Cisco VPN boks?
Fra : Søren Birkholm Madse~

Dato : 22-01-02 13:33

Hejsa

Er der en der kan fortælle mig hvad den mindste VPN boks Cisco har lavet
hedder (model). Den skal kunne klare software klienter (ca 50-100 brugere) -
VPN boks til VPN boks.

Mvh
Søren

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 22-01-02 23:09

Cisco 3000 VPN concentrator!
http://www.cisco.com/warp/public/cc/pd/hb/vp3000/

Brugere kan anvende software-clienter, eller man kan opstille en 3005
hardware-client.
Jeg har rigtig gode erfaringer med løsningen og kan varmt anbefale den.

mvh

Niels Henrik Egebjerg

Fra : Søren Birkholm Madse~

Dato : 23-01-02 12:56

> Brugere kan anvende software-clienter, eller man kan opstille en 3005
> hardware-client.
> Jeg har rigtig gode erfaringer med løsningen og kan varmt anbefale den.

Med 3005'eren er det da muligt at have flere software vpn klienter tilkoblet
samtidig med flere hardware (3005) vpn klienter?

Kender du til en vejledende pris på 3005'eren?

Tak
Mvh
Søren Madsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-01-02 13:25

On Wed, 23 Jan 2002 12:56:27 +0100, "Søren Birkholm Madsen"
<sbm@boga.dk> wrote:

> Med 3005'eren er det da muligt at have flere software vpn klienter
> tilkoblet samtidig med flere hardware (3005) vpn klienter?

Ja.

> Kender du til en vejledende pris på 3005'eren?

Global list price 4 k$.

-A

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-01-02 23:25

On Tue, 22 Jan 2002 13:32:46 +0100, "Søren Birkholm Madsen"
<sbm@boga.dk> wrote:

> Er der en der kan fortælle mig hvad den mindste VPN boks Cisco har lavet
> hedder (model). Den skal kunne klare software klienter (ca 50-100 brugere) -
> VPN boks til VPN boks.

En dedikeret VPN-box? Det er en 3005.

Noget af den samme funktionalitet kan fås med PIX'er og routere,
så en 3005'er er ikke *nødvendigvis* bedste eller billigste løs-
ning. Den vil dog ofte være det, hvis man har 50-100 brugere med
software-klienten.

I stedet for den lille 3002 hardware client foretrækker jeg
PIX501. I så fald kan det være smartere også at anvende PIX
centralt.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 22-01-02 23:38

Cisco VPN concentrator kan tage Max 100 bruger i den interne userdatabase.
Skal du have flere oplagt, skal du bruge fx MS IAS (RADIUS) servere på win2k
server.

> En dedikeret VPN-box? Det er en 3005.

Er den mindste

> [...]
>
> I stedet for den lille 3002 hardware client foretrækker jeg
> PIX501. I så fald kan det være smartere også at anvende PIX

Hmm - ja hvis man er på ethernet... Det er lidt svært at koble en 501 sammen
med et modem, ikk.
Anyway, Ciscos vej er at pix501 med tiden får samme funktionalitet som en
3002, så til de brugere der skal have fx ADSL,
ville jeg helt klart anbefale en PIX501 som client hardware, også software
VPN til mobile users. Version 3.5

Mvh
Martin Bilgrav

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-01-02 00:30

On Tue, 22 Jan 2002 23:38:05 +0100, "Martin Bilgrav"
<bilgravCUTTHISOUT@image.dk> wrote:

> Hmm - ja hvis man er på ethernet... Det er lidt svært at koble
> en 501 sammen med et modem, ikk.

Nu skrev jeg jo også netop dem med PIXen som alternativ til en
3002 hardware-klient.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Søren Birkholm Madse~

Dato : 23-01-02 13:30

Jeg vil lige sige mange tak for alles hjælp :)