Tørretumbler
Fra : Hanne Pedersen

Dato : 22-01-02 17:29

Hejsa
Vi står for at skulle ud at købe en tørretumbler, men hvad skal vi kigge
efter ?? Når den kun skal bruges 1 - 2 gange/ugen er den billige fra Harald
Nyborg så god nok, eller skal vi ud og foretage en større investering ??
Når vi så har fået købt maskinen, hvordan er det så med placeringen, kan vi
stille den direkte ovenpå vaskemaskinen eller skal der en eller anden form
for stativ til for at lave en "vaskesøjle" ??
Mvh.
Hanne Pedersen

Fra : Anja

Dato : 22-01-02 19:11

Vi købte for ca. 2 år siden en tørretrumbler i Harald Nyborg, og er vældig
tilfredse med den....
Du kan også trygt lave en vaskesøjle uden stativ, bare du sætter
vaskemaskinen nederst, da den er tungest.

venlig hilsen
Anja

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 22-01-02 21:34

> [...]
Harald
> Nyborg så god nok, eller skal vi ud og foretage en større investering ??

Vi har købt en Baukenct vaskemaskine, ved den lokale servicering, den gik
istykker efter 2 år ca. der fik vi så slået lidt af rep af. den den jo
"næsten" var ny endnu , men så da vi skulle have ny tørretumbler, købte vi
en Wasco i Harald Nyborg, da jeg havde fået den ide det ikke kunne svare sig
at betale dyrt for det, der sprang remmen på efter 12 mrd og 17 dage, og jeg
fik beskeden, " den er desvære over garantien" hvilket den jo osse var,
meeen jeg tro den lokale servicering havde ædt den hvis jeg havde handlet
der

Det skal lige siges at her i huset er vi kun 2 personer, så det var ikke
slidt op

Mvh Jesper

Fra : Ida Nielsen

Dato : 23-01-02 07:34

Jeg er meget glad for vores Wasco fra harald nyborg, vi er 3 og den kører
bedre end den dyrer Miele vi har i fælles vaskeriet

Fra : Henning Lund

Dato : 23-01-02 10:19

Ida Nielsen skrev:

>Jeg er meget glad for vores Wasco fra harald nyborg, vi er 3 og den kører
>bedre end den dyrer Miele vi har i fælles vaskeriet

Vi har en 6 år gl Harald Nyborg tørretumbler, den kører ca hver anden
dag, og har aldrig voldt problemer.
Vedr. opsætning, jeg har sat vores oven på vaskemaskinen, de to er så
sat sammen med et par vinkler købt på en tømmerhandel, ellers er jeg
bange for at vaskemaskinen "slår" af.

--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Lars Knudsen

Dato : 26-01-02 21:33

Hanne,

"Ida Nielsen" <idani@worldonline.dk> wrote in

> Jeg er meget glad for vores Wasco fra harald nyborg, vi er 3 og den
> kører bedre end den dyrer Miele vi har i fælles vaskeriet

Jeg er nødt til at få stillet min nysgerrighed pg spørge om hvordan den
kører bedre end en Miele?

** Lars

Fra : Ida Nielsen

Dato : 26-01-02 22:05

Bedre på den måde at forstå, den er hurtigerer til at tørre den samme mængde
tøj, samtidig med at det ikke føles helt så knast tørt som mielen, når de
vel at mærke indstilles på skabstørt begge to. ( De er begge fugt styret)
Det skal lige siges at stopper man mielen mit i programmet er tøjet meget
varmt, og det er det sjovt nok ikke i Wascoen
mielen som er en beregnet til flerer husstande har der også været vrøvl med
meget ofterer end vores som kører ca 1-2 vaske om dagen, mielen ca 5-6.

Håber at dette forklarer sagen lidt bedre.
Men når jeg engang skal ud og køben en ny tørretumbler bliver det også en
Wasco.

Hilsen
Ida

Fra : Lars Knudsen

Dato : 27-01-02 13:52

Hej Ida,

"Ida Nielsen" <idani@worldonline.dk> wrote in

[zap-text]
> Håber at dette forklarer sagen lidt bedre.

Jows, tak. Var bare nysgerrig!

** Lars

Fra : Thïngmand

Dato : 23-01-02 09:42

> [...]
Harald
> Nyborg så god nok, eller skal vi ud og foretage en større investering ??

Vi købte en brugt AEG (den kan tage 5 kg. tøj!) fra Leasy til 500 kr., incl.
levering og opsætning - den har nu kørt uden problemer i 2 år..!

Jeg tror altså ikke at der er nogen (stor) risiko for at købe brugt, hvis
det er et ordentligt mærke. Det er trods alt en temmelig simpel maskine, så
hvis bare varmelegemet virker skulle der ikke være nogle problemer...

Fra : Finn

Dato : 23-01-02 15:38

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er et ordentligt mærke. Det er trods alt en temmelig simpel maskine,

> hvis bare varmelegemet virker skulle der ikke være nogle problemer...

Og hvis man hver 3. måned lige skruer bagpladen af og støvsuger ved
varmelegemet
så holder den endnu længere.

Finn

Fra : Hanne Pedersen

Dato : 25-01-02 15:26

Mange tak for svarene. Som det ser ud, ender vi jo nok med en Harald Nyborg
model.
God weekend
Hanne Pedersen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 26-01-02 21:31

Heyza,

"Hanne Pedersen" <bo.hanne@get2net.dk> wrote in

> [...]
> kigge efter ?? Når den kun skal bruges 1 - 2 gange/ugen er den billige
> fra Harald Nyborg så god nok, eller skal vi ud og foretage en større

Det eneste jeg vil sige at jeg er utrolig glad for den automatik der er i
min AEG Lavatherm der gør at den selv stopper når tøjet er tørt.

Ved ikke om Harald Nyborg har det - ved kun - at den Wasco opvaskemaskine
der fulgte med huset som vi købte bliver udskiftet ved først mulige
lejlighed, hold da k*ft den er ringe!

** Lars

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 26-01-02 21:43

On 26 Jan 2002 20:31:16 GMT, lars@image.dk (Lars Knudsen) wrote:

>Det eneste jeg vil sige at jeg er utrolig glad for den automatik der er i
>min AEG Lavatherm der gør at den selv stopper når tøjet er tørt.

Lyder bestemt som vores kondenstørretumbler (tror jeg nok den hedder),
som ligeledes er en AEG Lavatherm. Den kører nu på sit femte år.

Upåklagelig tørring, gennemsnitligt 4-5 gange om ugen. Har endnu
aldrig været i stykker.

Jeg har ikke andet end ros tilovers for den, selvom den ikke just var
billig i anskaffelse.

Hjerteligst
Dorte