Snegle
Fra : Inga Jensen

Dato : 23-01-02 12:29

Hej jeg har snegleinvation, er der nogen i gruppen der har erfaring med den
plastikdims (sneglefælde) forhandlerne sælger, vil jo ikke lige kaste 125 kr
ud på noget som måske ikke virker.
På forhånd tak.
Inga

Fra : Søren Steffensen

Dato : 23-01-02 13:04

tag en skive agurk, smid den i når lyset slukker og fisk den op igen inden
det tænder....så burde der side en masse snegle på !

--
SOS icq: 102169245
www.hourbabe.com

Fra : Carsten Gall

Dato : 23-01-02 13:31

Søren Steffensen <sorensteffensen@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a2m8mp$tqj$1@news.cybercity.dk...
> tag en skive agurk, smid den i når lyset slukker og fisk den op igen inden
> det tænder....så burde der side en masse snegle på !

Istedet for agurk, så kan du også bruge en skive kartoffel, som du læger
på en underkop, lige inden lyset bliver slukket,
tage underkoppen op igen, inden lyset tændes, for ellers forlader
sneglene bordet og siger tak for mad!
processen er billig, og kan gentages indtil sneglene er kommet under
kontrol igen.

Carsten

Fra : ChiChi

Dato : 23-01-02 13:24

"Inga Jensen" skrev d. 23-01-02 12:29 dette indlæg :
> [...]
med den
> plastikdims (sneglefælde) forhandlerne sælger, vil jo ikke lige kaste

Hej Inga

Afhængigt af hvad du har i dit akvarium er både PragtSmerlinger,
rundhovedet ciklide og nøglehulsciklider gode snegledræbere!
Den sneglefælde jeg har dur desværre ikke rigtigt, men om det er den
samme ved jeg ikke, min kostede kun 99,-
Sussan

http://www.kandu.dk/

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 23-01-02 14:07

"ChiChi" <ChiChi.news@kandu.dk> writes:

> [...]
> Den sneglefælde jeg har dur desværre ikke rigtigt, men om det er den
> samme ved jeg ikke, min kostede kun 99,-

Jeg købte for nylig 2 rundhovedet cichlider, så nu venter jeg bare på
de går igang med at spise mine snegle. Jeg føler mig ikke helt
overbevist om at de "virker", men hvis de ikke gør, så ser det ud til
at være nogle fantastiske fisk alligevel.

Jeg fik en stor han og en lille hun. De blev med det samme til et par
da de blev sluppet fri i mit akvarium. De er sjældent mere end 10 cm
fra hinanden, og er ekstremt fredelige.

/Esben
--
caffeine low .... brain halted

Fra : ole larsen

Dato : 23-01-02 16:04

Inga Jensen skrev i meddelelsen
> [...]
>plastikdims (sneglefælde) forhandlerne sælger, vil jo ikke lige kaste 125

Hvis den sneglefælde du taler om er den samme som jeg har, fanger den også
små
fisk som eks. neon. Og det kan de ikke lide.
Det er sjælden jeg udtrykker mig absolut fordi spørgsmålene sjælden er
præcise, men
denne gang: overfodrer du får du mange snegle, ellers ikke. Og du må ikke
tro på
at sneglegift er uskadelig. Najas og Ceratophyllum mister bladene og dør på
få timer.

Ole

Fra : Inga Jensen

Dato : 23-01-02 17:46

Tak for svarene, har dårlig erfaring med agurk, vand og fisk havde det
dårligt efter, fælden er en man ligger på bunden med f-.eks. de der grønt
piller til maller i, de skulle kunne komme ind i fælden men ikke ud, har
ikke prøvet kartoffelskive p.g.a. erfaringen med agurk og cichlider går
måske ikke med labyrintfisk - Panser og Sugemaller og overfodring er måske
rigtig, men fik en masse snegle ind med planter.
mvh

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 23-01-02 18:14

> [...]
den
> plastikdims (sneglefælde) forhandlerne sælger, vil jo ikke lige kaste 125

Jeg har prøvet både agurk, salat, kartoffel osv.

Men det eneste der hjalp er 3 eller flere pragtsmerlinger, de er uhyre
effektive, samt flotte at se på.

Som Ole siger, er snegle gift, IKKE uskadeligt, planter og f.eks. rejer kan
bestemt ikke lide det kobber som der er i.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish