libstdc
Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-01-02 22:31

Jeg er igang med en reinstall af Debian fra nettet, jeg er nået til der
hvor den spørger om hvad jeg vil installere, og har undlandt at krydse
af nogen sted, og så gik den igang med at hante en masse, men kunne ikke
hente
| libstdc++9.9_2.91.60-5.deb
Fra hverken ftp på uni-c eller fra ftp på ftp.debian.org den siger
| No souc file or directory
efter at have hente hvad den ellers vil hente, så spørger den om den
skal forsøge igen, det har jeg svaret ja til, men samme fejl kommer.

Jeg har så accepteret at den ikke kunne, og gået videre, når så at den
var færdig med at installere, og jeg gik ind i sources.list, for at
kunne opgradere til woody, så opføre den sig mærkeligt, når jeg trykker
på <Insert> så laver den det bogstav courseren står på om fra lille til
stor, eller omvendt,,,
kan der være en sammenhæng? Jeg mener hvad er libstdc til ?
Kan den undværes?

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv,
og dem der er enig med mig,,,

Fra : Peter Makholm

Dato : 22-01-02 22:46

Ivar Madsen <news-02-01-02@milli.dk> writes:

> af nogen sted, og så gik den igang med at hante en masse, men kunne ikke
> hente

Det ser mystisk ud. Er du sikker på at det er præcis hvad den skrev?

Der er en række libstdc++-pakker, men ingen der tilæsyneladnede er den
du skriver.

Prøv at køre komandoen 'apt-get showpkg libstdc++9.9' og se om den
skriver noget eller 'apt-cache unmet' og led efter om den siger noget
med libstdc++.

> på <Insert> så laver den det bogstav courseren står på om fra lille til
> stor, eller omvendt,,,
> kan der være en sammenhæng?

Det skulle jeg ikke mene. Programmer der har brug for bibliotekte
burde slet ikke kunne køre.

> Jeg mener hvad er libstdc til ?

Det er runtime understøttelse for C++-programmer.

> Kan den undværes?

Kan du undvære programmer skrevet i C++?

(Tåbligt spørgsmål, dpkg er et C++-program.)

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-01-02 23:08

On Tue, 22 Jan 2002 22:45:44 +0100, Peter Makholm <peter@makholm.net>
wrote:

>Det ser mystisk ud. Er du sikker på at det er præcis hvad den skrev?

Jeg lader den lige søge efter parker igen,,,

| Get:1ftp://ftp.uni-c.dk stable/main libstdc++2.9 2..91.60-5 [125kB9
| Err ftp://ftp.uni-c.dk stable/main libstdc++2.9 2.91.60-5
| Unable to fetch file, server said '/mirror/ftp.debian.org/pub/debian/dists/stable/main/binary-i386/base/libstdc++2.9_2.91.60-5.deb: No such file or directory'
| Failed to fetch ftp://ftp.uni-c/mirror/ftp.debian.org/pub/debian/dists/stable/main/binary-i386/base/libstdc++2.9_2.91.60-5.deb

Det samme gentager sig med ftp.debian.org ,,,

>Der er en række libstdc++-pakker, men ingen der tilæsyneladnede er den
>du skriver.

Fejlen er måske at den tror at den skal hente den,,,

>Prøv at køre komandoen 'apt-get showpkg libstdc++9.9' og se om den
>skriver noget eller 'apt-cache unmet' og led efter om den siger noget
>med libstdc++.

Jeg svare så nej til at forsætte med at forsøge,,, og vender tilbage

>Det skulle jeg ikke mene. Programmer der har brug for bibliotekte
>burde slet ikke kunne køre.

Også hvad jeg forventede.

>Det er runtime understøttelse for C++-programmer.

OK

>Kan du undvære programmer skrevet i C++?

Programmerne kan jeg ikke undvære, jeg ved ikke, måske et program i C++
kan køre, hvis DET program ikke har behov for netop den pakke
indeholder?

>(Tåbligt spørgsmål, dpkg er et C++-program.)

Lige som så mange andre, men alså ikke APT?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-01-02 23:28

On Tue, 22 Jan 2002 23:08:20 +0100, Ivar Madsen <news-02-01-02@milli.dk>
wrote:

> [...]

Det var ikke 9.9 men 2.9.
Problemmet med den parke er overstået, jeg ser lige under opgradering
til woody at den har hentet 2.10,,,

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-01-02 23:16

wrote:

>Prøv at køre komandoen 'apt-get showpkg libstdc++9.9' og se om den
>skriver noget eller 'apt-cache unmet' og led efter om den siger noget
>med libstdc++.

Den bryder sig ikke om showpkg, Invalid opration showpkg,,,
Jeg opgradere til woody, og ser om det hjælper på det lille 'problem',,,