Problem med PC-cillin
Fra : Samleren

Dato : 21-01-02 22:57

På min ene PC'er har jeg pludselig fået et problem, der tilsyneladende
er permanent denne gang uanset hvad jeg prøver.

Der kan sendes post, men ikke hentes. Jeg får efterfølgende denne
fejlmeddelse:

Forbindelsen til serveren kunne ikke etableres. Konto: 'xxx', Server:
'localhost', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej,
Socket-fejl: 10061, Fejlnummer: 0x800CCC0E

Den pågældende PC'er har:

Win98, 2.ed
OE 5.0
ZoneAlarm 2.6.88
PC-cillin 2000

Er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 22-01-02 04:14

"Samleren" skrev

> [...]

> 'localhost', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej,
> Socket-fejl: 10061, Fejlnummer: 0x800CCC0E

Sider du skriver PC-Cillin i emnelinien, gætter jeg på at programmet
opsætter et mellemled mellem Outlook Express og din udbyders POP3
server.

Jeg aner ikke hvordan du skal konfigurere PC-Cillin eller for den
sags skyld din Zonealarm. Jeg ved dog at det ofte giver anledning
til de problemer du omtaler, når du lader et antivirusprogram op-
sætte sådanne ting automatisk.

Outlook Express forsøger at kontakte Localhost, det er din lokale
maskine, på port 110. Problemet er at der ikke er noget der lytter
på den port. Måske er det ændret til en anden port i PC-Cillin, du har
slået funktionen fra deri, eller Zonealarm spærrer for trafik til
porten.

Hvis du indskriver informationen du fik fra din internetudbyder, kan
du hente post igen.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Ole Thomsen

Dato : 22-01-02 18:49

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@hushmail.com> wrote

> Hvis du indskriver informationen du fik fra din internetudbyder, kan
> du hente post igen.

Men husk lige at slå POP3 scanning fra inden
du ændrer OE konto opsætningen.

Ole Thomsen

Fra : Samleren

Dato : 22-01-02 21:46

On Tue, 22 Jan 2002 04:13:33 +0100, "Peder Vendelbo Mikkelsen"
<pedervm@hushmail.com> wrote:

>"Samleren" skrev

>Sider du skriver PC-Cillin i emnelinien, gætter jeg på at programmet
>opsætter et mellemled mellem Outlook Express og din udbyders POP3
>server.

Jep.

> [...]
>sags skyld din Zonealarm. Jeg ved dog at det ofte giver anledning
>til de problemer du omtaler, når du lader et antivirusprogram op-

Jeg har prøvet at foretaget opsætningen både automatisk og manuelt
efter problemet nu tilsyneladende viser sig at være af mere eller
mindre permanent karakter.

De første tre måneder efter installering har der ikke været problemer
af nogen art. Opdatering er sket løbende også uden problemer. Så for
ca. tre uger siden opstod problemet første gang og siden yderligere
to gange til nu, hvor det tilsyneladende ikke kan lade sig gøre at
hente post med mindre PC-cillin bliver koblet fra eller POP3
scanningen deaktiveres og føres tilbage til den gamle opsætningen uden
virusscanning.

Med venlig hilsen
Samleren

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 23-01-02 03:32

"Samleren" skrev

> [...]
> gøre at hente post med mindre PC-cillin bliver koblet fra eller POP3
> scanningen deaktiveres og føres tilbage til den gamle opsætningen

Det lyder som en ekstra funktion der er blevet indført i programmet.
Næste gang du opdaterer, vil jeg anbefale dig at læse dokumentationen
førend du installerer nogetsomhelst.

Ja, jeg ved godt det er bøvlet at skulle læse manualen altid, det er
desværre den eneste måde at sikre sig at programmer opfører sig på en
given måde.

Med venlig hilsen

Peder