Dansepartnere?
Fra : Robert Refsgaard

Dato : 21-01-02 11:45

Hej.

Indledning: I tv så Lisbeth og jeg noget om kommunernes udlicitering. Det er ikke det, det drejer sig om. Men den kommune der var
med i indslaget, var Græsted-Gilleleje. Det fik os til at huske...ingen smarte bemærkninger nu, vel Kaj.

Emne: Da Lisbeth var inde på riget før jul, til det sædvanlige ½ årlige 'kan-du-nu-også-trække-vejret-eftersyn', mødte vi en pige
med mor, som fortalte, at de boede i ovennævnte kommune og den havde købt et hus til dem og indrettede det til deres 11 årige pige,
der har muskelsvind og bruger el-kørestol. (Træk vejret). Hun var på riget, for at få en respirator. Nå - men igår sagde vi i munden
på hinanden: Bor vi det rigtige sted?
Næstveds borgmester var jo så venlig at fortælle os lige før valget: at det var jo ikke noget ta'selv bord! Hvor har han ret!!!
Vores kendskab til de forskellige kommuner begrænser sig til Næstved, Holbæk, København. Nåe jow da. Også Thyholm - takket været
Kaj.
Næstved er meget tung at danse med. Træder tit én over tærerne.
Holbæk er en mere flink dansepartner. Lisbeths mor får hjemmehjælp hver dag.
København er lidt speciel.

Konklusion: Kan/Skal vi lave en ganske uvidenskabelig men højest nærværende undersøgelse over : Hvordan er DIN kommune som
dansepartner?
Der kunne måske være nogen, som ville lægge hjemmeside til, så vi kunne få en slags database på borger-og bruger niveau. Eventuelt
med henvisninger til mere detajlerede udredninger som fx. Kajs.
Vi har talt om at flytte - men hvordan er den kommunes holdning, som vi måske kommer til?

Hvad synes I?
--
MVH robert
--------------------

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 21-01-02 17:53

Robert Refsgaard skrev:

>Det fik os til at huske...ingen smarte bemærkninger nu, vel Kaj.

Det er godtnok svært - jeg prøver at beherske mig.

>Konklusion: Kan/Skal vi lave en ganske uvidenskabelig men højest nærværende undersøgelse over : Hvordan er DIN kommune som
>dansepartner?

Det er en spændende tanke.

>Vi har talt om at flytte - men hvordan er den kommunes holdning, som vi måske kommer til?

Der vil det rigtigt kunne bruges til noget, hvis man alligevel skal
flytte.

>Hvad synes I?

Umiddelbart virker idéen tiltalende på mig, men vi bør snakke den
grundigt igennem.

Hvis den base kunne få alle invalider til at gå i en bue udenom
Thyholm kommune, har vi gjort kommunen en stor tjeneste, og det var
ikke meningen.

Kan vi få de svageste til at søge en 'bedre' kommune og samtidig få de
stærkeste til at 'oversvømme' Thyholm og bekrige holdningerne, til
forvaltningen sidder skrigende i gummiceller i Viborg, har vi lavet
noget stort.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 21-01-02 21:09

"Robert Refsgaard" <robertr@12move.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har talt om at flytte - men hvordan er den kommunes holdning, som vi
måske kommer til?

Om Holeby på Lolland:

Overordnet:
Alt hvad der vedrører pensionsområdet (folke- og førtidspension) hidrører
fra 1/1-2002 under Teknik&Miljø-udvalget i Kommunalbestyrelsen...
Social&Sundhedsudvalget tager sig så af... tja, alt muligt andet...

Kommunens ergoterapi består af en person: den ledende ergoterapeut, som
iøvrigt er uddannet fysioterapeut, og vist mest bruger sin tid på
aktiviteter på byens ældrecenter.
Vedkommende ved iøvrigt ikke en hujende om elkørestol, invalidebil med
rampe, eller hjælpemidler generelt.
Det har så den fordel, at man kan fodre ham med brochurer fra netop den
producent man godt kan li'

Min kæreste der har §77-hjælperordning, og er på førtidspension, skal rette
ALLE henvendelser til lederen af hjemmeplejen...
Om hun rent faktisk har en sagsbehandler står hen i det uvisse...
Den arme sygeplejerske, der er leder af hjemmeplejen, sidder i øjeblikket og
tygger på en MEGET indviklet sag om nogle merudgifter ifm invalidebil (Ja!
Den sag er endnu ikke afsluttet!!!)....

Min Konklusion:
Holeby kommune er BESTEMT ikke en kommune man skal flytte til med mindre man
er særdeles velbevandret udi lovgivningen på de relevante områder...!

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf