IPv6
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-01-02 13:51

Greetings!

Hvornår bliver IPv6 indført?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Christian Precht-Jen~

Dato : 22-01-02 15:30

når den bliver færdig!

den er stadig i beta da man skal være _HELT_ sikker på at alt virker før man
opdatere alverdens computere

men prøv at hente protokollen, den er faktisk ret sej og du kan bare lave en
tunnel til nettet

--
Med Venlig Hilsen
Christian Precht-Jensen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-01-02 16:49

On Tue, 22 Jan 2002 15:30:21 +0100, Christian Precht-Jensen wrote:
> når den bliver færdig!

Det er den.

> den er stadig i beta da man skal være _HELT_ sikker på at alt virker før man
> opdatere alverdens computere

Du aner ikke hvad du snakker om.

IPv6 er specificeret, og har været det længe, at Microblød ikke har
taget sig sammen og implementeret det, det er en helt anden ting.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 22-01-02 23:03

Læs eventuelt her (fra cisco.dk)...
http://www.cisco.com/warp/public/3/dk/presse221101.html

mvh

Niels Henrik

Fra : Martin Djernaes

Dato : 23-01-02 20:08

Hej Jesper,

Jesper Skriver wrote:
> IPv6 er specificeret, og har været det længe, at Microblød ikke har
> taget sig sammen og implementeret det, det er en helt anden ting.

Kender du nogle providere der faktisk bruger IPv6 i deres backbone?

Martin

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-01-02 23:29

On Wed, 23 Jan 2002 11:07:51 -0800, Martin Djernaes
<martin@djernaes.dk> wrote:

> Kender du nogle providere der faktisk bruger IPv6 i deres backbone?

Der er efterhånden en del, der *også* kører IPv6.

http://www.cisco.com/warp/public/732/Tech/ipv6/ipv6_early_adopters.shtml
http://www.ipv6.org/v6-www.html

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Djernaes

Dato : 23-01-02 23:48

Hej Asbjorn,

Asbjorn Hojmark wrote:

> Der er efterhånden en del, der *også* kører IPv6.

Tak for linkende. Det jeg mente var egentligt om nogle providere (f.eks.
TDK/C) er begyndt at koere IPv6 i deres eget netvaerk - uagtet at de
ikke paa nuvaerende saelger dette som en service.

Dit andet link er jo mest en liste over maskiner/adresser der kan naaet
via 6bone. Cisco's side viser jo kun faa firmaer, og af disse har jeg
mistaenkt at en del af dem koere IPv6 over IPv4 tunler.

Jeg var mere interesseret i at vide om nogle providere er begyndt at
bygge IPv6 infrastruktur - ja SURFnet er aabentbart, men ellers?

Martin

Fra : Jesper Skriver

Dato : 24-01-02 01:29

On Wed, 23 Jan 2002 14:47:51 -0800, Martin Djernaes wrote:
> [...]
> TDK/C) er begyndt at koere IPv6 i deres eget netvaerk - uagtet at de
> ikke paa nuvaerende saelger dette som en service.

Ja TDC kører OGSÅ IPv6 i nettet.

> Dit andet link er jo mest en liste over maskiner/adresser der kan naaet
> via 6bone. Cisco's side viser jo kun faa firmaer, og af disse har jeg
> mistaenkt at en del af dem koere IPv6 over IPv4 tunler.

Ja - så længe at der ikke er mere trafik, er der ingen grund til
andet.

> Jeg var mere interesseret i at vide om nogle providere er begyndt at
> bygge IPv6 infrastruktur - ja SURFnet er aabentbart, men ellers?

NTT i Japan.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-01-02 02:02

<martin@djernaes.dk> wrote:

> Tak for linkende. Det jeg mente var egentligt om nogle providere (f.eks.
> TDK/C) er begyndt at koere IPv6 i deres eget netvaerk - uagtet at de
> ikke paa nuvaerende saelger dette som en service.

Ja. Tele Danmark er nævnt blandt dem, der er forbundet til 6bone.

> Dit andet link er jo mest en liste over maskiner/adresser der kan naaet
> via 6bone. Cisco's side viser jo kun faa firmaer, og af disse har jeg
> mistaenkt at en del af dem koere IPv6 over IPv4 tunler.

6bone er netop baseret på 6to4. (Eller måske rettere "var", for
jeg tror, de er (ved at blive) migreret til 'ren' IPv6).

> Jeg var mere interesseret i at vide om nogle providere er begyndt at
> bygge IPv6 infrastruktur - ja SURFnet er aabentbart, men ellers?

Prøv at bladre lidt rundt på de sider, der links til, og du vil
se, at der faktisk er en hel del, der er igang med at bygge IPv6
netværk.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Djernaes

Dato : 24-01-02 19:40

Hej Asbjorn og Jesper,

Jesper Skriver wrote:

> Ja TDC kører OGSÅ IPv6 i nettet.

Tak det var svar som dette jeg soegte. Jeg var bare nysgerrig hvor meget
der bliver gjort fra udbyderens side for at faa strukturen klar til det
tidspunkt hvor "rigtige" services kun kan naas gennem IPv6.

Martin