Tiny Personal Firewall - Logging ?
Fra : SpookiePower

Dato : 21-01-02 13:31

Jeg har kørt med T.P.F i ca 2 uger nu og undre mig
lidt over at der ikke står noget i loggen ang. personer
eller lign. som banker på hos mig. Min log er fuldstændig
tom. Jeg har kigget i manualen til programmet og det jeg
forstår ud fra den er, at man skal oprette en "rule" for
hver port, så man kan se om der er nogle som kommer
ind. Jeg er sikker på at jeg har opfattet det forkert, for er
der ikke ca 65000 porte, og hvis jeg skal sidde og lave
en regl for hver port, så bliver jeg da aldrig færdig.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 21-01-02 16:07

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> writes:

> [...]
> der ikke ca 65000 porte, og hvis jeg skal sidde og lave
> en regl for hver port, så bliver jeg da aldrig færdig.

Man kan lave regler der spænder over flere porte (vælg "port/range" i
Port type). Den kan passende puttes på en enkelt regel der matcher al
inkommende trafik, logger og accepter.
Hvis du vil logge AL trafik, så kan du også bare vælge "any" i protokollen,
så behøver du ikke bekymre dig om porte.

Hvorfor vil du gerne vide om nogen forsøger at forbinde til din maskine,
hvis det alligevel ikke er lykkedes?

/L

Fra : SpookiePower

Dato : 22-01-02 09:28

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@daimi.au.dk> wrote in message

> [...]
> Hvis du vil logge AL trafik, så kan du også bare vælge "any" i
protokollen,
> så behøver du ikke bekymre dig om porte.

Mange tak for hjælpen.

> Hvorfor vil du gerne vide om nogen forsøger at forbinde til din maskine,
> hvis det alligevel ikke er lykkedes?

Ren og skær nysgerrighed.