Blåøje fisk.
Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 22-01-02 21:30

Hejsa NG.

Jeg har læst om en akvariefisk ved navn "Blåøje - Pseudomugil Furcatus", som
jeg synes virker utrolig flot.

Er her nogen, som har oplysninger mht. pris, salgssteder samt hvilke andre
fisk, som egner sig til at gå sammen med dem.

Mvh.

Kresten

Fra : Claus

Dato : 22-01-02 22:17

On Tue, 22 Jan 2002 21:30:24 +0100, "Kresten Hjelm Pedersen"
<khp@post.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Er her nogen, som har oplysninger mht. pris, salgssteder samt hvilke andre
>fisk, som egner sig til at gå sammen med dem.

Det er en regnbuefisk, der tilhøre underarten blåøjne. Disse er kendt
for at være noget sart, men G.Allen anbefaler den i "Faszinierende
Regenbogenfische". De holdes bedst alene eller samen med andre små
(3-5 cm) blåøjne. mvh Klaus

Fra : ole larsen

Dato : 22-01-02 21:54

Kresten Hjelm Pedersen skrev i meddelelsen
<3c4dcc07$0$89066$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>
>Er her nogen, som har oplysninger mht. pris, salgssteder samt hvilke andre
>fisk, som egner sig til at gå sammen med dem.

Fisken er særdeles smuk, sjældent i handlen og da ikke spec. dyr. Søg på
google efter "tappin" så finder du den abs. bedste side om den. Af en eller
anden grund har de aldrig levet længe hos mig. Skulle ifgl. siten være meget
følsomme for mycobakterier. Bonnie på Vesterbro i Odense har flere gange
haft den.

Ole

Fra : Claus

Dato : 23-01-02 16:43

On Tue, 22 Jan 2002 21:54:29 +0100, "ole larsen"
<oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote:

> [...]
>følsomme for mycobakterier. Bonnie på Vesterbro i Odense har flere gange

Grunden til at de ikke lever længe skyldtes næppe forkert pasning
O.lign. Deres levetid er ret kort (ca.1-2 år).
mvh Klaus

Fra : ole larsen

Dato : 23-01-02 21:01

Claus skrev i meddelelsen ...

>Grunden til at de ikke lever længe skyldtes næppe forkert pasning
>O.lign. Deres levetid er ret kort (ca.1-2 år).
>mvh Klaus

Jeg aner det ikke. Nogle fisk lever meget kort selvom de ikke betragtes som
"sæsonfisk". Men som nævnt betragtes de som meget følsomme for
mycobakterier. Men de er så smukke, at jeg prøver igen når lejligheden byder
sig. Rent rent rent vand skulle være opskriften ( og det er vandskifte, ikke
det dyreste
filter)

Ole

Fra : Plesner

Dato : 24-01-02 00:17

"Kresten Hjelm Pedersen" <khp@post.tdcadsl.dk> wrote in
> Jeg har læst om en akvariefisk ved navn "Blåøje - Pseudomugil
> Furcatus", som jeg synes virker utrolig flot.

Det er sikkert ikke voldsomt hjælpsomt, men der gik større mængder af både
den og andre helt små regnbuefisk, da jeg for nylig besøgte Åleds Akvarium
udenfor Halmstad.

De er ekstremt flotte !

M.v.h.
--