Vedr. Streaming af asf
Fra : Bo Simonsen

Dato : 20-01-02 19:38

Hejsa!

Jeg kunne godt tænke mig at høre en netradio der streamer i ASF. Kan det
virkeligt være rigtigt at der ikke findes nogle programmer til det
formål?

Jeg har prøvet med mplayer, den connectede fint og detectede at det var
ASF. Men den outputtede til sound devicen.

Bo Simonsen

Join the GNU generation

Fra : Henrik Boegh, Denmar~

Dato : 20-01-02 20:16

Bo Simonsen told the rest of dk.edb.system.unix:

[...]

> Jeg har prøvet med mplayer, den connectede fint og detectede at det
> var ASF. Men den outputtede til sound devicen.

Hvad mener du med at den 'outputtede til sound devicen' ?

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/index.php?side=usenet
*** There's an X_ to much in my email address ***

Fra : Bo Simonsen

Dato : 21-01-02 13:36

On Sun, 20 Jan 2002 20:15:44 +0100, Henrik Boegh, Denmark wrote:

> Hvad mener du med at den 'outputtede til sound devicen' ?

Sorry, jeg glemte at få ikke med, jeg kunne fint nok se at der var
aktivitet på mit netkort, men der kom intet ud af højtalerne.

Her outputtet fra mplayer:

Playing mms://streaming.sydhavsradio.dk:1031
Trying ASF/UDP...
===> ASF/UDP failed
Trying ASF/TCP...
===> ASF/TCP failed
Trying ASF/HTTP...
Connecting to server streaming.sydhavsradio.dk:1031 ...
=====> ASF Live stream
=====> ASF header chunk follows
Got chunk
Size 2 read=696
Connecting to server streaming.sydhavsradio.dk:1031 ...
=====> ASF Live stream
Connected to server: streaming.sydhavsradio.dk
Stream not seekable!
=====> ASF header chunk follows
Detected ASF file format!
Stream not seekable!

Bo Simonsen

Join the GNU generation

Fra : Henrik Boegh, Denmar~

Dato : 21-01-02 15:35

Bo Simonsen told the rest of dk.edb.system.unix:

[...]

> Detected ASF file format!
> Stream not seekable!

Jeg oplever selv præcis det samme, og har brugt det meste af lørdag
eftermiddag på at løse problemet - uden held.
Jeg hentede sourcen (0.60) og codec'sne fra hjemmesiden. Smed codec'sne
hvor de hører hjemme (/usr/lib/win32) og kørte en 'fakeroot
debian/rules binary' fra selve sourcens hovedbibliotek. Den lavede en
fin .deb-pakke og jeg installerede så denne på normal vis. Som default
output har jeg valgt oss - f.eks.:
mplayer -ao oss http://live.nrj.net/nrj_dk
I DOCS/sound.html skriver de en helt masse forvirrende om OSS - nogle
steder står der 'OK' - andre steder står der 'no driver' - igen andre
steder står der 'use sdl'. Så jeg prøvede:
mplayer -ao sdl http://live.nrj.net/nrj_dk
Nå! tænkte jeg så - måske det er codec'et der er problemer med - så jeg
prøvede at modtage stream fra andetsteds (MPEG-stream). Først
mplayer -ao oss http://66.9.105.2:80/
og så
mplayer -ao sdl http://66.9.105.2:80/
Stadig ingen succes. Og jeg har ikke brugt andre apps imens der gjorde
beslag på lydkortet.
Min opsætning er som følger:
Kerne 2.4.17, CONFIG_SOUND_ES1371=y, SoundBlaster, PCI128, libsdl 1.2
installeret fra Debian unstable arkivet.

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/index.php?side=usenet
*** There's an X_ to much in my email address ***
"Jazz is not dead...it just smells funny"
- Frank Zappa

Fra : Bo Simonsen

Dato : 21-01-02 15:50

On Mon, 21 Jan 2002 15:35:18 +0100, Henrik Boegh, Denmark wrote:

> Kerne 2.4.17, CONFIG_SOUND_ES1371=y, SoundBlaster, PCI128, libsdl 1.2
> installeret fra Debian unstable arkivet.

Problemet er at vores software og hardware er det samme.
Gad vidst om der er nogen med et andet system der har fået skitet til at
funke. (tænker mest på hardware).
Bo Simonsen

Join the GNU generation

Fra : Lasse Munck Rasmusse~

Dato : 21-01-02 17:12

Bo Simonsen <paltas@geekworld.dk> writes:

> Problemet er at vores software og hardware er det samme.
> Gad vidst om der er nogen med et andet system der har fået skitet til at
> funke. (tænker mest på hardware).

Jeg tor problemet hænger sammen med dette (fra DOC til mplayer):

2.1.2. Audio formats

Currently MPlayer is still a Movie and not a Media player, thus the pure audio
formats (for example MP3, WAV, audio ASF) are unplayable. Use xmms, mpg123 or
whatever.

--
mvh.
Lasse Munck Rasmussen

Fra : Henrik Boegh, Denmar~

Dato : 21-01-02 21:20

Lasse Munck Rasmussen told the rest of dk.edb.system.unix:

[...]

> Currently MPlayer is still a Movie and not a Media player, thus the
> pure audio formats (for example MP3, WAV, audio ASF) are unplayable.
> Use xmms, mpg123 or whatever.

Tager jeg fejl eller har det ikke været muligt at høre ASF-streams i
tidligere udgaver af MPlayer?
Er der nogle der har et andet forslag til en AFS-afspiller?
Evt. som XMMS-plug-in?
Jeg har prøvet med avifile, men den kan tilsyneladende ikke lige
gennemskue ideen i at prebuffere streamen - der kommer nogle jævnligt
glitches og flaws, hvilket er lidt trælst.

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/index.php?side=usenet
*** There's an X_ to much in my email address ***
"Word of advice: There is no I in orgasm"
- Barry Bostwick as Mayor Winston in 'Spin City'