Apache install problem
Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-01-02 12:57

Jeg har forsøgt at installere Apache på min Debian, som der står på
http://www.linuxguide.dk/debian/webserver.html, når jeg så vil rette
/etc/apache/httpd.conf med vim /etc/apache/httpd.conf så er det en tom
ny fil der bliver oprettet,

| debian:/# apt-get install apache php3 php3-mysql mysql-server
| Reading Package Lists... Done
| Building Dependency Tree... Done
| Sorry, apache is already the newest version.
| Sorry, php3 is already the newest version.
| Sorry, php3-mysql is already the newest version.
| Sorry, mysql-server is already the newest version.
| 0 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 4 not upgraded.
| 1 packages not fully installed or removed.

Den linie lægger vi lige specielt mærke til,,,

| Need to get 0B of archives. After unpacking 0B will be used.
| Setting up apache (1.3.22-6) ...
| awk: cannot open /etc/apache/*.conf (No such file or directory)
| awk: cannot open /etc/apache/*.conf (No such file or directory)
| dpkg: error processing apache (--configure):
| subprocess post-installation script returned error exit status 2
| Errors were encountered while processing:
| apache
| E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)
| debian:/#

Jeg nåede ikke at lægge mærke til nogen fejl ved install af Apache, hvad
kan der være gået galt? Jeg har tiderliger haft det til at virke, der
installerte jeg dog ikke mysql-server,,,

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv,
og dem der er enig med mig,,,

Fra : Christian Joergensen

Dato : 23-01-02 13:07

Ivar Madsen <news-02-01-02@milli.dk> wrote:

> [...]

Der er åbentbart en pakke der har sat sig fast :(

Prøv med en total reinstall af apache:

# apt-get --purge remove apache
# apt-get install apache

'--purge' fjerner også eventuelle konfigurationsfiler.

--
Christian Jørgensen / Use the Source, Luke!
http://www.razor.dk /

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-01-02 14:36

On Wed, 23 Jan 2002 13:07:19 +0100, Christian Joergensen
<mail@phpguru.dk> wrote:

>Der er åbentbart en pakke der har sat sig fast :(
>Prøv med en total reinstall af apache:
> # apt-get --purge remove apache
> # apt-get install apache
>'--purge' fjerner også eventuelle konfigurationsfiler.

OK, men det hjalp ikke meget,,,

> [...]
| Selecting previously deselected package apache.
| (Reading database ... 7793 files and directories currently installed.)
| Unpacking apache (from .../apache_1.3.22-6_i386.deb) ...
| Setting up apache (1.3.22-6) ...
| awk: cannot open /etc/apache/*.conf (No such file or directory)
| awk: cannot open /etc/apache/*.conf (No such file or directory)
| dpkg: error processing apache (--configure):
| subprocess post-installation script returned error exit status 2
| Errors were encountered while processing:
| apache
| E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)

Prøver at tage PHP og MySQL med ud,,,

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-01-02 14:44

On Wed, 23 Jan 2002 14:36:25 +0100, Ivar Madsen <news-02-01-02@milli.dk>
wrote:

>Prøver at tage PHP og MySQL med ud,,,

Det hjalp ikke, samme fejl, ved install af Apache alene,,,

Min sources.list ser således ud,

|deb http://ftp.se.debian.org/debian stable main contrib non-free
> [...]

Skulle man mon prøve at sætte # foran alle linier med unstble og
Portato, så det er sikkert at den hentes fra en stabil version?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-01-02 14:59

On Wed, 23 Jan 2002 14:43:41 +0100, Ivar Madsen <news-02-01-02@milli.dk>
wrote:

>Skulle man mon prøve at sætte # foran alle linier med unstble og
>Portato, så det er sikkert at den hentes fra en stabil version?

Hjalp ikke,,,