Ram til Dell bærbar, evt. andre mærker.
Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 21-01-02 15:14

Hej

Jeg har for nylig købt 256 MB PC133 RAM fra PQI til min Dell Inspiron 4100.
Efter jeg satte det i sagde den at den havde registreret en ikke godkendt
ramtype i bank 1.

Nu er mit spørgsmål om der er nogen der ved hvilke mærker en sådan svend kan
køre med udover Dell's egen ram (Kingston) og Crucial? Der er jo ikke mange
som vil give dobbelt pris for ram bare fordi det hedder Kingston.

Jeg har desuden hørt rygter om at det er bios'en der er programeret til kun
at acceptere bestemte typer ram - nogen der kender noget til det?

Da jeg købte rammene brugt kan jeg ikke returnere det, så det behøver I ikke
foreslå.

Mvh. Ulrich

PS: Evt. nogen der vil købe dem for HBO. 400,-?

Ulrich Sørensen
Brandevej 10, 10
9220 Aalborg Ø

Mobile: +45 2126 9937
Email: ulrichs@acoustics.auc.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-01-02 20:02

On Mon, 21 Jan 2002 15:13:50 +0100, "Ulrich Sørensen"
<ulrichs@acoustics.auc.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har desuden hørt rygter om at det er bios'en der er programeret til kun
>at acceptere bestemte typer ram - nogen der kender noget til det?

Jeg mindes at jeg fik en sådan meddelelse da jeg satte 128 mb ekstra i
min Inspiron 3800. Det var en NCP, (det er i hvert fald hvad der står på
den) den klods (64 mb) som sad deri i forvejen er en Hyundai.

Selv om maskinen klagede da jeg startede første gang, så fandt den
rammen og kører stadig uden problemer.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 21-01-02 20:46

> Selv om maskinen klagede da jeg startede første gang, så fandt den
> rammen og kører stadig uden problemer.

Ja så heldig er jeg desværre ikke! Jeg kan kun vælge at slukke og tage
rammene ud. Hvis jeg f.eks. kun sætter de 256 MB i så vil den slet ikke
starte - den slukker efter 3-4 sek.

Mvh. Ulrich