Printserver på netværk
Fra : Tom Christensen

Dato : 22-01-02 00:20

Hej

På et lille netværk (UTP - RJ45) er vi nødt til at flytte fil- og
printerserveren
et pænt stykke væk fra en delt printer. Indtil nu har printeren (HP
Laserjet4V)
siddet på serveren med et printerkabel via en switchboks (printeren er delt
mellem
netværket og en stand-alone-PC)

Jeg ved, at man kan købe små printservere, men hvad skal jeg købe
(bedst/billigst)
og kan nogen fortælle lidt om, hvad jeg skal være opmærksom på ved
opsætningen?

Den skal vel bl.a. stadig styres via netværket af serveren eller en anden
PC?

Alle erfaringer og anbefalinger til konkrete løsninger modtages med tak.

--
venlig hilsen
Tom Christensen

(fjern nomail_ hvis du vil skrive til mig)

Fra : Stine

Dato : 22-01-02 07:10

En af mine kammerater skulle yde support hos en kunde, det viste sig at de i
de sidste 3 mdr næsten konstant havde været på internettet med en ufattelig
regning til følge.
Det viste sig at deres HP netværksprinter af en eller anden model hele tiden
ville fortælle HELE netværket, at den var til stede på netværket.

UPS HP

Fra : Kent Nielsen

Dato : 22-01-02 09:23

Hej Stine,
"Stine" <stine.nordlund@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tiden
> ville fortælle HELE netværket, at den var til stede på netværket.

Nej,
UPS gutten der har konfigureret deres router og /eller printserver.
HP tingen gør jo bare hvad den har fået besked på.

--
Mvh.
Kent Nielsen

Fra : Kim Greve

Dato : 22-01-02 18:25

"Kent Nielsen" <NielsenXXX@softhome.net> skrev i en meddelelse news:3c4d2162$0$62902$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> UPS gutten der har konfigureret deres router og /eller printserver.
> HP tingen gør jo bare hvad den har fået besked på.

At det er gutten der har konfigureret printserveren forkert, passer måske ikke helt...

[En lille historie}

Jeg oplevede for noget tid siden at en af vores kunder beklagede sig over at DUN dialogboksen "konstant" poppede op, du kunne lige nå at lukke den før den poppede op igen og man kunne ikke lige umiddelbart se hvad det var for et program der ville på nettet.

Men det viste sig at det var hans HP G95 multifunktions printer der ville på nettet hele tiden. Den sidder på en HP xx 1 ports printserver, men den var lige pludselig begyndt på det, det havde kørt som det skulle i gennem længere tid.

Jeg så at der var en advarsel i systembakken for printeren, og tjekkede så printere egenskaberne og opdagede at der var kuk i et eller andet, der kom en besked om at der ikke kunne kommunikeres med printeren pga. et eller andet. Og man blev foreslået at man skulle geninstallere softwaren, det blev gjort og så var alt som det skulle være igen.

--
Kim Greve

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 22-01-02 14:56

Edimax (www.edimax.com) har nogle glimrende PrintSir til under 1000,- Du kan
bl.a. få dem ved Zitech (www.zitech.dk).
Vi har en håndfuld kørende uden problemer (efterhånden i 3 år)

Hilsen
Peter

Fra : Tom Christensen

Dato : 22-01-02 18:29

Hej Peter

Tak for dit svar.

"Peter Hindsgaul" <hindsgaul@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Edimax (www.edimax.com) har nogle glimrende PrintSir til under 1000,- Du
kan
> bl.a. få dem ved Zitech (www.zitech.dk).
> Vi har en håndfuld kørende uden problemer (efterhånden i 3 år)

Jeg har søgt lidt hos Zitech, men uden held. Jeg har bestilt deres katalog,
det må undersøges nærmere.

venlig hilsen
Tom