Linux Mandrake 8.1 + Stofanet?
Fra : Torben Hansen

Dato : 22-01-02 22:04

Hejsa

Jeg er totalt Newbie på området, men det er lykkes mig at få installeret
Mandrake 8.1 helt problemfrit, dejligt nemt!

Nu vil jeg gerne på Nettet via Linux, så begynder problemerne. Jeg har
Stofanet og har ledt efter et program til at logge på Stofanet med til
Linux, men uden held. Hvordan kommer man på Stofanet via Linux?

Jeg har hentet en fil hos Stofanet som hedder "slic-1.1-source.tgz" men kan
ikke rigtig gennemskue hvad jeg skal med filen.

Er der et bestemt Log-on program man skal hente og installere?

Nogen som kender en god guide på området?

Venlig Hilsen

Torben Hansen
Torben@homemail.com'

Fra : Steffen Videbæk

Dato : 22-01-02 22:44

> Nu vil jeg gerne på Nettet via Linux, så begynder problemerne. Jeg har
> Stofanet og har ledt efter et program til at logge på Stofanet med til
> Linux, men uden held. Hvordan kommer man på Stofanet via Linux?

På samme måde som Windows:

http://signon.stofanet.dk

Det skulle jeg da mene....

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen

Den autodidakte empiriker...

Fra : Torben Hansen

Dato : 23-01-02 00:01

Steffen Videbæk wrote:

zip..

> http://signon.stofanet.dk
>
> Det skulle jeg da mene....
>
> --
> Venlig hilsen
> Steffen V Petersen
> svp#@bonbon.net (fjern #)

Ja, det kan godt lade sig gøre. Men det jeg leder efter er et lille program
ala Nitelogger (Windows), som logger en automatisk på når man starter
programmet.

Venlig Hilsen
Torben Hansen

Fra : xodeus

Dato : 23-01-02 00:29

Den fil du fik gør du sådan
start en term
: tar xzfv slic-1.1-source.tgz
: su
: dit password
rpm -rebuild slic-1.1-source.rpm
rpm -i slic-1.1-i386.rpm
Så skulle den være installeret prøv at åbne en term og skrive slic og se
om der starter noget op!

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 23-01-02 12:54

On Tue, 22 Jan 2002 22:03:58 +0100
> [...]

TH> Stofanet og har ledt efter et program til at logge på Stofanet med til
TH> Linux, men uden held. Hvordan kommer man på Stofanet via Linux?

Prøv at se StofaConnect:
http://home1.stofanet.dk/midi/stofa/

--

/wojci at wojci dot dk

One must suffer before enlightenment.

Fra : Carsten Hinrichsen

Dato : 05-02-02 19:32

Hej

Prøv følgende scripts:
Bemærk at du skal have installeret commandoen "expect"
Hilsen
Carsten H

Filename: open-stofa
<<< file start >>>>>
#!/usr/bin/expect
spawn /usr/bin/telnet 192.168.30.2 259
expect -exact "Login: "
send "xxxxxxxs001\r"
expect -exact "Password: "
send "xxpasswordxx\r"
expect -exact "Enter your choice: "
send "1\r"
expect -exact "User authorized. Welcome!"
expect eof

Filename: close-stofa
[...]
send "2\r"

n article <3c4dd416$0$246$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, "Torben Hansen"