Er mine neon og zebra med rogn?
Fra : Ukendt

Dato : 22-01-02 23:10

I mit knapt 3 mdr. gamle 60L akvarum har jeg en flok (12) røde neon og 7
Zebra + nogle Tigerbarber og algeædere.

To af mine røde neon begyndte for en uges tid siden at blegne i den foreste
del af den røde stribe, men fremtræder i øvrigt lige farverige. De sidste
par dage er de så begyndt at blive temmelig tykke - er de blevet med rogn?

En af mine Zebraer ser ud til også at blive lidt tyk på midten.

Jeg har ikke den store erfaring i at skelne mellem hunner og hanner hos
nogen af fiskearterne, og ved ikke rigtigt hvad jeg skal kigge efter
(bortset måske fra størrelsen).

Hvis fiskene er med rogn, hvor stor er sandsynligheden for at der kommer
unger? Hvis der kommer unger, hvad skal jeg så gøre (hvis jeg vil undgå at
de bliver ædt)?

I akvariet er der meget plads (af hensyn til tigerbarberne), men i det ene
hjørne brede en del Hygrophiloa Difformis sig. Jeg ved ikke om de er tætte
nok til at ynglen kan gemme sig der.

Jeg har et gammelt 30L akvarium sående i skuret, det kunne jeg måske få
gjort klart i løbet af nogle dage, men hvordan gør jeg det velegnet til
yngel, og hvornår skal jeg flytte fisk derover?

Jeg håber at erfarne "ynglere" kan hjælpe

Hilsen

Niels
Begynder