/var er alt for lille
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 22-01-02 03:36

Da jeg installerede FreeBSD brugte jeg hovedløst den opsætning af
partitioner, som installationsprogrammet foreslog.

Derfor har jeg nu en /var på 19MB :-/

Hvordan gør jeg denne større? I Windows ville jeg kunne bruge programmet
Partition Magic, som er i stand til at resize partitioner uden tab af
data, findes der noget lignende til FreeBSD?

På forhånd tak.

--
Anders Vind Ebbesen
A lot of Christians wear crosses around their necks. You think,

Fra : Preben Trærup

Dato : 22-01-02 07:59

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Da jeg installerede FreeBSD brugte jeg hovedløst den opsætning af
> partitioner, som installationsprogrammet foreslog.
>
> Derfor har jeg nu en /var på 19MB :-/

Jeg står i samme situation, da jeg (endnu) ikke er kompatibel
med FreeBSD's disk. Min grimme løsning er indtil videre at symlinke
var/spool/XXX til /usr/local/spool/XXX, men den rigtige løsning
modtages med kyshånd

Fra : Steffen Larsen

Dato : 22-01-02 15:34

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-01-02 19:28

On Tue, 22 Jan 2002 02:35:33 +0000 (UTC), spam@boomer.dk (Anders Vind
Ebbesen) wrote:

>Hvordan gør jeg denne større? I Windows ville jeg kunne bruge programmet
>Partition Magic, som er i stand til at resize partitioner uden tab af
>data, findes der noget lignende til FreeBSD?

Hvorfor bruger du ikke også PM nu? den kender til en masse formater,
sikkert også det du bruger nu?
Kan køre på en DOS fra A drevet

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv,
og dem der er enig med mig,,,

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 22-01-02 22:13

In article <a2kegm.32s.1@news.milli.dk>,
Ivar Madsen claimed the following:

> Hvorfor bruger du ikke også PM nu? den kender til en masse formater,
> sikkert også det du bruger nu?
> Kan køre på en DOS fra A drevet

Har hverken Windows eller DOS på serveren, kun FreeBSD :-/

Well, jeg må finde en ekstra harddisk og smide i..

--
Anders Vind Ebbesen
They lie about marijuana; tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie. When

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-01-02 22:38

On Tue, 22 Jan 2002 21:12:47 +0000 (UTC), spam@boomer.dk (Anders Vind
Ebbesen) wrote:

>Har hverken Windows eller DOS på serveren, kun FreeBSD :-/

Og du kender ikke en der lige kan lave en boot disk til dig?

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 25-01-02 01:36

In article <a2kpk5.3go.1@news.milli.dk>,
Ivar Madsen claimed the following:

> Og du kender ikke en der lige kan lave en boot disk til dig?

Det kunne jeg som sådan selv gøre på min workstation. Well, jeg smed en ekstra
harddisk i serveren i dag alligevel, så problemet er løst.