa. De beder mig aflevere det lånte udstyr
>tilbage senest d. 16 februar. Jeg har opsagt abonnementet med virkning fra
>d. 31 marts, det vil sige at jeg betaler for mit abonnementet i ca. 1 1/2
>måned uden at kunne komme på internettet.
>
>Det synes jeg er meget groft, det virker nærmest som om de vil have hævn
>over jeg ikke ønsker at være kunde hos dem.
>
>Er der andre der har fået samme besked fra stofa?
>
>Har de i det hele taget ret til at kræve deres udstyr tilbage inden
>abonnementet er ophørt?
>
>Jeg synes det er en svaghed, at der ikke står noget om tilbagelevering af
>deres udstyr i aftalevilkårene!.
>
>Efter de erfaringer jeg har gjort som kunde hos stofa, kan jeg ikke anbefale
>andre at oprette abonnement hos dem. Det er mit indtryk at de hverken kender
>til kundeserve, stabilt internet og simpel forretningsetik.
>
>Lars Kristensen


Hej.

Hvis du læser aftalevilkåerne, vil det helt sikkert fremgå heraf, men
når du har opsagt det med virkning fra 31 marts. kan de højest
forlange det udlånte udstyr tilbage 1. Marts, du har 30 dags
opsigelsevarsel, og man opsiger jo ikke sin perioden, således at man
skal aflevere det 1½ mdr. før tiden, så det er Stofa der har lavet
fejl.


Men mit råd til dig er at ringe til dem for at få alt på det rene,
således du ved hvor du står, for der er underskrevet en kontrakt, og
det er den der gælder, samt din opsigelsevarsel.

Men hvis de er helt umulige, så skriv en ny opsigelse pr. 28 Feb. så
er du da på den sikker side.


Også fra en EKS. Stofa.




Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Knud Gert Ellentoft (25-01-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 25-01-02 14:27

Fri, 25 Jan 2002 13:54:34 +0100, skrev Jan Henning Larsen
<janhlarsen@mail1.stofanet.dk>:

>Hvis du læser aftalevilkåerne, vil det helt sikkert fremgå heraf, men
>når du har opsagt det med virkning fra 31 marts. kan de højest
>forlange det udlånte udstyr tilbage 1. Marts,

Man skal da kunne bruge sit abonnement lige til den sidste dag,
dvs. d. 31.marts.

Alt andet kan næppe være lovligt.
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Gevaldi (25-01-2002)
Kommentar
Fra : Gevaldi


Dato : 25-01-02 14:28


"Jan Henning Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:9cl25ugcatp48qsodvg72adk98ecltgo79@4ax.com...

> Hvis du læser aftalevilkåerne, vil det helt sikkert fremgå heraf, men
> når du har opsagt det med virkning fra 31 marts. kan de højest
> forlange det udlånte udstyr tilbage 1. Marts, du har 30 dags
> opsigelsevarsel, og man opsiger jo ikke sin perioden, således at man
> skal aflevere det 1½ mdr. før tiden, så det er Stofa der har lavet
> fejl.

Man har vel lov at benytte sit abonnement i hele
opsigelses perioden, så hvorfor skulle han aflevere
noget udstyr førend den dato hvor abonnementet
ophører? Det må vel være rimeligt, uden jeg dog
kender abb. vilkårene.


/Gevaldi




Jan Henning Larsen (26-01-2002)
Kommentar
Fra : Jan Henning Larsen


Dato : 26-01-02 23:19

On Fri, 25 Jan 2002 14:27:34 +0100, "Gevaldi"
<dynamolygte@SPAMhotmail.com> wrote:

>Man har vel lov at benytte sit abonnement i hele
>opsigelses perioden, så hvorfor skulle han aflevere
>noget udstyr førend den dato hvor abonnementet
>ophører? Det må vel være rimeligt, uden jeg dog
>kender abb. vilkårene.

Det er jo Stofa vi skriver om. ))

>/Gevaldi





"Du kan ikke ændre fortiden, men du kan ødelægge nutiden
ved at bekymre dig om fremtiden."

Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen



Lars Jensen (26-01-2002)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 26-01-02 23:58

"Jan Henning Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:noa65usa2o8c3m4jn25jrsc64etcki28b7@4ax.com...
> On Fri, 25 Jan 2002 14:27:34 +0100, "Gevaldi"
> <dynamolygte@SPAMhotmail.com> wrote:

> >ophører? Det må vel være rimeligt, uden jeg dog
> >kender abb. vilkårene.

> Det er jo Stofa vi skriver om. ))

> >/Gevaldi

Ind i mellem forstår jeg dig ikke helt. Det er okay at du har en sund
skepsis over for et firma, og måske føler dig uretfærdigt behandlet, men
hvor svært er det for dig at læse lige neden under, at han har fået oplyst
at der var sket en fejl, og at han ikke skal aflevere sit udstyr, før hans
opsigelse træder i kraft?

Du må _godt_ nok være sur på nogen....

> Venlig Hilsen
> Jan Henning Larsen
>
--

Mvh.
Lars [ZulFo] Jensen
Ja, ansat hos Telia Stofa, men dette her indlæg, det er for egen regning...
selv om det kan lyde som om man føler sig trådt på "professionelt"...



Jan Henning Larsen (27-01-2002)
Kommentar
Fra : Jan Henning Larsen


Dato : 27-01-02 10:47

On Sat, 26 Jan 2002 23:57:41 +0100, "Lars Jensen" <lars@zulfo.dk>
wrote:


>> Det er jo Stofa vi skriver om. ))

Forstår du ikke denne linie. ? hvis ikke så betyder det et smil, med
et glimt i øjet.

>Du må _godt_ nok være sur på nogen....

Næ, jeg har opsagt mit abb. hos Stofa og fundet mig en anden udbyder,
venter blot på at få det lagt ind.

At jeg så ikke har den store forståelse for Stofas prispolitik, er
noget helt andet.

Og i min besvarelse til ham, skrev jeg for at vejlede ham, som hvis du
læser det igen, nok også vil fremgå.





"Du kan ikke ændre fortiden, men du kan ødelægge nutiden
ved at bekymre dig om fremtiden."

Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen



Jan Henning Larsen (27-01-2002)
Kommentar
Fra : Jan Henning Larsen


Dato : 27-01-02 10:57

On Sat, 26 Jan 2002 23:57:41 +0100, "Lars Jensen" <lars@zulfo.dk>
wrote:

>Du må _godt_ nok være sur på nogen....

Men på den anden side, så arbejder du jo også for Stofa, så helt
neutral er du jo ikke.




"Du kan ikke ændre fortiden, men du kan ødelægge nutiden
ved at bekymre dig om fremtiden."

Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen



Lars Jensen (27-01-2002)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 27-01-02 12:50

"Jan Henning Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:hlj75uchh3s0nv9k51tplriv6pa1o18icg@4ax.com...
> On Sat, 26 Jan 2002 23:57:41 +0100, "Lars Jensen" <lars@zulfo.dk>
> wrote:

> >Du må _godt_ nok være sur på nogen....

> Men på den anden side, så arbejder du jo også for Stofa, så helt
> neutral er du jo ikke.

Jeg forstår godt en smily, sagtens, og jo, jeg kan godt holde mig neutral,
det er jeg nød til at kunne i mit daglige arbejde også.

Jeg ville have skrevet det samme hvis det var en anden udbyder der var
nævnt.

Men nok om det... Lars fik løst sit problem, det er jo hovedsagen.


> Jan Henning Larsen

--
Mvh.
Lars [ZulFo] Jensen




Lars Ringgaard Krist~ (26-01-2002)
Kommentar
Fra : Lars Ringgaard Krist~


Dato : 26-01-02 18:08

I har ret

Det viste sig at være en fejl. Jeg har kontaktet dem, og den rigtige
afleveringsdato viste sig at være d. 31/3.

Lars


"Jan Henning Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:9cl25ugcatp48qsodvg72adk98ecltgo79@4ax.com...
> On Wed, 23 Jan 2002 22:52:41 +0100, "Lars Ringgaard Kristensen"
> <LRK@POST.COM> wrote:
>
> >Jeg har i dag fået brev fra stofa. De beder mig aflevere det lånte udstyr
> >tilbage senest d. 16 februar. Jeg har opsagt abonnementet med virkning
fra
> >d. 31 marts, det vil sige at jeg betaler for mit abonnementet i ca. 1 1/2
> >måned uden at kunne komme på internettet.
> >
> >Det synes jeg er meget groft, det virker nærmest som om de vil have hævn
> >over jeg ikke ønsker at være kunde hos dem.
> >
> >Er der andre der har fået samme besked fra stofa?
> >
> >Har de i det hele taget ret til at kræve deres udstyr tilbage inden
> >abonnementet er ophørt?
> >
> >Jeg synes det er en svaghed, at der ikke står noget om tilbagelevering af
> >deres udstyr i aftalevilkårene!.
> >
> >Efter de erfaringer jeg har gjort som kunde hos stofa, kan jeg ikke
anbefale
> >andre at oprette abonnement hos dem. Det er mit indtryk at de hverken
kender
> >til kundeserve, stabilt internet og simpel forretningsetik.
> >
> >Lars Kristensen
>
>
> Hej.
>
> Hvis du læser aftalevilkåerne, vil det helt sikkert fremgå heraf, men
> når du har opsagt det med virkning fra 31 marts. kan de højest
> forlange det udlånte udstyr tilbage 1. Marts, du har 30 dags
> opsigelsevarsel, og man opsiger jo ikke sin perioden, således at man
> skal aflevere det 1½ mdr. før tiden, så det er Stofa der har lavet
> fejl.
>
>
> Men mit råd til dig er at ringe til dem for at få alt på det rene,
> således du ved hvor du står, for der er underskrevet en kontrakt, og
> det er den der gælder, samt din opsigelsevarsel.
>
> Men hvis de er helt umulige, så skriv en ny opsigelse pr. 28 Feb. så
> er du da på den sikker side.
>
>
> Også fra en EKS. Stofa.
>
>
>
>
> Med Venlig Hilsen
> Jan Henning Larsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste