/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Opgradering gratis, men nedgradering koste~
Fra : Kelloggs


Dato : 21-01-02 19:37

Hejsa

Jeg har overvejet at nedgradere min adsl-linie, men har set på CC's
hjemmeside at det koster 75,-, mens en opgradeirng er gratis, så derfor har
jeg skrevet til CC og fået følgende svar:

"Jeg forstår godt du bliver lidt ærgelig over dette men man kan også sige
det på en anden måde og det er at man skal vide lidt om det før man kan
blive sur.
Når man nedgraderre er det en helt anden procedure end når man opgraderre
,en nedgraderring sker ved at man skal ha´en tekniker ud på kundens central
og skifte udstyr ud ,derfor er det rent teknisk en helt anden procedure,en
opgraderring kan rent teknisk bare sættes igang og så vil udstyrret
automatisk opg. sig selv på centralen men rent teknisk at gøre dette med
nedg. er ikke muligt ,og derfor et gebyr idet at vi skal ha´en tekniker ud
på din central og han skal jo bestille derfor længer tid og gebyr."

Nu er jeg ikke adsl-tekniker, men umiddelbart lyder det noget underligt,
især fordi man kan få boostet sin linie på sekundet og nedgraderet den uden
teknikeren skal op af stolen.

Er det mig der er forkert på den og tror uden videre at CC bare vil tjene
lidt ekstra penge eller er det CC som bare giver en sludder for en sladder ?




 
 
Klitgaard (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Klitgaard


Dato : 21-01-02 20:19


"Kelloggs" <hip1234@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a2hn3a$nn6$1@news.cybercity.dk...

> Er det mig der er forkert på den og tror uden videre at CC bare
vil tjene
> lidt ekstra penge eller er det CC som bare giver en sludder for
en sladder ?

Tror du så ikke de også vil have taget de 75 kr. for
opgraderingen?

--
....Klitgaard



Kelloggs (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Kelloggs


Dato : 21-01-02 20:27


"Klitgaard" <na@na.dk> wrote in message
news:3c4c6d59$0$17230$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Kelloggs" <hip1234@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:a2hn3a$nn6$1@news.cybercity.dk...
>
> > Er det mig der er forkert på den og tror uden videre at CC bare
> vil tjene
> > lidt ekstra penge eller er det CC som bare giver en sludder for
> en sladder ?
>
> Tror du så ikke de også vil have taget de 75 kr. for
> opgraderingen?
>
> --
> ...Klitgaard
>

Nej, og det siger de at de heller ikke vil.



Michael Legart - Tis~ (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Michael Legart - Tis~


Dato : 21-01-02 21:49

On Mon, 21 Jan 2002 19:36:37 +0100, Kelloggs <hip1234@hotmail.com> wrote:
>
> Nu er jeg ikke adsl-tekniker, men umiddelbart lyder det noget underligt,
> især fordi man kan få boostet sin linie på sekundet og nedgraderet den uden
> teknikeren skal op af stolen.

Det lyder også lidt mystisk. De bruger vist samme udstyr som Tiscali, og
her kan salg op og nedgradere kunder med et enkelt klik med musen ...

> Er det mig der er forkert på den og tror uden videre at CC bare vil tjene
> lidt ekstra penge eller er det CC som bare giver en sludder for en sladder ?

Det er vel ca det samme som at en nedgradering hos Tiscali sker med en måneds
varsel.

Michael

Peter Brodersen (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 21-01-02 22:01

On Mon, 21 Jan 2002 20:49:16 GMT, Michael Legart - Tiscali A/S
<mlegart@dk.tiscali.com> wrote:

>> Er det mig der er forkert på den og tror uden videre at CC bare vil tjene
>> lidt ekstra penge eller er det CC som bare giver en sludder for en sladder ?
>Det er vel ca det samme som at en nedgradering hos Tiscali sker med en måneds
>varsel.

Nåja, men der er jo en troværdighedsmæssig forskel på om det blot er
en del af aftalen (hvilket man så kan vælge at acceptere eller ej),
eller om nogen ligefrem hælder vand ud af øret.

Jeg vil dog vælge at være positiv og tro, at CC-medarbejderen ikke
lyver, men blot er uvidende.

--
- Peter Brodersen

Susan (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Susan


Dato : 21-01-02 22:09

Kelloggs skrev:

[SNIP en masse om CC og hastighedsændringer]
>
>Er det mig der er forkert på den og tror uden videre at CC bare vil tjene
>lidt ekstra penge eller er det CC som bare giver en sludder for en sladder ?
>

Det er da klart fordi de vil tjene lidt penge. Når du ændre
hastigheden nedad, taber de jo lidt penge på dig. De vil have dig
til at tænke to gange over det. Når du laver din hastighed
højere, kommer de jo til at tjene ekstra fremover.

Bare et gæt herfra.

Mvh

Susan


Kelloggs (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Kelloggs


Dato : 21-01-02 22:58


"Susan" <always[NOSPAM]@mail.dk> wrote in message
news:km0p4uof3853d0g7rvn5a2c6jla23abmm2@4ax.com...
> Kelloggs skrev:
>
> [SNIP en masse om CC og hastighedsændringer]
> >
> >Er det mig der er forkert på den og tror uden videre at CC bare vil tjene
> >lidt ekstra penge eller er det CC som bare giver en sludder for en
sladder ?
> >
>
> Det er da klart fordi de vil tjene lidt penge. Når du ændre
> hastigheden nedad, taber de jo lidt penge på dig. De vil have dig
> til at tænke to gange over det. Når du laver din hastighed
> højere, kommer de jo til at tjene ekstra fremover.
>
> Bare et gæt herfra.
>
> Mvh
>
> Susan
>

Det er også mit gæt, men det er meget rart at være sikker inden man brokker
sig højlydt



Martin Højriis Krist~ (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 22-01-02 00:21

"Kelloggs" <hip1234@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a2i2tc$17eq$1@news.cybercity.dk...
> > Det er da klart fordi de vil tjene lidt penge.
> Det er også mit gæt, men det er meget rart at være sikker inden man
brokker
> sig højlydt

Hvad er der at brokke sig over?
(udover det dårlige svar, naturligvis)

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Kelloggs (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Kelloggs


Dato : 22-01-02 08:10


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3c4ca604$0$17212$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Kelloggs" <hip1234@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:a2i2tc$17eq$1@news.cybercity.dk...
> > > Det er da klart fordi de vil tjene lidt penge.
> > Det er også mit gæt, men det er meget rart at være sikker inden man
> brokker
> > sig højlydt
>
> Hvad er der at brokke sig over?
> (udover det dårlige svar, naturligvis)
>
At det koster penge at nedgradere sin linie, en ting som udføres på nøjagtig
samme måde en opgradering bare med omvendt fortegn. Det vil jo svare til at
hvis du kig ned i din bank og ville hæve penge skulle du betale et gebyr,
men hvis du dagen efter ville sætte nogle ind var det gratis.



Martin Højriis Krist~ (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 22-01-02 08:30

"Kelloggs" <hip1234@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c4d107d$0$248$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> > Hvad er der at brokke sig over?
> At det koster penge at nedgradere sin linie

Og hvad er der forkert i at firmaer gerne vil have tabsgivende
handlinger dækket?

> Det vil jo svare til at
> hvis du kig ned i din bank og ville hæve penge skulle du betale et
gebyr,
> men hvis du dagen efter ville sætte nogle ind var det gratis.

Nu ved jeg ikke hvor mange bankforretninger du har, men gebyrer af den
slags er ikke uvant

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Kelloggs (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Kelloggs


Dato : 22-01-02 12:51


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3c4d1886$0$17214$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Kelloggs" <hip1234@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3c4d107d$0$248$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> > > Hvad er der at brokke sig over?
> > At det koster penge at nedgradere sin linie
>
> Og hvad er der forkert i at firmaer gerne vil have tabsgivende
> handlinger dækket?
>
Måske du lige skulle kigge på hele sætningen jeg skriver og ikke bare tage
nogle ord ud, så det giver en anden mening.



Martin Højriis Krist~ (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 22-01-02 13:06

"Kelloggs" <hip1234@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c4d526c$0$265$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> > > > Hvad er der at brokke sig over?
> > > At det koster penge at nedgradere sin linie
> > Og hvad er der forkert i at firmaer gerne vil have tabsgivende
> > handlinger dækket?
> Måske du lige skulle kigge på hele sætningen jeg skriver og ikke bare
tage
> nogle ord ud, så det giver en anden mening.

Jeg har skam læst hele sætningen, men din grundlæggende anke hvar at det
kostede penge at nedgradere. Det kan jeg ikke se noget problem i

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Jan Henning Larsen (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Jan Henning Larsen


Dato : 22-01-02 14:45

On Tue, 22 Jan 2002 13:05:41 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Jeg har skam læst hele sætningen, men din grundlæggende anke hvar at det
>kostede penge at nedgradere. Det kan jeg ikke se noget problem i

Det kan jeg godt.



Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Jan H Larsen (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Jan H Larsen


Dato : 22-01-02 12:55

On Tue, 22 Jan 2002 08:30:00 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:


>Nu ved jeg ikke hvor mange bankforretninger du har, men gebyrer af den
>slags er ikke uvant

Men de er også steget med 22% på bare et år, tænk hvis alt andet også
steg med 22%, føj for den lede. )

Kunsten er at undgå disse gebyrer.


Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Martin Højriis Krist~ (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 22-01-02 13:05

"Jan H Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:qlkq4uobojns2p2m73ghocejgjp0qrg2d5@4ax.com...
> Kunsten er at undgå disse gebyrer.

Tja. Jeg har ikke noget specielt imod dem. Jeg vil hellere have at
firmaerne kræver penge for det der koster end at priserne generelt
stiger

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Jan Henning Larsen (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Jan Henning Larsen


Dato : 22-01-02 14:43

On Tue, 22 Jan 2002 13:04:52 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Tja. Jeg har ikke noget specielt imod dem. Jeg vil hellere have at
>firmaerne kræver penge for det der koster end at priserne generelt
>stiger

Jamen, så betal du bare, du er den slags banker gerne vil have, jeg
vil ikke betale så meget som et gebyr, hvis jeg kan undgå det.



Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Martin Højriis Krist~ (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 22-01-02 14:50

"Jan Henning Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:p3rq4usbsmcgfbae04sprrm81tmv2u8oqf@4ax.com...
> >Tja. Jeg har ikke noget specielt imod dem. Jeg vil hellere have at
> >firmaerne kræver penge for det der koster end at priserne generelt
> >stiger
> Jamen, så betal du bare, du er den slags banker gerne vil have, jeg
> vil ikke betale så meget som et gebyr, hvis jeg kan undgå det.

Men så find en anden bank istedet for at brokke dig.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Jan Henning Larsen (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Jan Henning Larsen


Dato : 23-01-02 08:48

On Tue, 22 Jan 2002 14:50:18 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Men så find en anden bank istedet for at brokke dig.

Så må du lære hvad du svarer på, kan du ikke det, kan du lære det i en
gruppe herinde.


Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Martin Højriis Krist~ (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 23-01-02 12:22

"Jan Henning Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:kiqs4ugt55ijmrl1jvinpcsbca7gpqbadq@4ax.com...
> >Men så find en anden bank istedet for at brokke dig.
> Så må du lære hvad du svarer på

Hvad mener du?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Klaus Ellegaard (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 22-01-02 09:39

"Kelloggs" <hip1234@hotmail.com> writes:

>At det koster penge at nedgradere sin linie, en ting som udføres på nøjagtig
>samme måde en opgradering bare med omvendt fortegn. Det vil jo svare til at
>hvis du kig ned i din bank og ville hæve penge skulle du betale et gebyr,
>men hvis du dagen efter ville sætte nogle ind var det gratis.

Det er rent faktisk tilfældet i nogle banker, hvor kasseekspeditioner
og lignende koster penge. Det koster også penge at hæve i automater.
Til gengæld koster det ikke noget at få sat sin løn ind hver måned.

Hvad er der egentlig galt i det? Ville der være noget galt i (udover
at man sikkert mistede kunder) at sætte nedgraderingsprisen til 500
kroner - uanset at der ikke skulle andet til end et museklik?

Mvh.
   Klaus.

Kelloggs (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Kelloggs


Dato : 22-01-02 12:57


"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> wrote in message
news:a2j8et$2dbh$1@katie.ellegaard.dk...
> "Kelloggs" <hip1234@hotmail.com> writes:
>
> >At det koster penge at nedgradere sin linie, en ting som udføres på
nøjagtig
> >samme måde en opgradering bare med omvendt fortegn. Det vil jo svare til
at
> >hvis du kig ned i din bank og ville hæve penge skulle du betale et gebyr,
> >men hvis du dagen efter ville sætte nogle ind var det gratis.
>
> Det er rent faktisk tilfældet i nogle banker, hvor kasseekspeditioner
> og lignende koster penge. Det koster også penge at hæve i automater.
> Til gengæld koster det ikke noget at få sat sin løn ind hver måned.
>
> Hvad er der egentlig galt i det? Ville der være noget galt i (udover
> at man sikkert mistede kunder) at sætte nedgraderingsprisen til 500
> kroner - uanset at der ikke skulle andet til end et museklik?
>
> Mvh.
> Klaus.

Så skal de ikke komme med sådan en forklaring som den de har sendt mig, men
havde de derimod skrevet noget lign.:

"Der er nogle omkostninger forbundet med at op- og nedgradere en linie, men
for at få flere til at opgradere deres linie har vi valgt selv at spise
gebyret for opgraderingen".

Så kunne jeg har sagt "nåh" og tænkt at det lyder fair nok, da højere linie
giver flere penge i kassen, men den anden forklaring med tekniker-keglen,
den er for langt ude.




Martin Højriis Krist~ (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 22-01-02 13:06

"Kelloggs" <hip1234@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c4d53d1$0$269$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> > Hvad er der egentlig galt i det? Ville der være noget galt i (udover
> > at man sikkert mistede kunder) at sætte nedgraderingsprisen til 500
> > kroner - uanset at der ikke skulle andet til end et museklik?
> Så skal de ikke komme med sådan en forklaring som den de har sendt mig

det kan vi ikke være uenige om

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet




Klaus Ellegaard (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 22-01-02 13:50

"Kelloggs" <hip1234@hotmail.com> writes:

>Så kunne jeg har sagt "nåh" og tænkt at det lyder fair nok, da højere linie
>giver flere penge i kassen, men den anden forklaring med tekniker-keglen,
>den er for langt ude.

Det kommer jo an på, om det er rigtigt eller ej?

Det har jeg ingen forudsætninger for at mene hverken for eller imod.

Mvh.
   Klaus.

Simon Skals (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 23-01-02 17:45

It seems Kelloggs wrote:
>Så kunne jeg har sagt "nåh" og tænkt at det lyder fair nok, da højere linie
>giver flere penge i kassen, men den anden forklaring med tekniker-keglen,
>den er for langt ude.

Det er heller ikke en forklaring, der vil blive brugt igen.

Vedkommende har fået noget galt i halsen, og det er selvfølgelig
uacceptabelt, men rimeligheden i nedgraderingsgebyret kan jeg
godt få øje på.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Niels Teglsbo (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Niels Teglsbo


Dato : 22-01-02 13:44

Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk> wrote:

> Til gengæld koster det ikke noget at få sat sin løn ind hver måned.

For dig. Arbejdsgiveren betaler da et gebyr.

--
Niels, The Offspring Mailinglist www.image.dk/~teglsbo

Martin Højriis Krist~ (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 22-01-02 13:55

"Niels Teglsbo" <Niels@fabel.dk> skrev i en meddelelse
news:fnkq4uo9g6vc2hgti07v9kdjtd8dn8esq0@news.image.dk...
> > Til gengæld koster det ikke noget at få sat sin løn ind hver måned.
> For dig. Arbejdsgiveren betaler da et gebyr.

Til banken?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Niels Teglsbo (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Niels Teglsbo


Dato : 22-01-02 16:59

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

> > > Til gengæld koster det ikke noget at få sat sin løn ind hver måned.
> > For dig. Arbejdsgiveren betaler da et gebyr.
> Til banken?

Jeg mener det var på Dataløn at gebyrerne for virksomhederne var blevet
fordoblet for nyligt.

Men ellers skulle det da undre mig om bankerne ganske filantropisk tager
sig af lønindbetalinger.

--
Niels, The Offspring Mailinglist www.image.dk/~teglsbo

Thomas Eg Jørgensen (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Eg Jørgensen


Dato : 22-01-02 13:05


"Kelloggs" <hip1234@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c4d107d$0$248$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> > > > Det er da klart fordi de vil tjene lidt penge.
> > > Det er også mit gæt, men det er meget rart at være sikker inden man
brokker
> > > sig højlydt
> > Hvad er der at brokke sig over?
> > (udover det dårlige svar, naturligvis)
> At det koster penge at nedgradere sin linie, en ting som udføres på
nøjagtig
> samme måde en opgradering bare med omvendt fortegn. Det vil jo svare til
at
> hvis du kig ned i din bank og ville hæve penge skulle du betale et gebyr,
> men hvis du dagen efter ville sætte nogle ind var det gratis.

Det er da bare en smart måde at fremme folks interesse i de dyre linjer. De
kunne også vælge at tage 37,50kr for en opgradering og 37,50kr for en
nedgradering....resultatet vil være det samme i dit tilfælde...Men hvad med
de folk der kun opgradere og bliver på den nye hastighed, ´de glæder sig jo
pt over CC's løsning....

Jeg kan oplyse dig om at hos Sonofon's FWA koster det 0,- i
opgradering(ligsom dit) og 200,- i nedgradering....det er jo betydeligt
dyrere end CC, men så længe man er informeret om det synes jeg det er meget
fair...Der er trods alt omkostninger ved det(OGSÅ selvom det "kun" er et
museklik)

MVH
Thomas



Henrik Aarfeldt (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 21-01-02 23:45


"Susan" <always[NOSPAM]@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:km0p4uof3853d0g7rvn5a2c6jla23abmm2@4ax.com...
> Kelloggs skrev:
>
> [SNIP en masse om CC og hastighedsændringer]
> >
> >Er det mig der er forkert på den og tror uden videre at CC bare vil tjene
> >lidt ekstra penge eller er det CC som bare giver en sludder for en
sladder ?
> >
>
> Det er da klart fordi de vil tjene lidt penge. Når du ændre
> hastigheden nedad, taber de jo lidt penge på dig. De vil have dig
> til at tænke to gange over det. Når du laver din hastighed
> højere, kommer de jo til at tjene ekstra fremover.

Det er jo ikke nødvendigvis et faktum, at ISP'erne tjener mere på en ADSL
med højere hastighed.
Bare fordi produktet er dyrere, så er det jo ikke ensbetydende med højere
avance.

--
Mvh HAA:



wheeeeeeee (22-01-2002)
Kommentar
Fra : wheeeeeeee


Dato : 22-01-02 00:23

snip
> > >Er det mig der er forkert på den og tror uden videre at CC bare vil
tjene
> > >lidt ekstra penge eller er det CC som bare giver en sludder for en
> sladder ?
> > >
> >
> > Det er da klart fordi de vil tjene lidt penge. Når du ændre
> > hastigheden nedad, taber de jo lidt penge på dig. De vil have dig
> > til at tænke to gange over det. Når du laver din hastighed
> > højere, kommer de jo til at tjene ekstra fremover.
>
> Det er jo ikke nødvendigvis et faktum, at ISP'erne tjener mere på en ADSL
> med højere hastighed.
> Bare fordi produktet er dyrere, så er det jo ikke ensbetydende med højere
> avance.

Nej, ikke nødvendigvis, men med stor sandsynlighed i dette tilfælde.
Forskellen på de billigere og dyrere ADSL produkter er primært
hastigheden/båndbredden. CC har en hvis kapacitet - ved dyrere forbindelser
kan brugeren udnytte mere kapacitet.

Hvad tror du er dyrest, at have to med (256/128) der betaler 350,- eller en
med (512/512) der betaler 600,-? Hvis alle bruger ca. en lige stor del af
deres båndbredde, vil de tjene mest på at have en kunde. Færre kunder -
færre omkostninger. Tag det til et ekstrem - 5 mio. kunder med små
forbindelser eller 1 kunder der udnytter ligeså meget kapacitet som de 5
mio. tilsammen, men betaler næsten ligeså meget til CC. Billigere support og
administration for CC.



Jan H Larsen (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Jan H Larsen


Dato : 22-01-02 12:57

On Tue, 22 Jan 2002 00:23:05 +0100, "wheeeeeeee"
<huiiiiiii@huiiiiiii.dont.spam.me.com> wrote:


>færre omkostninger. Tag det til et ekstrem - 5 mio. kunder med små
>forbindelser eller 1 kunder der udnytter ligeså meget kapacitet som de 5
>mio. tilsammen, men betaler næsten ligeså meget til CC. Billigere support og
>administration for CC.
>

Ja tak, jeg ønsker lige at bestille. ))


Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

wheeeeeeee (22-01-2002)
Kommentar
Fra : wheeeeeeee


Dato : 22-01-02 00:15

snip
> Jeg har overvejet at nedgradere min adsl-linie, men har set på CC's
> hjemmeside at det koster 75,-, mens en opgradeirng er gratis, så derfor
har

Jeg tror ikke at der er nogen betydelig teknisk forskel på at op- og
nedgradere. Men:

CC har interesse i at folk opgraderer(og betaler mere), derfor kan man
ligeså godt lade være med at lave for mange forhindringer.

CC har IKKE interesse i at folk nedgraderer. De har jo lavet budgetter og
det ville ikke være så godt hvis alle ligepludselig nedgraderet til noget
der kostede halvt så meget. Så måtte CC sikkert lukke butiken.

Desuden _er_ der omkostninger ved at folk kan op og nedgradere, og så er det
vel fair nok at lade dem der nedgradere betale?

Personligt synes jeg ikke at 75,- er så galt. Og der har vel ikke stået i
betingelserne at det var gratis? Jeg synes det er fair nok. Hvis jeg skal
blive sur eller forarget over noget, så er det når fx TDC udnytter sin
monopolstatus uretmæssigt.



Kelloggs (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Kelloggs


Dato : 22-01-02 08:12


"wheeeeeeee" <huiiiiiii@huiiiiiii.dont.spam.me.com> wrote in message
news:a2i7dp$1d5c$1@news.cybercity.dk...
> snip
> > Jeg har overvejet at nedgradere min adsl-linie, men har set på CC's
> > hjemmeside at det koster 75,-, mens en opgradeirng er gratis, så derfor
> har
>
> Jeg tror ikke at der er nogen betydelig teknisk forskel på at op- og
> nedgradere. Men:
>
> CC har interesse i at folk opgraderer(og betaler mere), derfor kan man
> ligeså godt lade være med at lave for mange forhindringer.
>
> CC har IKKE interesse i at folk nedgraderer. De har jo lavet budgetter og
> det ville ikke være så godt hvis alle ligepludselig nedgraderet til noget
> der kostede halvt så meget. Så måtte CC sikkert lukke butiken.
>
> Desuden _er_ der omkostninger ved at folk kan op og nedgradere, og så er
det
> vel fair nok at lade dem der nedgradere betale?
>
> Personligt synes jeg ikke at 75,- er så galt. Og der har vel ikke stået i
> betingelserne at det var gratis? Jeg synes det er fair nok. Hvis jeg skal
> blive sur eller forarget over noget, så er det når fx TDC udnytter sin
> monopolstatus uretmæssigt.
>
Det er først belvet ændret deres nye abb. betingelser pr. 1/1-2002, og jeg
synes da heller ikke 75,- er en herregård, det er mere princippet i det,
f.eks. hvis der var en god grund til gebyret (udover at de vil have mere i
kassen).



Klitgaard (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Klitgaard


Dato : 22-01-02 10:30


"Kelloggs" <hip1234@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c4d110b$0$261$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...

> Det er først belvet ændret deres nye abb. betingelser pr.
1/1-2002, og jeg
> synes da heller ikke 75,- er en herregård, det er mere
princippet i det,
> f.eks. hvis der var en god grund til gebyret (udover at de vil
have mere i
> kassen).

Der kræver da også kun et par klik for damen i posthuset
gennnemføre en betaling af dit girokort, men der er da et gebyr i
alligevel.

--
....Klitgaard



wheeeeeeee (22-01-2002)
Kommentar
Fra : wheeeeeeee


Dato : 22-01-02 14:06

snip
> Der kræver da også kun et par klik for damen i posthuset
> gennnemføre en betaling af dit girokort, men der er da et gebyr i
> alligevel.

Hun skal også have løn og det er ikke gratis at drive et posthus osv.



Rune Manscher (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Rune Manscher


Dato : 22-01-02 11:33

"Kelloggs" <hip1234@hotmail.com> wrote in message
news:3c4d110b$0$261$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
[...]

> Det er først belvet ændret deres nye abb. betingelser pr. 1/1-2002, og jeg
> synes da heller ikke 75,- er en herregård, det er mere princippet i det,
> f.eks. hvis der var en god grund til gebyret (udover at de vil have mere i
> kassen).

Det koster penge (rent administrativt) at op- eller nedgradere en linie. Du
kan også vælge at se omvendt på det, så du får en opgradering gratis, som
belønning for at vælge et dyrere produkt.

*Rune



Eivind Andreassen (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Eivind Andreassen


Dato : 22-01-02 13:02

Jeg tror nu ikke meget på at de skal have en tekniker ud for at skifte
udstyr hvis du skal nedgradere... det er vel blot at han skal koble
sig på centralen og ændre nogle indstillinger for din linie..
Mht. opgradering/nedgradering - for ikke så længe siden skulle TeleDK
have hele prisen på en ny linie - en mindre rabat for at opgradere..
kort tid efter skulle de pluudselig ikke have noget for det. 75,- er
ikke mange penge, de skal trods alt lave noget, selv om det måske kun
tager 5 minutter for en tekniker.



>"Kelloggs" <hip1234@hotmail.com> wrote in message
>news:3c4d110b$0$261$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>[...]
>
>> Det er først belvet ændret deres nye abb. betingelser pr. 1/1-2002, og jeg
>> synes da heller ikke 75,- er en herregård, det er mere princippet i det,
>> f.eks. hvis der var en god grund til gebyret (udover at de vil have mere i
>> kassen).
>
>Det koster penge (rent administrativt) at op- eller nedgradere en linie. Du
>kan også vælge at se omvendt på det, så du får en opgradering gratis, som
>belønning for at vælge et dyrere produkt.
>
>*Rune
>
>


wheeeeeeee (22-01-2002)
Kommentar
Fra : wheeeeeeee


Dato : 22-01-02 14:08

snip
> Det er først belvet ændret deres nye abb. betingelser pr. 1/1-2002, og jeg
> synes da heller ikke 75,- er en herregård, det er mere princippet i det,
> f.eks. hvis der var en god grund til gebyret (udover at de vil have mere i
> kassen).

Det er netop ikke bare at de vil have mere i kassen. De skal bare have
dækket deres omkostninger. De kunne også lade være med at tage betaling for
det, og så kunne de hæve prisen på ADSL pr. måned for alle, selvom man ikke
op- og nedgraderede. Samtidig kunne man forestille sig at flere ville
nedgradere, siden der ikke var noget gebyr.



Kelloggs (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Kelloggs


Dato : 22-01-02 18:08

Nåh, nu er nedgraderingen bestilt og det bliver allerede udført d. 14/3



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste