Frys !
Fra : michael

Dato : 20-01-02 23:49

Jeg har et problem, som jeg mener må tilhøre denne gruppe.

Min computer fryser, går kold eller hvad det nu hedder. (skærmen og mus er
ikke til at komme i kontakt med) Herunder følger nogle eksempler:

1. Jeg kan ikke printe ud uden den går kold.
2. Hvis jeg vil se en mpeg fil går det nogle gange godt i 4-5 min. andre
gange går den kold straks.
3. Jeg kan af og til surfe på nettet længe uden problemer.
4. Den går aldrig kold når jeg kun læser mails eller News sider.

Jeg har sat flere og nye ram i (256), jeg har sat nyt Geforce 2 grafikkort
i, jeg har sat ny harddisk i, altsammen uden resultat.

Computeren er en fujitsu Siemens:
Pentium III
500 mhz.

Jeg håber der er en venlig sjæl der udfra disse sparsomme oplysninger kan
hjælpe. Jeg er naturligvis klar med mere information hvis dette måtte være
nødvendigt.

Hilsen Michael

Fra : Johnny J. Andersen

Dato : 21-01-02 09:34

Hvor varm bliver din cpu og dit bundkort?
Umiddelbart lyder det som om at din computer fryser når cpu'en bliver
belastet, hvilket tyder på overophedning.
--
Johnny J. Andersen - Andedammen.dk

Fra : michael

Dato : 21-01-02 11:36

Det skulle jeg naturligvis også ha´ haft med.
Blæserne kører som de skal, selv efter den går kold kører de. Temperaturen
kommer sjældent over 35 grader.

Fra : Søren Christensen

Dato : 21-01-02 16:20

Prøv at lån en anden strømforsyning.

Ved godt det er lidt besværligt at skifte strømforsyning, men 'mærkevare'
computere har det med at spare på strømforsyningen, så måske er det den der
lider under de nye kompenenter du har sat i.

Om ikke andet så er det da også udelukket

Mvh. Søren.

PS. Hvis du bor i ålborg har jeg da en psu du gerne må låne til formålet.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 21-01-02 17:38

"michael" <michael@sponsorcar.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg håber der er en venlig sjæl der udfra disse sparsomme oplysninger kan
> hjælpe. Jeg er naturligvis klar med mere information hvis dette måtte være
> nødvendigt.
*****************

Min gør af og til det samme.
300 watt god strømforsyning er ikke årsagen.
Jeg har fundet frem til, at AMD og W2k
har et AGP mismatch problem et sted, men
jeg gider ikke lige finde patchen som sku' fixe det..
Iøvrigt tror jeg ikke det er det, men man er jo nok lidt
doven, eller også er problemet ikke stort nok...

Jeg kan køre i dage uden nedbrud, andre gange
4-5 gange pr. aften..trælst...

MVH

Fra : Tor Valen

Dato : 21-01-02 21:05

Prøv med en BIOS-Update.
Mvh. Tor

Fra : Óðin

Dato : 22-01-02 13:46

"Tor Valen" <torval@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv med en BIOS-Update.
> Mvh. Tor

Kan man det på de mærkevare computere ? Jeg har forgæves prøvet at komme ind
i BIOS-en på en kammerat's HP Pavillon. Den kommer med sådan et HP logo i
startup, og man kan ikke trykke <DEL>.

/Óðin

Fra : Søren Christensen

Dato : 23-01-02 10:38

> [...]
ind
> i BIOS-en på en kammerat's HP Pavillon. Den kommer med sådan et HP logo i

Kig i manualen eller på producenten af moboets hjemmeside - normalt er der
en jumper på bundkortet som skal flyttes en hak og så kan du komme ind i
bios. Billedet optræder heller ikke herefter.

Mvh. Søren

Fra : Michael Carlson

Dato : 23-01-02 14:14

Prøv med F2 el. F10 el. Space.. Der er mange gange at det virker istedet
for.. På en Compaq skal man bruge F10

Hilsen Michael Carlson
Randers Computer Center