En god bog
Fra : maulwurf

Dato : 23-01-02 08:11

Hej

Jeg har lige læst "ude med snøren" af Uffe Ellemann-Jensen det er en
bog en hver lyst fisker må læse, man får helt lyst til af finde sit grej
fram og nusse med det.

prøve den det er det helle vær

MVH

René

Fra : Stefan Lund-Rasmusse~

Dato : 23-01-02 17:48

"maulwurf" <maulwurf@c.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige læst "ude med snøren" af Uffe Ellemann-Jensen det er en
> bog en hver lyst fisker må læse, man får helt lyst til af finde sit grej
> fram og nusse med det.

Ja og så er den endda (næsten) fri for politiske budskaber og slagsmål -
hvis nogen ikke skulle bryde sig om den slags.

Jeg kan helt klart også anbefale den. Man får virkelig lyst til at gribe
grejet og storme ud til vandet. Den handler nemlig i høj grad om, hvordan
lystfiskeri ser ud med en almindelig lystfiskers øjne. Der er mange
spændende oplevelser, men det er uden at Uffe prøver at lege ekspert. Han
prøver ikke at presse en eller anden teori ned over hovedet på læseren, men
fortæller på glimrende måde om de oplevelser han har haft - og det er mange!
Virkelig en bog som kan anbefales til enhver lystfisker (uanset politisk
tilhørssted)

Stefan

Fra : Kenneth Dexter

Dato : 23-01-02 19:24

Jeg kan så lige tilføje at den også fåes i en signeret og nummereret
hard-back version, den er bare en "smule" dyrere, nemlig 600,-. Den skulle
vist også indeholde nogle Saabye-tegninger som ikke er med i paper-backen.

Mvh

Kenneth
Stefan Lund-Rasmussen <sl@danskeinvest.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c4ee898$0$14067$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 23-01-02 21:14

Jeg er selv lige gået i gang med den. Den tegner foreløbig lovende. En anden
bog der SKAL læses er naturligvis "Lysfiskerliv" af Svend Saabye ... den bog
skal læses af ethvert naturmenneske

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Martin Bangsø

Dato : 24-01-02 17:44

On Wed, 23 Jan 2002 21:14:27 +0100, Kim Frederiksen wrote:

> bog der SKAL læses er naturligvis "Lysfiskerliv" af Svend Saabye ...

Ja, den er virkelig god den bog! Saabyes inspirationskilde,
klassikeren over dem alle, "Den fuldkomne fisker" af Izaak Walton, er
også en bog ingen lystfisker skal være foruden.

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 24-01-02 23:53

"Martin Bangsø" <martin_b@iname.com> wrote in message

> Ja, den er virkelig god den bog! Saabyes inspirationskilde,
> klassikeren over dem alle, "Den fuldkomne fisker" af Izaak Walton, er
> også en bog ingen lystfisker skal være foruden.

Jeg har desværre ikke fået læst den endnu. Jeg er dog skeptisk overfor
tanken om at Saabye er inspireret af andet end kærligheden til livet selv
.... men jeg må se, når jeg har læst "Den fuldkomne fisker" ... den står rent
faktisk på hylden, jeg har bare ikke fået taget mig sammen endnu.

mvh
Kim Frederiksen