(måske)OT: ej på google, hvorfor
Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 21-01-02 00:12

Hej NG

Jeg beklager meget hvis dette er OT, men kunne ikke finde en gruppe der er
mere relevant. Hvis der er en sådan, skal I være meget velkomne, til at
smide mig derover i.

Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvorfor min hjemmeside ikke
bliver indekseret på google.com..
sidens navn er www.hejboel.dk

Jeg tænkte på om det er fordi jeg mangler META Tags'ne :
&

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig..

med venlig hilsen Henrik H. Jensen

Fra : Rune Glerup

Dato : 21-01-02 00:36

Henrik Hejbøl Jensen skrev:

> Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvorfor min hjemmeside ikke
> bliver indekseret på google.com..
> sidens navn er www.hejboel.dk

Sider bliver smidt ind i Google, når deres Googlebot falder over en side,
der linker til din side. Det kan godt tage et stykke tid. Du kan bede
Googlebot komme forbi, når den får tid:
<URI:http://www.google.com/intl/da/addurl.html>.

> Jeg tænkte på om det er fordi jeg mangler META Tags'ne :
> &

Det tror jeg ikke. Du skulle måske i øvrigt ikke vælge windows-1252 som
tegnsæt; normalt er iso-8859-1 det bedste.

Du kan i øvrigt konstruere dine meta-tags på
<URI:http://www.metamaten.dk/>.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Kommentar: <http://kaboom.dk/rodekassen/webdesign/validering/html.dk/>

Fra : CHRistian

Dato : 21-01-02 00:46

Rune Glerup <rune@kaboom.dk>'s posting:

><URI:http://www.google.com/intl/da/addurl.html>.
^
Er den lovlig? Det mener jeg ikke, den er. Det skal være et L...

XFUT dk.edb.internet.software.mail+news

--
Derfor browseren Opera: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.html

Fra : Rune Glerup

Dato : 21-01-02 01:31

CHRistian skrev:

> Rune Glerup <rune@kaboom.dk>'s posting:

> ^
> Er den lovlig? Det mener jeg ikke, den er. Det skal være et L...

Hmn... er der regler for det? Det virker i min newsreader (Gravity), og
jeg ved det fungerer fint i den newsreader, der er med Netscape. Webports
som html.dk og Google forstår det også, men hvis der en standard for,
hvordan man gør det, retter jeg mig da efter den.

Fra : CHRistian

Dato : 21-01-02 02:05

Rune Glerup <rune@kaboom.dk>'s posting:

>Hmn... er der regler for det?

RFC1738, Appendix:
....when URLs are included in other kinds of text; examples
include... USENET news messages... it isconvenient to have a
separate syntactic wrapper... it is recommended that angle brackers
("<" and ">"), along with the prefix "URL:", be used to delimit the
boundaries of the URL.

.... men det kan jo være blevet lavet om.

--
Derfor browseren Opera: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.html

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-01-02 00:59

Mon, 21 Jan 2002 00:11:59 +0100, skrev "Henrik Hejbøl Jensen"
<henrik@hejboel.dk>:

>Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvorfor min hjemmeside ikke
>bliver indekseret på google.com..

Du kunne jo tilmelde den på
<http://www.google.com/intl/da/addurl.html>

Om den kommer på google (og andre søgemaskiner) og hvor hurtigt,
afhænger meget af, hvor mange der linker til din side.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-01-02 01:00

Henrik Hejbøl Jensen skrev:

>Jeg beklager meget hvis dette er OT, men kunne ikke finde en gruppe der er
>mere relevant. Hvis der er en sådan, skal I være meget velkomne, til at
>smide mig derover i.

Jeg ville selv have spurgt i news:dk.edb.internet.webdesign - men hvis
der fandtes en egentlig søgemaskine-gruppe, så abonnerede jeg helt
sikkert på den

>Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvorfor min hjemmeside ikke
>bliver indekseret på google.com..

Der kan gå et godt stykke tid før dit site dukker op.

>Jeg tænkte på om det er fordi jeg mangler META Tags'ne :

Google er ligeglad med meta-tags.

>Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig..

Hvornår har du tilmeldt siden? Ofte behøver man faktisk ikke tilmelde
- så længe der er andre der linker, så kommer Google selv forbi. Jeg
havde selv sidst besøg af Google d. 5. januar *1. Den side de har i
deres database er dog tilbage fra 13. december *2.

*1 Jeg kører logging på robots.txt så jeg kan se hvilke robotter der
kigger forbi hvornår.

*2 Se http://www.google.com/search?q=cache:www.simlock.dk (kig nederst
i kildekoden, der står datoen).

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 21-01-02 01:08

> Der kan gå et godt stykke tid før dit site dukker op.

tja,, jeg har haft sitet siden efteråret 2000... så det er et stykke tid...
har heller ikke tilmeldt den, vil jeg lige gøre..

> Google er ligeglad med meta-tags.
>
> Hvornår har du tilmeldt siden? Ofte behøver man faktisk ikke tilmelde
oki

> - så længe der er andre der linker, så kommer Google selv forbi.
er der garanteret ikke...

> *1 Jeg kører logging på robots.txt så jeg kan se hvilke robotter der
> kigger forbi hvornår.

hvordan?

mvh. Henrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-01-02 01:40

Mon, 21 Jan 2002 01:07:32 +0100, skrev "Henrik Hejbøl Jensen"
<henrik@hejboel.dk>:

>er der garanteret ikke...

Du kunne hjælpe google lidt på vej ved at reklamere for din side
i en signatur, når du poster i nyhedsgrupper.

<http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html>

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-01-02 03:19

Henrik Hejbøl Jensen skrev:

>er der garanteret ikke...

Der er ingen der linker? Trist... Så er det jo altså ikke nemt at få
så mange besøgende...

Der er da også et link fra f.eks. Altavista:
http://www.altavista.com/sites/search/web?q=hejboel.dk

(Google følger ikke links fra URLs indeholdende ?-tegn)

>hvordan?

Et PHP-script + .htaccess

..htaccess sender request til robots.txt videre til robots.php *1, og
denne giver det almindelige output, og registrerer lidt data i en fil,
f.eks den fra. 5. januar:

DATE: 05.01.2002 02:25
USER_AGENT: Googlebot/2.1 (+http://www.googlebot.com/bot.html)
REMOTE_ADDR: 216.239.46.90
HOST: crawl4.googlebot.com

*1 Jeg kunne også blot have sat PHP til at parse robots.txt-filen.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!