/ Forside / Teknologi / Internet / Sikkerhed / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Sikkerhed
#NavnPoint
stl_s 37026
arlet 26827
miritdk 20260
o.v.n. 12167
als 8951
refi 8694
tedd 8272
BjarneD 7338
Klaudi 7257
10  molokyle 6481
Personal Tiny Firewall
Fra : Kim Laursen


Dato : 21-01-02 18:52

Jeg har lige installeret Personal Tiny Firewall, og det køre bare godt.

Er der nogen som ved om Personal Tiny Firewall kryptere E-mails og
dankortkoder ?

Hilsen Kim







 
 
Martin Schultz (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 21-01-02 19:43

"Kim Laursen" <kimmiboy@mail.dk> writes:

> Jeg har lige installeret Personal Tiny Firewall, og det køre bare godt.
>
> Er der nogen som ved om Personal Tiny Firewall kryptere E-mails og
> dankortkoder ?

Nej da. Hvorfor skulle den det? Tiny er en firewall.

Martin

Kim Laursen (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Kim Laursen


Dato : 21-01-02 19:55

Okay, det er bare fordi at jeg har hørt at fx Nortons Firewall kan kryptere
E-mails + dankortkoder.

Hvilket program kan man så bruge, således at man sikre at ens dankort-koder
krypters ? (For at sikre at en hacker ikke kan får fat i Dankorkt-koden)

Hilsen Kim

"Martin Schultz" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:m38zartuii.fsf@schultz.adsl.dk...
> "Kim Laursen" <kimmiboy@mail.dk> writes:
>
> > Jeg har lige installeret Personal Tiny Firewall, og det køre bare godt.
> >
> > Er der nogen som ved om Personal Tiny Firewall kryptere E-mails og
> > dankortkoder ?
>
> Nej da. Hvorfor skulle den det? Tiny er en firewall.
>
> Martin



Kim Laursen (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Kim Laursen


Dato : 21-01-02 20:12

har fået svar på spørgsmål !

Hilsen Kim

"Kim Laursen" <kimmiboy@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3c4c63da$0$80432$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Okay, det er bare fordi at jeg har hørt at fx Nortons Firewall kan
kryptere
> E-mails + dankortkoder.
>
> Hvilket program kan man så bruge, således at man sikre at ens
dankort-koder
> krypters ? (For at sikre at en hacker ikke kan får fat i Dankorkt-koden)
>
> Hilsen Kim
>
> "Martin Schultz" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> news:m38zartuii.fsf@schultz.adsl.dk...
> > "Kim Laursen" <kimmiboy@mail.dk> writes:
> >
> > > Jeg har lige installeret Personal Tiny Firewall, og det køre bare
godt.
> > >
> > > Er der nogen som ved om Personal Tiny Firewall kryptere E-mails og
> > > dankortkoder ?
> >
> > Nej da. Hvorfor skulle den det? Tiny er en firewall.
> >
> > Martin
>
>



Martin Schultz (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 21-01-02 20:14

"Kim Laursen" <kimmiboy@mail.dk> writes:

> Okay, det er bare fordi at jeg har hørt at fx Nortons Firewall kan kryptere
> E-mails + dankortkoder.
Ikke firewallen. Det er andre programmer i deres pakke der kan have denne
funktion.

>
> Hvilket program kan man så bruge, således at man sikre at ens dankort-koder
> krypters ? (For at sikre at en hacker ikke kan får fat i Dankorkt-koden)
Din email kan nemt krypteres med PGP (www.pgpi.com). Jeg er ikke helt sikker på
hvad du mener med at kryptere dankort koder? Er det fordi du vil have dem liggende
på din computers harddisk?


/Martin

Kim Laursen (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Kim Laursen


Dato : 21-01-02 20:25

Nej, jeg tænker bare på, at når man handler med sit Dankort på nettet, så
skal man jo opgive sit Kortnummer. Dette nummer kan jo misbruges, hvis andre
får fat i det. Men det skulle vel ikke være muligt når man har en Firewall
installeret.

Hilsen Kim


"Martin Schultz" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:m3zo37sejf.fsf@schultz.adsl.dk...
> "Kim Laursen" <kimmiboy@mail.dk> writes:
>
> > Okay, det er bare fordi at jeg har hørt at fx Nortons Firewall kan
kryptere
> > E-mails + dankortkoder.
> Ikke firewallen. Det er andre programmer i deres pakke der kan have denne
> funktion.
>
> >
> > Hvilket program kan man så bruge, således at man sikre at ens
dankort-koder
> > krypters ? (For at sikre at en hacker ikke kan får fat i Dankorkt-koden)
> Din email kan nemt krypteres med PGP (www.pgpi.com). Jeg er ikke helt
sikker på
> hvad du mener med at kryptere dankort koder? Er det fordi du vil have dem
liggende
> på din computers harddisk?
>
>
> /Martin



Martin Schultz (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 21-01-02 20:36

"Kim Laursen" <kimmiboy@mail.dk> writes:

> Nej, jeg tænker bare på, at når man handler med sit Dankort på nettet, så
> skal man jo opgive sit Kortnummer. Dette nummer kan jo misbruges, hvis andre
> får fat i det. Men det skulle vel ikke være muligt når man har en Firewall
> installeret.

Dette kan en firewall ikke forhindre. Dette handler udelukkende om den browser
du bruger og serveren du sender til.

/Martin

Christian E. Lysel (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 21-01-02 20:38

Kim Laursen wrote:

> Nej, jeg tænker bare på, at når man handler med sit Dankort på nettet, så
> skal man jo opgive sit Kortnummer. Dette nummer kan jo misbruges, hvis andre
> får fat i det. Men det skulle vel ikke være muligt når man har en Firewall
> installeret.


Hvordan forhindre en firewall det?



Michael Knudsen (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Michael Knudsen


Dato : 21-01-02 20:41

Hej Kim

> Nej, jeg tænker bare på, at når man handler med sit Dankort på nettet, så
> skal man jo opgive sit Kortnummer. Dette nummer kan jo misbruges, hvis andre
> får fat i det. Men det skulle vel ikke være muligt når man har en Firewall
> installeret.

Du har ikke forstået, hvad en firewall er, og hvad den bruges til. En
firewall er kun et filter, som du kan sætte op. Det står fint beskrevet
i OSSen:

   http://a.area51.dk/sikkerhed/ordforklaring#firewalls

Læs iøvrigt hele OSSen, så vil du sikkert kunne undgå en del
misforståelser. Du finder den her:

   http://a.area51.dk/sikkerhed/

Mvh. Michael
--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything.
-- (Terry Pratchett, Feet of Clay)

Lars Møller (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Lars Møller


Dato : 23-01-02 23:17



Kim Laursen wrote:

>Nej, jeg tænker bare på, at når man handler med sit Dankort på nettet, så
>skal man jo opgive sit Kortnummer. Dette nummer kan jo misbruges, hvis andre
>får fat i det. Men det skulle vel ikke være muligt når man har en Firewall
>installeret.
>
>Hilsen Kim
>
Nu starter jeg nok en helt anden diskussion.... Men What ever....

J.f.r. den danske kreditkort lovgivning kan et kortnummer altså ikke
misbruges, medmindre kortholderen opfører sig meget tåbeligt.

Man kan j.f.r. loven altid ophæve en kort transaktion, hvis der er tvivl
om transaktionens rigtighed. Det kræver blot at man gennemgår sine
kontoudtog, og kontakter banken hvis der er uregelmæssigheder.

Man kan "kun" blive gjort ansvarlig for kr. 8000,- hvis man handler
groft uansvarligt, f.eks. nedskriver sin PIN kode og opbevarer det
sammen med kortet.

Så man er i stort udstrækning selv ude om et eventuelt misbrug.

Men iøvrigt er jeg enig med de øvrige besvarelser på dette. En firewall
forhindrer ikke aflytning. Men en personlig firewall kan forhindrer at
jeg bryder ind på din PC og stjæler dine personlige nøgler til dit
Homebanking program, og misbruger disse. Det er meget lettere, og du er
ikke beskyttet af nær så god lovgivning

--
Med venlig hilsen

Lars P. Møller

Kongevejen 20
Endelave
8700 Horsens
Tlf. 29 48 06 38 - 75 68 94 14
mailto://larsmo@post3.tele.dk
http://www.wmsecurity.dk




Peder Vendelbo Mikke~ (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Peder Vendelbo Mikke~


Dato : 21-01-02 20:21

"Kim Laursen" skrev

> Hvilket program kan man så bruge, således at man sikre at ens
> dankort-koder krypters ?

Du tænker på når du køber noget på nettet, ja?

For at du kan kryptere noget, skal det opsættes i begge ender af kab-
let. Norton kan ikke på magisk vis kryptere overførslen af diverse
oplysninger du sender til websider.

> (For at sikre at en hacker ikke kan får fat i Dankorkt-koden)

Lad være med at skrive den ind i en fil på din pc.

I øvrigt medsender du ikke information om hvilket tegnsæt du anvendte,
da du skrev indlægget, læs her hvordan du kan rette din opsætning:

<URL: http://kommunalbastards.org/oe/tegnsaet.html >

Der er en fejl på siden, du skal ikke have afkrydsning i feltet Tillad
8-bit tegn i brevhoveder.

Det kan også anbefales at du tager et kig på:

<URL: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html >

Med venlig hilsen

Peder


Kim Laursen (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Kim Laursen


Dato : 21-01-02 21:39

Takker for de mange svar

Hilsen Kim



"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@hushmail.com> skrev i en meddelelse
news:a2ht91.m0.1@mjoelner.aaks.aarhus.dk...
> "Kim Laursen" skrev
>
> > Hvilket program kan man så bruge, således at man sikre at ens
> > dankort-koder krypters ?
>
> Du tænker på når du køber noget på nettet, ja?
>
> For at du kan kryptere noget, skal det opsættes i begge ender af kab-
> let. Norton kan ikke på magisk vis kryptere overførslen af diverse
> oplysninger du sender til websider.
>
> > (For at sikre at en hacker ikke kan får fat i Dankorkt-koden)
>
> Lad være med at skrive den ind i en fil på din pc.
>
> I øvrigt medsender du ikke information om hvilket tegnsæt du anvendte,
> da du skrev indlægget, læs her hvordan du kan rette din opsætning:
>
> <URL: http://kommunalbastards.org/oe/tegnsaet.html >
>
> Der er en fejl på siden, du skal ikke have afkrydsning i feltet Tillad
> 8-bit tegn i brevhoveder.
>
> Det kan også anbefales at du tager et kig på:
>
> <URL: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html >
>
> Med venlig hilsen
>
> Peder
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste