Har porno udvidet lysterne og rykket græns~
Fra : Ally

Dato : 20-01-02 19:12

Hello fellow-dss'ere!

I BT har der kørt et par artikler omkring ovennævnte emne. En ung pige på 17
år skrev i BT-Båndet at hun og hendes kæreste dyrker analsex på trods af, at
hun faktisk ikke bryder sig om det. Og nu har han spurgt hende, om hun ikke
ville tisse på ham. Det havde hun absolut ikke lyst til, og væmmes ved
tanken. Hendes kæreste har mange pornofilm og -blade.

Er vi alle sammen på vej mod mere og mere avanceret sex? Er erotikken og
ømheden på vej ud til fordel for de avancerede former, som vi "alle" ser så
ofte på film?

Jeg synes, det er lidt skræmmende at unge i den alder eksperimenterer med
"avanceret" sex som f.eks. urinsex, når de, formentlig, lige har opdaget
glæderne ved sex. ISÆR når pigen ikke har lyst til det. På det punkt tror
jeg faktisk, at porno kan have en dårlig indflydelse. Og grænserne er klart
rykket. Nu taler alle om analsex og sm. Da jeg var i den alder (for snart 15
år siden) var der ingen, der snakkede om det, for analsex var jo for bøsser,
og sm var sjældent. Er det pornoens skyld?

For the record for dem, der ikke kender mig: Jeg er IKKE en højhellig
prædikant, der ønsker pornoen afskaffet. Jeg er megaforbruger af porno, og
er selv til sm og det lidt biseksuelle. Men jeg synes alligevel det er lidt
skræmmende, hvis pornoen i dén grad flytter samfund og grænser.

K.h.

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15883547

Fra : Jørgen

Dato : 20-01-02 23:48

Uha, så må jeg nok gemme min tanker langt væk så.....snøft snøft.

Fra : Dorte Hansen

Dato : 21-01-02 09:05

Jeg hader dog Urin men elsker den Anal faktisk hvergang han vil være med til
det.

Dorte

Fra : Hanne M

Dato : 21-01-02 11:50

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Allan

> [...]
>
> Er vi alle sammen på vej mod mere og mere avanceret sex? Er erotikken og
> ømheden på vej ud til fordel for de avancerede former, som vi "alle" ser

Det indtryk kunne man godt få, også ved at læse DSS, det der efter min
mening
er god tilfredstillende sex, bliver her i gruppen kaldt vaniliesex. Mange
skribenter
her har lyst til andre former for sex, og ønsker derfor at flytte grænserne
hos
deres partner. Det er naturligt og helt i orden hvis man er enige om det,
men
derimod er det ikke ok at presse hinanden til seksuelle aktiviteter, den
anden part
ikke har lyst til.

> Jeg synes, det er lidt skræmmende at unge i den alder eksperimenterer med
> "avanceret" sex som f.eks. urinsex, når de, formentlig, lige har opdaget
> glæderne ved sex. ISÆR når pigen ikke har lyst til det.

Det er jeg helt enig i. Pigerne får ødelagt en del af glæderne, hvis de
bliver
presset til sex der er dem imod. Måske går de med til det fordi det
"avancerede "
er så meget omtalt og "opreklameret" at de får mindreværdskomplekser hvis de
"kun" er til vaniliesex?

> [...]
bøsser,
> og sm var sjældent. Er det pornoens skyld?

Den er sikkert medskyldig i det, der er næsten analsex i alle nyere
pornofilm,
man ser bare ikke forspillet til det i ret mange pornofilm. Så hvis ganske
unge mennesker tror, at de bare kan trænge ind i anus uden at forberede
med en smurt finger, ligesom de ser i pornofilm. Av, siger jeg bare,
analsex kan
være dejligt; når bare men bruger ekstra tid på forspillet.

> [...]
lidt
> skræmmende, hvis pornoen i dén grad flytter samfund og grænser.

Jeg går også ind for pornofilm, det er glimrende inspiration, man skal jo
bare
sortere de ting fra som man ikke er til, og frem for alt respektere
hinandens
grænser.

Med venlig hilsen
Hanne M.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-01-02 13:42

"Hanne M" <viola_vrinsk@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> mening
> er god tilfredstillende sex, bliver her i gruppen kaldt vaniliesex.

uha..... jeg har da aldrig ment at vanillasex ikke var godt.... hvis det
lige er det der skal til den pågældende dag er det da skønt....

> [...]
> men
> derimod er det ikke ok at presse hinanden til seksuelle aktiviteter, den

du har ret... så længe det er gensidigt så er alt jo i skønneste orden...

vi er jo alle forskellige.... og starter vores "seksuelle karriere" på vidt
forskellige måder....
feks har jeg en veninde der efter min opfattelse sagtens kunne have
eksperimenteret voldsomt da hun var 17.. hvis det ikke lige var for det
faktum at hun var gravid med sit første barn der....
jeg startede selv med analsex da jeg var 18.... og synes faktisk ikke det
var hverken for tidligt eller ubehageligt...
men grænserne skal respekteres.. 100%...

> [...]
> "avancerede "
> er så meget omtalt og "opreklameret" at de får mindreværdskomplekser hvis

det vil jeg ikke helt give dig ret i... men man hører jo mere og mere at de
fleste er til vaniliesex med et lille tvist... det kan være at man
introducerer en dildo i legen.. eller håndjern... eller bare en lille bitte
smule dominans.....
vaniliesex for mig betyder sex... strait... ingen direkte leg eller legetøj
på nogen måde.. og som sagt er det da skønt når det er det man har lyst
til....

> På det punkt tror
> klart
> 15
> bøsser,

hmmm.... da jeg var i den alder for 13 år siden blev der i allerhøjste grad
snakket om det.... det var en del af den seksuelle udforskning.... og flere
af mine jævnaldrende havde skam også prøvet det... jeg tror generelt som
tomas O også siger at det altid har været der..... verdens bevisthed omkring
det er blot blevet åbent voldsomt op ved hjælp af medierne....

> [...]
> analsex kan
> være dejligt; når bare men bruger ekstra tid på forspillet.

jeg tror de unge lærer det af erfaring.... lige som vi andre gjorde....
selvom man ser det i pornofilm så opdaer man jo hurtigt at det ikke helt
fungerer på den måde...

> lidt

det er jo ike pornoen alene... alle medier er jo involveret i dag.... og
utvivlsomt hjælper de med at flytte grænser..... af den sinple årsag at det
er mere åbent i dag og flere og flere finder det ok at eksperimentere......
men at skyde skylden på porno alene synes jeg er lidt langt ude....

bingo
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Hanne M

Dato : 21-01-02 19:06

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> "Hanne M" <viola_vrinsk@hotmail.com> wrote in message

Hej Sabina

> uha..... jeg har da aldrig ment at vanillasex ikke var godt.... hvis det
> lige er det der skal til den pågældende dag er det da skønt....

Ja, det er det jeg mener.

> [...]
> var hverken for tidligt eller ubehageligt...
> men grænserne skal respekteres.. 100%...

Så har du heldigvis ikke været ude for det Allan beskrev, om unge piger
der ikke sagde nej til sex de ikke kunne lide. Efter min mening pga.
mindreværdsfølelse for ikke at virke kedelige, når alle andre gør det
så hopper man på vognen.

> [...]
> fleste er til vaniliesex med et lille tvist... det kan være at man
> introducerer en dildo i legen.. eller håndjern...

Er det ikke også vaniliesex, det troede jeg, sexlegetøj og pornofilm
synes jeg også hører til her. Eller tager jeg fejl?
eller bare en lille bitte
> smule dominans.....

Dominans uden smertepåvirkning, er det ikke vaniliesex?

> vaniliesex for mig betyder sex... strait... ingen direkte leg eller
legetøj
> på nogen måde.. og som sagt er det da skønt når det er det man har lyst
> til....

Det sex man har lyst til er da skønt, måske diffinerer vi det ikke helt ens,
så jeg er til vinilie med krølle.Hmm.

> [...]
omkring
> det er blot blevet åbent voldsomt op ved hjælp af medierne....

Det er helt klart, og hvis de ting vi ser i medierne, og læser her i gruppen
tænder os. Så er det posetivt at ekspreimentere, og rykke sine grænser.
Det skal være lysten der driver værket, og ikke pres fra partneren.

> jeg tror de unge lærer det af erfaring.... lige som vi andre gjorde....
> selvom man ser det i pornofilm så opdaer man jo hurtigt at det ikke helt
> fungerer på den måde...

Det gør de fleste heldigvis, men det er ikke dem Allan skrev om, det var
piger der ikke kunne sige fra. Pågældende får ikke just lettere ved når
normen dikteres af film mm.

> [...]
eksperimentere......
> men at skyde skylden på porno alene synes jeg er lidt langt ude....

Jeg skylder ikke skylden på pornofilm, men der et problem, hvis nogle
unge mennesker ikke er bevidst om, at der er forskel på film og virkelighed.

Knus fra Hanne M.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-01-02 15:27

> Hej Sabina

hejsa))

> [...]
> der ikke sagde nej til sex de ikke kunne lide. Efter min mening pga.
> mindreværdsfølelse for ikke at virke kedelige, når alle andre gør det

det er jeg ikke helt sikker på er tilfældet i største delen af de
episoder.....
jeg tror at mindst lige så ofte er det for at holde på fyren de gør det...
lidt i stilen med at hvis de gør som han ønsker så går han ikke på jagt og
finder det andre steder, og dermed er deres forhold sikret...

> Er det ikke også vaniliesex, det troede jeg, sexlegetøj og pornofilm
> synes jeg også hører til her. Eller tager jeg fejl?

det synes jeg faktisk ikke helt..... som sagt er vanilie sex for mig sex
uden dikkedarer.... uden leg eller legetøj....

> Dominans uden smertepåvirkning, er det ikke vaniliesex?

ikke i min bog..... der er for mig himmelvid forskel på feks Sm og Ds.....
man kan sammenligne det lidt med is..... en rigtig vanilieis indeholder
heller ikke bare tre nødder vel... så er det jo ikke vanilieis mere....*G*

> Det sex man har lyst til er da skønt, måske diffinerer vi det ikke helt
ens,
> så jeg er til vinilie med krølle.Hmm.

når det er sagt så tror jeg faktisk at langt de fleste efterhånden har en
lille krølle blandet ind i deres vanilieliv....

> [...]
> tænder os. Så er det posetivt at ekspreimentere, og rykke sine grænser.
> Det skal være lysten der driver værket, og ikke pres fra partneren.

helt korrekt....

> Det gør de fleste heldigvis, men det er ikke dem Allan skrev om, det var
> piger der ikke kunne sige fra. Pågældende får ikke just lettere ved når
> normen dikteres af film mm.

nej absolut ikke.... men nu kender vi jo ikke alle de faktorer der spiller
ind..... som sagt kan der være et element af angst for at miste i hendes
villighed.... måske også en aldersforskel som gør at han er mere tilbøjelig
til at eksperimentere..... der kan være så meget....
ikke at det på nogen måde gør det mere rigtigt...

> Jeg skylder ikke skylden på pornofilm, men der et problem, hvis nogle
> unge mennesker ikke er bevidst om, at der er forskel på film og
virkelighed.

den var nu til allan..... *G*
men du har ret.... der ER et problem hvis de unge ikke kan skelne....
men hvor er det så der skal trædes ind?
bør de unge ikke allerede fra barnsben lære at de ikke skal tro alt de ser
på tv?

Fra : Hanne M

Dato : 22-01-02 16:18

> [...]

> lidt i stilen med at hvis de gør som han ønsker så går han ikke på jagt og
> finder det andre steder, og dermed er deres forhold sikret...

Netop Minderværdsfølese, vil ikke virke kedelig, for ikke at miste
fyren. Bange for at han går andre steder hen, tror at han kan få det
"alle andre steder"

> [...]
tilbøjelig
> til at eksperimentere..... der kan være så meget....
> ikke at det på nogen måde gør det mere rigtigt...

Pigens angst er sandsynligvis forstærket af, at hun ikke hun ikke føler sig
verdifuld nok som partner, hvis hun ikke lever op til hans ønsker seksuelt.

> virkelighed.
>
> den var nu til allan..... *G*
> men du har ret.... der ER et problem hvis de unge ikke kan skelne....

Ja, heldigvis kan de fleste skelne, men der er sager om gruppevoldtægt
hvor gerningsmændene undskylder sig med, at det har de set på film.

> men hvor er det så der skal trædes ind?

Grundigere seksuelundervisning, ikke kun det tekniske, men også det
følelses-
mæssige.

> bør de unge ikke allerede fra barnsben lære at de ikke skal tro alt de ser
> på tv?

Jo, Helt sikkert også pornofilm, der er stadigt nogle voksne som bliver
forlegne ved at tale om det med deres børn. Derfor vil der også stadig være
unge mennesker, som henter deres oplysninger fra pornofilm.

Knus fra Hanne M.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-01-02 18:09

"Hanne M" <viola_vrinsk@hotmail.com> wrote in message
95354$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Sabina

hej igen igen

> Netop Minderværdsfølese, vil ikke virke kedelig, for ikke at miste
> fyren. Bange for at han går andre steder hen, tror at han kan få det
> "alle andre steder"

nemmerli.....

> Pigens angst er sandsynligvis forstærket af, at hun ikke hun ikke føler
sig
> verdifuld nok som partner, hvis hun ikke lever op til hans ønsker
seksuelt.

eller ikke helt har den modenhed der skal til at sige fra.. som freya også
er inde på....

> Ja, heldigvis kan de fleste skelne, men der er sager om gruppevoldtægt
> hvor gerningsmændene undskylder sig med, at det har de set på film.

jeg synes stadig at man ikke 100% kan skyde skylden på filmen... det er en
alt for nem undskyldning for de unge i dag.... og med det ellers fine
undervisningssystem vi holder os her i landet burde der sku kunne findes tid
til at lære de unge lidt om realisme...

> Grundigere seksuelundervisning, ikke kun det tekniske, men også det
> følelses-
> mæssige.

og forældrenes ansvar ikke at forglemme...... vi kan ikke tillade os at
overlade det til skolerne..... det er de slet ikke udstyret til.... uanset
at de måske kan forklare lidt omkring det følelsesmæssige så er det IMO
stadig primært forældrenes ansvar at lære børnene "right from wrong".....
faktisk burde det IMO være et hovedemne når de når den alder hvor de
begynder at få kærester, til et forældremøde.... at skolerne kræver noget at
forældrene og beder dem gennemgå noget undervisningsmatriale for
børnene..... enten det eller mere intens og privat seksualundervisning....
jeg ved bare at den jeg modtog i skolen var alt andet end
tilfredsstillende..... vi var sku alle sammen så generte at vi ikke turde
spørge foran hele klassen...

> [...]
være
> unge mennesker, som henter deres oplysninger fra pornofilm.

det vil der jo altid være..... det er derfor samarbejdet mellem skoler og
familier bør være mere intensivt...

Fra : Ally

Dato : 22-01-02 21:31

> virkelighed.
>
> den var nu til allan..... *G*

Jamen, så vil jeg da svare. Jeg skyder heller ikke skylden på pornofilm. Jeg
siger, det er skræmmende HVIS pornofilm skubber til samfundets vaner i den
grad, som førstomtalte historie med den unge pige kunne tyde på.

Knus
Allan

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-01-02 11:16

> [...]
> siger, det er skræmmende HVIS pornofilm skubber til samfundets vaner i den
> grad, som førstomtalte historie med den unge pige kunne tyde på.

det har du da ret i.... men som jeg har prøvet at sige tror jeg ikke vi kan
pege kun på den ene faktor i alt det her..... der er jo et hav af ting der
spiller ind i en piges mangel på viljestyrke til at sige nej..... desværre
er det jo de grelle tilfælde vi hører om i dag..... sjældent de gode...

Fra : Henning

Dato : 22-01-02 08:21

"Hanne M" <viola_vrinsk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej Hanne M.

> [...]
> bare
> sortere de ting fra som man ikke er til, og frem for alt respektere

Pas lige på dine linie-længder, skift linie ved ca.65 tegn!

Ja det med inspiration kender jeg jo særdeles godt til,
jeg bruger det jo helt bevidst *GGGG*

> Med venlig hilsen
> Hanne M.

Kærligst
Henning

Fra : Anita

Dato : 21-01-02 12:34

"Ally" skrev
> Hello fellow-dss'ere!

Haisa

> [...]
> ville tisse på ham. Det havde hun absolut ikke lyst til, og væmmes ved
> tanken. Hendes kæreste har mange pornofilm og -blade.

Det lyder uhyre skræmmende, og jeg håber sørme ikke at der er mange piger,
der går med til at dyrke former for sex som de slet ikke har lyst til. Men
jeg må indrømme, at min første tanke er, at det er hendes opgave at sige fra
og holde fast ved hendes grænser, hvis hun mener det alvorligt. Fyren kan
ikke tankelæse, ligesom det er vigtigt at tale om oplevelsen, når man
begynder at eksperimentere. Hvis man efterfølgende taler om hvordan det var
og hvad der var godt og mindre godt, så er det ikke helt så svært at sige,
at man faktisk ikke brød sig om det. Det kan aldrig undervurderes det med at
tale sammen om tingene, for det er sgu SÅ vigtigt!

Desværre er man jo lidt lettere at bearbejde/presse til at gøre ting man
ellers ikke ville ha' gjort, hvis man er usikker eller mangler selvtillid,
det siger lidt om, hvor vigtigt det er at tro på, at man har ret til sin
mening og sine grænser præcis som alle andre.

> Er vi alle sammen på vej mod mere og mere avanceret sex? Er erotikken og
> ømheden på vej ud til fordel for de avancerede former, som vi "alle" ser

> ofte på film?

Jeg tror at der er flere, der eksperimenterer med flere forskellige former
for sex, end man hidtil har gjort. Og ja, jeg tror bestemt at ting som
porno, blade, tv m.m. er med til at flytte folks grænser - og dermed får
folk mod på at afprøve flere ting selv, istedet for fx. blot at fantasere om
det. Men på en måde synes jeg det er meget positivt, for det betyder jo også
at det er blevet brudt med det tabubelagte omkring mange ting. Dermed er det
blevet meget lettere at tale om sex, både i det offentlige rum, men også med
sin partner. Og det glæder mig, for det er ofte denne kommunikatíon, der
sikrer at man respekterer andres grænser.

> [...]
bøsser,
> og sm var sjældent. Er det pornoens skyld?

Du får lige et tvetydigt svar: Måske delvist.
For det kan vel hverken påvises eller afvises. Men du vil sikkert kunne
finde sociologi-forskere der ved noget om det

> [...]
lidt
> skræmmende, hvis pornoen i dén grad flytter samfund og grænser.

Det er jo ikke sikkert pornoen gør det alene. Vi mennesker har jo udviklet
os gennem tiden, også før pornoen kom til. Vi er hele tiden blivet mere (og
i få perioder mindre) frigjorte omkring sex (og mange andre områder). Så jeg
tror der er mange andre ting, der spiller ind på vores udvikling.

> K.h.
> Allan

Håber det kunne bruges til noget
Hygge fra Anita

Fra : Tomas O.

Dato : 21-01-02 12:49

Anita skrev:

Sex blev ikke opfundet i går ej heller perversiteterne. Og slet
ikke Sm.. De Sade er sgu mange år siden.. og Masoch lige så.

Ingen af de former for sex i snakker om er noget nyt!

Det nye er at det kommer ud til flere i form af internettet, film
og pornoblade, så flere bliver 'udsat' for at se det og lade sig
påvirke af det.

Nogen gange snakker folk om sex som om det er noget der lige er
kommet.. vi mennesker har existeret i mere en 200.000 år og sex
har været er hele tiden, eller havde vi jo ikke kunnet siddet her
nu og debattere i dss

Det nye ligger efter min mening i at vi mennesker endelig har tid
(i dne vestlige verden og de rige i den anden del) og overskud til
at eksperimentere og lege. Det havde istidsmennesket nok ikke, da
vedkommende sandsynligvis havde travlt med bare at skaffe føden.

Det var for den 25 øre.
Tomas O.

Fra : Anita

Dato : 21-01-02 14:28

"Tomas O." skrev
> Sex blev ikke opfundet i går ej heller perversiteterne. Og slet
> ikke Sm.. De Sade er sgu mange år siden.. og Masoch lige så.

Absolut, men på deres tid var det i højere grad tabubelagt, selvom jeg er
overbevist om, at der er ting, der har været mere udbredt end man lige
umiddelbart skulle tro.

> Ingen af de former for sex i snakker om er noget nyt!

Det havde jeg bestemt heller ingen intension om at ytre.

> [...]
> kommet.. vi mennesker har existeret i mere en 200.000 år og sex
> har været er hele tiden, eller havde vi jo ikke kunnet siddet her

Helt enig.

> [...]
> at eksperimentere og lege. Det havde istidsmennesket nok ikke, da
> vedkommende sandsynligvis havde travlt med bare at skaffe føden.

Spændende 'teori', men på en måde er jeg ikke sikker på at den holder. Hvad
mon folk lavede dengang der ikke var tv, internet, 527 forskellige butikker
at handle i og alt det andet vi går og bruger/spilder vores dyrebare tid på?
Så jeg er ikke sikker på at det med, at vi har mere tid, holder stik.

> Det var for den 25 øre.
> Tomas O.

Venligst Anita

Fra : Tomas O.

Dato : 21-01-02 15:41

Anita skrev:

SNIP
> [...]
> andet vi går og bruger/spilder vores dyrebare tid på? Så jeg
> er ikke sikker på at det med, at vi har mere tid, holder

Nej ikke mere tid men mere overskud til at tænke i.. derfor vi har
tv.. det tog tid og overskud at tænke sig fre til den slags. Folk
der skal skafe føden ude i naturen hver dag har ikke det fornødne
overskud til andet end det og så sex

Men de har sandelig ikke tid til at sætte sig ned og lave
industirel revolution. Den kom da nogle få folk var rige nok til
at betale nogen til at tænke store tanker. Dem der fik penge for
det behøvede jo ikke at kæmnpe for føden og bruge al deres energi
på det

Jeg tror ikke man tænker ret meget så 'avanceret' sex når det er
minus 30 udenfor og når man ikke have held med jagten den dag. Kan
være man kryber sammen med sin partner opg der opstår liderlighed
der munder ud i sex, men Sm og den slags var de nok ike så tit
dengang

Hilsen
Den teoretiske Tomas O.

Fra : Anita

Dato : 21-01-02 16:34

"Tomas O." skrev
SNIP
> [...]
> være man kryber sammen med sin partner opg der opstår liderlighed
> der munder ud i sex, men Sm og den slags var de nok ike så tit

Er det overhovedet muligt at få stivert på, når der er SÅ koldt?

> Hilsen
> Den teoretiske Tomas O.

Venlig hilsen den knapt så teoretiske Anita

Fra : Tomas O.

Dato : 21-01-02 17:26

Anita skrev:

> "Tomas O." skrev
> SNIP
>>

> Er det overhovedet muligt at få stivert på, når der er SÅ
> koldt?

Tjah hvis man nu forestiller sig man ligger rigtig tæt uden tøj på
under en pels..

Hilsen
Tomas O.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 21-01-02 22:43

Sun, 20 Jan 2002 19:12:26 +0100 skrev "Ally" <quincy_md@hotmail.com>

Hej Ally,

>Er vi alle sammen på vej mod mere og mere avanceret sex? Er erotikken og
>ømheden på vej ud til fordel for de avancerede former, som vi "alle" ser så
>ofte på film?

Det tror jeg bestemt ikke, men jeg er sikker på at generationer før os
har sagt det samme, og generationer efter vil gøre ligeså - det er et
"gammelfolksyndrom".

Folk på vores alder vil, uanset hvad vores alder er, undre sig over
hvorfor folk yngre end dem, har en anden holdning til sex og erfaring
til samme end de selv havde, da de var på samme alder

>Nu taler alle om analsex og sm. Da jeg var i den alder (for snart 15
>år siden) var der ingen, der snakkede om det, for analsex var jo for bøsser,
>og sm var sjældent. Er det pornoens skyld?

Majeh, ikke I sig selv - det er den seksuelle frigørelses skyld, og den
kan ikke stoppes - og pornoen er en del af den inspiration som folk får.

Men... helt ærligt... fordi analsex "pludselig" bliver populær, er det
ikke fordi en helt pornoindustri har "forført" folk til det - simpelthen
det at det er hvad folk vil se/købe for tiden - om 5 år er det med
garanti noget andet der hitter.

Jeg mener jo *ikke* at analsex er en "bøsseting", men det at bøsser også
dyrker analsex og en ualmindeligt *begrænset* fantasi hos heteroerne om
hvad man ellers kan foretage sig i en seng når der er "et hul for lidt",
betød at folk var helt sikre på at bøsser ikke lavede andet.

Se bare hvordan Bo hver eneste gange ordet "bøsse" nævnes får et
analtraume af rang, og kaster negative fraser omkring sig :-/

>For the record for dem, der ikke kender mig

Jeps! And for the/my record; jeg synes at aktiv urinsex er et krydderi
der er sjovt én gang om året, aktiv analsex er et krydderi der er fedt 2
gange om året, at seksuelt dominere er et rigtigt godt krydderi generelt
og at oralsex med min kæreste simpelthen er det bedste der findes...

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Ally

Dato : 22-01-02 21:45

> Hej Ally,

Hey René *S*

> Det tror jeg bestemt ikke, men jeg er sikker på at generationer før os
> har sagt det samme, og generationer efter vil gøre ligeså - det er et
> "gammelfolksyndrom".

Uf... pludselig føler jeg mig gammel *G*.

> Folk på vores alder vil, uanset hvad vores alder er, undre sig over
> hvorfor folk yngre end dem, har en anden holdning til sex og erfaring
> til samme end de selv havde, da de var på samme alder

Igen, jeg føler mig gammel *G*. Det er ikke fordi jeg har en anden holdning
som sådan. Jeg bliver bare chokeret når jeg hører om en 17-årig pige, der
går med til at dyrke "avancerede" former for sex mod sin vilje.

> [...]
> Se bare hvordan Bo hver eneste gange ordet "bøsse" nævnes får et
> analtraume af rang, og kaster negative fraser omkring sig :-/

Desværre ja, så er der en masse "normer" i samfundet om, hvem der gør hvad,
hvem der bør gøre hvad og især hvem der IKKE bør gøre hvad! De normer lukker
jeg op og skider i, for at være ret så grafisk Jeg er fløjtende ligeglad
med, om et par, eller andre der alle er indforstået, dyrker analsex,
urinsex, sm, lort, whatever! Jeg siger ikke "aaaddrrrrr", hvis jeg ikke selv
er til det, men acceptere andres lyster. Derfor har analsex aldrig været en
"bøsseting" for mig. MEN, det jeg siger er, at for NOGLE er det sådan...
måske mere før end nu. Og mit spørgsmål går så i høj grad på, om det er
porno eller andre forhold, der gør sig gældende.

Well spoken my friend *S*

K.h.

Ally
--
ICQ#: 15 88 35 47
E-mail: quincy_md@hotmail.com

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 22-01-02 04:15

On Sun, 20 Jan 2002 19:12:26 +0100, "Ally" <quincy_md@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>ville tisse på ham. Det havde hun absolut ikke lyst til, og væmmes ved
>tanken. Hendes kæreste har mange pornofilm og -blade.

Tjaaaa det er jo livets hårde skole - kan man ikke li det så må man jo
gå ....eller prioutere eller endnu bedre tale om sagen ...

>Er vi alle sammen på vej mod mere og mere avanceret sex?

helt sikkert .... jeg tror i 70-80 erne bollede alle som kaniner på x
& tværs men alt i alt så var dte vist noget kedeligt sex - der var
bare meget af det- med mange forskelige...

>Er erotikken og
>ømheden på vej ud til fordel for de avancerede former, som vi "alle" ser så
>ofte på film?

nahh .... den tror jeg nu altid har været der og eksistere i bedtse
well gående men det er på en eller anden måde lidt mere privat...
egentligt en interesandt betragtning .... jeg tror det er næmmer at
beskirve de tekniske sider af sagen med en pisk eller pis sex ind de
skal vi sige romantiske øjeblikke ... hvor man glider sammen i en ord
løs s-fære af ren lykke over at være fordi man er det med den anden -
det er sgu uhyre svært at forklare......

>Jeg synes, det er lidt skræmmende at unge i den alder eksperimenterer med
>"avanceret" sex som f.eks. urinsex, når de, formentlig, lige har opdaget
>glæderne ved sex.

hvorfor det ? fordi man er ung behøves man da ikke have kedelig sex
for at det skal være godt også selv om man bare er en *lille uskyldig
svag pige* ...... pa spå med at undervuder piger jeg siger dig de er
noge umætelige vil dyr når de først kommer i gang

> [...]
>år siden) var der ingen, der snakkede om det, for analsex var jo for bøsser,
>og sm var sjældent. Er det pornoens skyld?

nej det er ikke for pornoens skyld det er fordi det er fedt :)

> [...]
>er selv til sm og det lidt biseksuelle. Men jeg synes alligevel det er lidt
>skræmmende, hvis pornoen i dén grad flytter samfund og grænser.

jamen ....intereandte betragtninger :)
MvH
Bo

Fra : Henning

Dato : 22-01-02 08:32

"Chokmah Dog Fever" <chokmah@c.dk> skrev i en meddelelse

> helt sikkert .... jeg tror i 70-80 erne bollede alle som kaniner på x
> & tværs men alt i alt så var dte vist noget kedeligt sex - der var
> bare meget af det- med mange forskelige...

Sig ikke det Bo!
Jeg morede mig sku da herligt, med en bifil kone og
gruppesex, det var skæppe skønt!
"kanin-knepperi" er ikke at foragte, giver også en god
kondition *G*

MVH
Henning

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 22-01-02 17:11

On Tue, 22 Jan 2002 08:32:26 +0100, "Henning" <h2m@madsen.mail.dk>
wrote:

Hi Henning :)
Hmm...

>Sig ikke det Bo!
>Jeg morede mig sku da herligt, med en bifil kone og
>gruppesex, det var skæppe skønt!

jaaeee men hvor mange mødte du den gang der var glat barberet ?(selv
om jeg hader den tråd ) hvor man var til smæk - lag gummi læder -
det var enten noget man så i et prono blad eller på forsiden af live
lp m lou reed :)
ok nu er jeg også hæmmet af at jeg ikke kan komme ved en *normalt*
samleje ...jeg tror jeg kom 3 gange i 80 erne i samleje

>"kanin-knepperi" er ikke at foragte, giver også en god
>kondition *G*

hmm jeg kan nu bedtse huske fant + fladbukke + gonore + klemyter og
ohh hvad var det vi altid havede.....nå ja det fant som jeg skrev....
jeg synest det var kedeligt ... men ok det kan være så forkseligt jeg
blomstrede seksuelt op da jeg var 33 :) det er jo noget skønner ind
dte er aftagene så jeg tviler ikke på det har været sjovt for mange og
jeg ku også godt li galsksaben i det - det her med at intet var
ligesom helligt ..... stiv af syre & sprut hænge ud fra en 4 sals
vindus karm og uriner på dem der gik på gaden vold hærværk kaos delir
atsronomsiek brændert - jeg tror ikke jeg havde noget med nogen at
gøre som ikke havde læst Tom Kristensen : Hærværk og ingen af dem var
grænse løs facineret :) men der stod ikke lige noget om god sex :)
MvH
Bo

Fra : Henning

Dato : 24-01-02 20:03

> On Tue, 22 Jan 2002 08:32:26 +0100, "Henning" <h2m@madsen.mail.dk>
> wrote:
>
> Hi Henning :)
> Hmm...

Hej Bo

> [...]
> om jeg hader den tråd ) hvor man var til smæk - lag gummi læder -
> det var enten noget man så i et prono blad eller på forsiden af live

I altså Bo! Den gang fandtes der " kun " rigtige kvinder *G*
Kvinder uden BH, med hår under armene og på kussen, der
er da ikke noget dejligere end at ligge og kæle med sådan
et lille silkeblødt "ryatæppe" når det sidder på en dejlig kvindes
skød, uhhhhmmmm, når man så får lyst til at slikke sådan en
dejlig fisse, laver man bare omhyggeligt en midtersklidning,
de par strå, der evt. sætter sig mellem fortænderne, fjerner
man da bare når man efter et par timer, er færdig med at
drikke nektar

> hmm jeg kan nu bedtse huske fant + fladbukke + gonore + klemyter og
> ohh hvad var det vi altid havede.....nå ja det fant som jeg skrev....
> jeg synest det var kedeligt

Du ku sku da bare holde dig fra dine usoignerede billige
ludere og have haft sex med nogle af alle de renlige dejlige
piger der var hyberaktive aligevel.

MVH
Henning

Fra : Kong Kurt

Dato : 25-01-02 09:16

On Thu, 24 Jan 2002 20:02:39 +0100, "Henning" <h2m@madsen.mail.dk>
wrote:

> [...]
>de par strå, der evt. sætter sig mellem fortænderne, fjerner
>man da bare når man efter et par timer, er færdig med at

Der er to muligheder:
1 Man børster tænder med en kam
2. Man gør til tandlæge og bli'r barberet !

--
Hilsen Kong Kurt

Jeg viser mig gerne som Gud har skabt mig. Mener nogle, at han har skabt lidt rigeligt er jeg da glad for at det tilfaldt mig.

Se Kong Kurt's breve til Holger Danske på
http://www.fyldepennen.dk/

Fra : Anita

Dato : 22-01-02 11:35

"Chokmah Dog Fever" skrev

> helt sikkert .... jeg tror i 70-80 erne bollede alle som kaniner på x
> & tværs men alt i alt så var dte vist noget kedeligt sex - der var
> bare meget af det- med mange forskelige...

Det må vel være ud fra din begrebsverden at du definerer 'andres' sex som
kedelig, for de folk der dyrkede det, mente vel ikke at det var kedeligt?

> hvorfor det ? fordi man er ung behøves man da ikke have kedelig sex
> for at det skal være godt også selv om man bare er en *lille uskyldig
> svag pige*

Igen synes jeg det er lidt uheldigt at anvende ordet kedelig om 'andres'
sex. Det er netop den holdning, der får sådan en 17-årig tøs til at kaste
sig over analsex, selvom hun slet ikke har lyst. Hun tror jo for pokker, at
hun er hamrende unormal når hun ikke har lyst til den slags.

> ...... pa spå med at undervuder piger jeg siger dig de er
> noge umætelige vil dyr når de først kommer i gang

Hehe, ja nogle af dem, men ikke alle! Nogle synes også at helt "almindelig"
sex med "missionær+lidt andet" er lækkert.

> nej det er ikke for pornoens skyld det er fordi det er fedt :)

Det besvarer da ikke fyrens spørgsmål?! Hvorfor har åbenheden og mænden så
ændret sig gennem tiden? Har vores opfattelse af, hvad der er 'fedt' ændret
sig gennem tiden eller hvad?

Venligst Anita

Fra : Tomas O.

Dato : 22-01-02 13:43

Anita skrev:

SNIP

> Det besvarer da ikke fyrens spørgsmål?! Hvorfor har åbenheden
> og mænden så ændret sig gennem tiden? Har vores opfattelse
> af, hvad der er 'fedt' ændret sig gennem tiden eller hvad?

Jeg tror summen af laster er mere eller mindre konstant hvis vi
kigger på gennemsnittet.

Det der måske sker er en forråelse, men den er ikke kun gældende
for sexlivet. Der er mindre vold i dag end for 25 år siden, men
den er mere rå. Det samme gælder måske for sexlivet?

Jeg synes det er lidt sjovt at:
I Ungarn snakker man ikke specielt meet om sex, ikke fordi det er
tabu, for det er det ikke, men man handler mere end man snakker..
get it? (jeg har famile der, og jeg har holdt ferie dernede 29
gange, derfor jeg ved så meget om det)

I Danmark snakkes der op og ned af stolper i samtlige medier om
sex og der er blød proonor alle vegne og hardcore næsten lige så
mange steder i vores hverdag. Tankstationer kiosker og så videre.

Kan de ikke tænkes at frdi det er så 'belyst' det emne at vi så
bliver lidt 'immune' overfor det? Og at der derfor skal 'mere
til' før det tænder.

Da min farfar var ung var en blottet ankel nok til at mænd fik
jern på. Lidt at tænke over...

Hilsen
Tomas O.

Fra : Kong Kurt

Dato : 22-01-02 20:29

On Tue, 22 Jan 2002 12:43:08 +0000 (UTC), "Tomas O." <tfo@gmx.net>
wrote:

>Da min farfar var ung var en blottet ankel nok til at mænd fik
>jern på. Lidt at tænke over...

Ja, jeg husker endnu i 60'erne da jeg for første gang fik bladet
Varité mellem hænderne. Der var billeder af bare bryster ! O-la-lah !

Disse billeder har været årsag til adskillige liter Onanade

I dag ved "han" ikke engang om han gider rejse sig for konen !

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 23-01-02 04:11

On Tue, 22 Jan 2002 20:29:02 +0100, Kong Kurt <kongkurt@2tykke.dk>
wrote:
HI K Kurt !

>Ja, jeg husker endnu i 60'erne da jeg for første gang fik bladet
>Varité mellem hænderne. Der var billeder af bare bryster ! O-la-lah !
>
>Disse billeder har været årsag til adskillige liter Onanade

jamen det tror jeg nu stadigt de er hvorfor tror du de der fidnes
paparoties ?
menjeg kan da gotd nikke gendkenden til den imunitet som den meget
grafiske porno kan medføde.... jeg har ca eller mindst 100 000 suze
randel billeder ....jeg tror arldrig ...eller kan med nogen lunde
sikkerhed sige at jeg arldirg har offeret en spiller på dem !!!

>I dag ved "han" ikke engang om han gider rejse sig for konen !

Rofala :).... ja sååååå.... ku det sgu nok være du skulle tage hende
med ned og finde noget sjovt at lege med ?
MvH
Bo

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 22-01-02 17:22

On Tue, 22 Jan 2002 11:34:38 +0100, "Anita" <anita@mail1.stofanet.dk>
wrote:

>"Chokmah Dog Fever" skrev

>Det må vel være ud fra din begrebsverden at du definerer 'andres' sex som
>kedelig, for de folk der dyrkede det, mente vel ikke at det var kedeligt?

OK JEG BIDER den i mig jeg synests det var kedeligt minus 7 uger på
den wets afrikasnkse kyst der klarede jeg lige 21 prostituerede i 87 -
der ku jeg sgu komme.... men dte ku også bedr egå hånd i hånd med
nogen fanatsier jeg havde tilbage fra det 1700 år - som angiveligt vil
aføde en beretiget klage til min udbyder - hvis jeg gik i detalier :)

> [...]
>sig over analsex, selvom hun slet ikke har lyst. Hun tror jo for pokker, at
>hun er hamrende unormal når hun ikke har lyst til den slags.

nah men nu var dte også en individuel betragtning fra person til
person eller kvinde itl kvinde ... hvis hun ikke kan li anal sex så må
hun sgu da la være .....

>Hehe, ja nogle af dem, men ikke alle! Nogle synes også at helt "almindelig"
>sex med "missionær+lidt andet" er lækkert.

ja dte er jeg nok klar over jeg har ALRDIRG mødt en kvinde der så
fremt hun var kommet ordentlig i gang - ikke var umætelig de sgu være
en mænd - når dte først ruller ....dte er rigtigt med en kvinde der
skal hun have ( de fleste kvinder ) lidt mere tid til at ointere sig -
men når det først køre med dne rigtige så er de lige så nysgerige som
mænd ogås kan de bare blive ved....

>Det besvarer da ikke fyrens spørgsmål?! Hvorfor har åbenheden og mænden så
>ændret sig gennem tiden? Har vores opfattelse af, hvad der er 'fedt' ændret
>sig gennem tiden eller hvad?

ja det mener jeg da - de sidtse 10 år er folk da blevet meget skæger
og mere neuanceret når jeg høre folk fortælle om hvad de har gang i -
80 erne der var det sgu uartigt bare at ha en dildo nu er man tæt på
at være lidt sær som kvínde hvis man ikke har en til hver huld :)

Fra : freya

Dato : 22-01-02 15:32

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> skrev :

<snippo>
> [...]
>år siden) var der ingen, der snakkede om det, for analsex var jo for bøsser,
>og sm var sjældent. Er det pornoens skyld?

Jeg tror da helt klart at pornoen er medvirkende til at introducere
avanceret sex langt tidligere end det ellers ville være blevet (hvis
overhovedet).

Og jeg tror også at det kan bruges til at presse partneren, i og med
at man kan fremvise billeder som eksempler på,at det er da helt
normalt at urinere på hinanden, dyrke analsex, osv.

MEN! (hehe) hvis nu forældrene gad at opdrage deres døtre til aldrig
nogensinde at gøre noget som de ikke har lyst til, så ville de unge
piger jo være bedøvende ligeglade om så kæresten påstod at 90% af alle
kvinder var vilde med at blive pisset i munden, så ville de ikke gøre
det, hvis det bød dem imod. Og hvis de ligeledes var opdraget til at
tro på sig selv, og vide at de var noget VÆRD, og ikke bare være glade
for at en eller anden tilfældig stodder gider være kæreste med dem, så
ville de være bedre rustet til at droppe enhver som forsøgte at
overtale dem til noget de ikke har lyst til.

Og inden der kommer feminister på banen: JA! selvfølgelig skal
forældre også opdrage deres drengebørn til at respektere andres
grænser (det BURDE jo sige sig selv, men...)

Endvidere tror jeg også man kunne komme langt ved at oplyse de unge
om, at virkeligheden ikke svarer til den man ser på tv, film, reklamer
og i pornoblade. Ja, det lyder SÅ banalt, men jeg tror desværre at man
glemmer det, og lader dem leve i deres egen lille kunstigt skabte
verden, fordi de jo alligevel ikke er til at tale med i den alder ;)

Kort sagt, jeg tror det er med porno, som med voldsfilm, alkohol,
reklamer, og biler: det er helt og aldeles ufarligt, når bare det
anvendes med omtanke. Og ansvaret...ja, det ligger hos forældrene,
hvilket gør det til en umulig opgave at løse problemet, fordi mange
forældre vægrer sig kraftigt ved det ansvar, som de allerede når deres
børn starter i børnehaven, læsser over på pædagogerne.

>For the record for dem, der ikke kender mig: Jeg er IKKE en højhellig
>prædikant, der ønsker pornoen afskaffet.

He he, nej deeeet... ;)
--
Freya

Fra : Anita

Dato : 22-01-02 16:18

"freya" skrev

> [...]
> forældre vægrer sig kraftigt ved det ansvar, som de allerede når deres
> børn starter i børnehaven, læsser over på pædagogerne.

Er HELT enig.

Venligst Anita

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 22-01-02 20:22

On Tue, 22 Jan 2002 15:31:40 +0100, freya <freya@c.dk> wrote:

Hi skat

>Jeg tror da helt klart at pornoen er medvirkende til at introducere
>avanceret sex langt tidligere end det ellers ville være blevet (hvis
>overhovedet).

jamen det er sgu da også fint - hvis man kan lade sig inspiree om der
er noget at lade sig inspirere af ....

>Og jeg tror også at det kan bruges til at presse partneren, i og med
>at man kan fremvise billeder som eksempler på,at det er da helt
>normalt at urinere på hinanden, dyrke analsex, osv.

jow men hvis man tager porno blade -& film som - sagligt kilde
materiale for hvad der er*nomralt* så er man sgu da også for dum -
hvis det viterligt er en inderligt i mod - men konstatere i et porno
blad at de står og pisser hianden i kæften nå jamen så må det være
normalt - så det må jeg heller indrette mig efter..... ved nærmer
eftertanke så mødes de sgu sikkert i dk.poltik ( dk.fremmedhad) alle
dem der tror det er sådan .. alle tegnen er der

> [...]
>det, hvis det bød dem imod. Og hvis de ligeledes var opdraget til at
>tro på sig selv, og vide at de var noget VÆRD,

Det er det eneste og væsentligste spørgsmål & konklusion på nærværdene
som jeg i sagens natur er enig i Bøf ;)

> og ikke bare være glade
>for at en eller anden tilfældig stodder gider være kæreste med dem, så
>ville de være bedre rustet til at droppe enhver som forsøgte at
>overtale dem til noget de ikke har lyst til.

eller for den sags skyld få den ide at noget er normalt og derfor bør
efterleves selv om det byder en i mod.... om det så er sex eller tysk
undervisning !

> [...]
>glemmer det, og lader dem leve i deres egen lille kunstigt skabte
>verden, fordi de jo alligevel ikke er til at tale med i den alder ;)

ja man kan well nok snakke om det - det kommer selvføligt an på
relationen i mellem barn voksen - jeg kan sgu ikke huske hvem der
vandtrivedes med da min mor læste ælle bælle bolle bogen højest , nej
det gjorde jeg... jeg tror egentlit mest hun var ubehageligt til mode
ved at jeg ikke ku li det også spurget hun om jeg synests den var
kedelig : MEGET :) jeg havde nu ellers slev fundet den på biblio...

> [...]
>forældre vægrer sig kraftigt ved det ansvar, som de allerede når deres
>børn starter i børnehaven, læsser over på pædagogerne.

ja amen jeg fatter det sgu ved min død heller ikke ar folk gider det
bøvl det er at få børn når man overlader dem 69 % af den vågne tid til
pædagoger eller andre mennesker for den sags skyld og det er trods alt
de timer hvor de er mest friske...

>He he, nej deeeet... ;)

jeg tror han lyver :) *fiz*

hjerligst
din
Bo

--
I'm deeper than the shit I'm in (Iggy Pop)
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Tomas O.

Dato : 22-01-02 20:33

Chokmah Dog Fever skrev:

Hej Bo FreYa og alle andre i denne tråd..

Jeg har lige en kommentar.

Det er som om at man skal opfylde normerne for hvordan man gør
alting her i livet for at anses som normal. Når så normerne
skrider som de har gjort de sidste 20 år følger folk med, som får,
i stedet for at tænke selv.

Det handler vel i bund og grund om at hver enkelt menneske bør
bruge sin dertil indrettede hjerne og tænke selv og selv tage de
bslutninger der skal tages, uanset om de handler om vedkommendes
seksualitet, tøjvalg eller noget helt tredje!

Når så normerne skrider, kan man vel for pokker da selv gøre op
med sig selv om man vælger at følge skredet eller gør, som man
selv vil og har tænkt sig frem til.

Her er det vi svigter børnene og de unge, vi lærer dem
tilsyneladende ikke godt nok at tænke selv! Og tage ansvar for
deres eget liv!

Når man tager ansvar for sit eget liv siger man også nej til at
blive presset til noget ma ikke har lyst til såsom analsex i en
alder af 15 eller urinsex hvis det byder en imod. Man beder også
en urimleig arbejdsgiver om at rende en i røven og tør tage
konsekvensen af dette og få et andet job bare for at nævne et
eksempel...

Altså handler det om at der er for mange usikre unge og andre, som
bare gør hvad andre forventer af dem udem selv at tage stilling
eller uden selv at være i stand til at tage stilling fordi det
nogen gange betyder man skal svømme imod strømmen og det er ikke
sjovt som ung at være udenfor hvis man har et lavt selvværd.

Folk som tænker selv og selv tager deres egne beslutninger om hvad
de vil og ikke vil har et højt selvværd. Det er vel noget at
tilstræbe eller hvad?

Hilsen
Tomas O.

Fra : Anita

Dato : 22-01-02 21:46

"Tomas O." skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen gange betyder man skal svømme imod strømmen og det er ikke
> sjovt som ung at være udenfor hvis man har et lavt selvværd.

Jeg er slet ikke uenig med dig i at hovedproblemet ligger i lavt selvværd og
at 'folk' er tilbøjelige til bare at følge strømmen. Ellers ville man jo
heller ikke have disse modekulturer, musikkulturer og alle mulige andre
kulturer, men derimod én stor flok individualister. MEN...der er ingen, der
kan sige sig helt fri, for at blive påvirket af vores samfund og de
mennesker vi har omkring os, uanset hvor selvstændig man end er.

> Folk som tænker selv og selv tager deres egne beslutninger om hvad
> de vil og ikke vil har et højt selvværd. Det er vel noget at
> tilstræbe eller hvad?

Absolut - men måske kan det være forskelligt alt efter hvilket område der
tales om? Nogle ting kan man være helt afklaret med og man ved, hvad man vil
eller ikke vil. Men på en måde tror jeg det er de færreste der er HELT
afklaret omkring sex, der er man i højere grad åben for inputs (og heldigvis
for det) og dermed er man vel lettere at påvirke? Uanset selvværd eller...?

> Hilsen
> Tomas O.

Venligst Anita

Fra : Tomas O.

Dato : 22-01-02 21:43

Anita skrev:

SNIP

> [...]
> der kan sige sig helt fri, for at blive påvirket af vores
> samfund og de mennesker vi har omkring os, uanset hvor

Nej da.. jeg siger bare at man vel bør tage det man kan og vil
bruge og droppe det der er én imod

Bare fordi alle i den kommune (Brøndby) jeg bor i hylder det
lokale fodboldhold gider jeg altså ikke, jeg HADER fodbold!

> [...]
> omkring sex, der er man i højere grad åben for inputs (og
> heldigvis for det) og dermed er man vel lettere at påvirke?

Noget af det handler naturligtvis om viden også! Men vi har
leksikoner, internettet og millioner tons bøger på denne planet..
er man ikke nysgerrig og læser og søger information er det vel ens
egen fejl? Man kunne jo også henvende sig i en nyhedsgruppe..
eller maile til mange af dem der har seriøse sider om seksualitet
på nettet. Jeg ved at mange af dem meget gerne deler ud af deres
viden og erfaringer...

Hilsen
Tomas O.

Fra : Henning

Dato : 22-01-02 22:07

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej Tomas O.

> Folk som tænker selv og selv tager deres egne beslutninger om hvad
> de vil og ikke vil har et højt selvværd. Det er vel noget at
> tilstræbe eller hvad?

Uanset hvad, så "skrider det hele" i og med ting bliver
synligjort! Da jeg var 15 anede jeg ikke ser var noget der
hed analsex, eller oralsex, så jeg havde slet ikke fantasi
nok til at forestille mig at sex var andet end at pille med
fingrene mellem hendes ben og så bolle i missionær stilling.
Det var da egentlig først, da week end sex og Fanny Hill blev
frigivet, at jeg blev "normal" *GGG*

Puk skrev i et indlæg om sin lillesøster, der med rædsel i
sjælen, spurgte om man ikke kunne have sex uden S/M?
For nogen er visualiseringen et berigende element, for andre
dybt skræmmende! "Alle" ønsker jo at være "normale"!!
Kun de stærkeste og dermed de færreste vover at sige NEJ!!

Feks. skulle jeg da direkte sige til min kone, da hun var
23 år, at hun havde RET til at sige nej til mig, når jeg overskred
hendes grænser! Hun var parat til at gøre ting, fordi jeg ville
det, selv om hun havde det dårligt med det!

MVH
Henning

MVH
Henning

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 22-01-02 23:09

On Tue, 22 Jan 2002 19:32:40 +0000 (UTC), "Tomas O." <tfo@gmx.net>
wrote:

Hi Tomas

>Jeg har lige en kommentar.
>
>Det er som om at man skal opfylde normerne for hvordan man gør
>alting her i livet for at anses som normal. Når så normerne
>skrider som de har gjort de sidste 20 år

34 :)

> [...]
>bslutninger der skal tages, uanset om de handler om vedkommendes
>seksualitet, tøjvalg eller noget helt tredje!

ja dte må well som udgangs punkt altid være det optimale - at man
tager ud fra egen tanker & værdier-

>Når så normerne skrider, kan man vel for pokker da selv gøre op
>med sig selv om man vælger at følge skredet eller gør, som man
>selv vil og har tænkt sig frem til.

jaeee.... der er selvføligt tale om ...en frihed der er kommet igenem
de sidste mange år.... men en ting er hvordan tingen tager sig
statistisk ud noget andte er hvad det enekelt menneske formåt at få ud
af det ....

> [...]
>nogen gange betyder man skal svømme imod strømmen og det er ikke
>sjovt som ung at være udenfor hvis man har et lavt selvværd.

nej det er det da ikke .... men jeg tror da nok i dag - hvor det er
anderkendt at der er mange måder at være menneske på at det samtidigt
også giver flere muligheder for at være anderledes eller svag selv om
det ikke er nemt....

>Folk som tænker selv og selv tager deres egne beslutninger om hvad
>de vil og ikke vil har et højt selvværd. Det er vel noget at
>tilstræbe eller hvad?

jamen så afgjort ....men jeg tror en af de vigtigste erkendelser man
kan gøre sig om at være mennesk er ...at man arldrig kan sætte sig
helt ud over sin egen selvopfatelse - da den er impuls drevet og
styrret af en lang række ubevidste indtryg og faktor - så det her med
at man har et valg er imo relativt - man kan gøre sit bdste for at få
et godt liv og behandle andre med respekt & rigemlighed... men det
materiale man nu er sat sammen af som individ .... men der er også en
stor del af bevistheden der gør os til maionæt dukker... indtryg
tilbage fra foster stadiet til erindignes begyndelse - sener mere elle
rmindre fortrængete ubehagelige oplevelser og endeligt er man jo også
af sind sat sammen af nogen gentriske mentale karekteristika ... der
fungere på sammen præmis dvs ... de strækker sig ud over den aktivet
anerkendene bevisthed....kan man gøre noget ved det ? ja men det er en
fandes lang rejse og hvor langt man reel kommer ned og ser den del af
bevistheden der rager under vandet ved jeg ikke ....

MvH
Bo

Fra : Dan Andersen

Dato : 23-01-02 07:33

Ved ikke om det er helt inde på emnet, men klokken 13.00 idag, DR PR1 kommer
programmet "Radiodokumentar: Liderlighed eller længsel"

Link :
http://129.142.53.16/TVGUIDE/Medier/DR/dronline.asp?programtv=Vælg...,DR%20P
1&FindProgram=ja&programid=6867753&genre=Alle&undergenre=&Dag=020123

Mvh

Dan Andersen

Fra : Henning

Dato : 23-01-02 15:37

"Dan Andersen" <ikke@gyldig.dk> skrev i en meddelelse
> Ved ikke om det er helt inde på emnet, men klokken 13.00 idag, DR PR1
kommer
> programmet "Radiodokumentar: Liderlighed eller længsel"

Jo det synes da at være relevant i subjekt
sammenhænge!

Jeg hørte udsendelsen, der varede 20 minutter, hvor 3-4
unge piger på 15-17 år? blev intervuet og fortalte om
hvordan de dyrkede sex, one night stands, trekanter,
analsex etc.etc. Hvordan de bedre kunne lide lige på
og hårdt sex uden "føleri" helst 2-3 gange om dagen 4
gange om ugen, i 7 forskellige stillinge pr gang, ligesom
i de pornofilm de så på deres værelser, når de var kommet
i seng om aftenen, eller så sammen med fyrene, med henblik
på at de sammen bag efter skulle prøve det de havde
set i filmen.

En 21 årig kvindelig ungdomsklub medarbejder fortalte,
at på bare de 4 år siden hun var 16 år, havde de unge
16 årige piger hun var sammen med i klubben, udviklet
sig seksuelt til noget den 21 årig ikke kunne følge med i,
de unge var langt mere "avancerede" end hun.

En Kvindelig Lærer der havde undervist i rene pigeklasser
de sidste 8 år, fortalte om den samme tendens i disse
pigeklasser, for 8 år siden, levede pigerne nærmest i små
minni-ægteskaber, med faste kærester, i dag levede de
med mange skiftende partnere.

En Psykolog, med tæt kontakt til unge piger, forsøgte
at give en forklaring på fænomenet, (også hun havde
mærket de unge 14-18 åriges ændrede seksualvaner)
Psykologens forklaring gik på, at på grund af vores
westlige kultur, hvor vi voksne ikke havde tid til
at tage os af vores børn, på grund af karriere etc.
overlod børnene til vuggestuer/børnehaver/skoler og
fritidshjem i den tid hvor børnene var vågne, udviklede
børnene en flokmentalitet, hvor trends blev ledetråden
frem for en "kærnefamilie-orienteret" individualitet,
Flok-førerene på alderstrinene, satte trenden og "alle"
ungerne fulgte med for ikke at blive socialt udstødt
af flokken, så når en af de ledende piger som 14 årig
fortalte om det pragtfulde ved anal/urin-sex, ja så
skulle de andre da også prøve ( mekanismen for
flokmentalitet )
Det kom frem, at de unge, sagten kunne have sex med
hvad og hvem som helst, det havde de ingen specielle
problemer med, men de kunne ikke finde ud af at
elske/føle kærlighed, leve i parforhold.

Min konklution på de 20 minutters indlæg om de
unge pigers "pornografiske sexliv" må blive, at
den måde vores kultur har udviklet sig på, har taget
de dybere personlige værdier fra de kommende
generationer, hvor de nok kommer til at leve i og
med en brug og smid væk mentalitet også hvad der
angår personlige relationer som kærlighed og parforhold.
Flokmentaliteten betyder også,, at man kommer til
at ligge under for "det der er normalt" "det de andre gør"
man mister en stor del af sin individualitet, tør ikke sige
nej, hvis en eller anden kæreste/one nighy stand, forventer
at man som den naturligste ting af verdenen, deltager
i bunkepul, anal/urin/lort-ædnings-sex, S/M, sex med
heste, grise, geder, hunde etc. etc.
frigjorthed, fordomsfrihed etc, i seksuelle sammenhænge
er kun noget værd, hvis man også er i stand til at indgå
dybe, kærlige, personlige relationer til en partner og ikke
kun kan have selvtilfredsstillelses seksuelle relationer, som
flok-mentalitets samfundet betinger ( flokker vigtigere
end det enkelte individ )

MVH
Henning

Fra : Søren

Dato : 20-02-02 00:50

wrote:

> [...]
>"avanceret" sex som f.eks. urinsex, når de, formentlig, lige har opdaget
>glæderne ved sex. ISÆR når pigen ikke har lyst til det.

Jeg er bange for at du her har ret, da jeg var "ung"for ca 20-25 år
siden, var en nøgen kvinde ophidsende, i dag skal det helst ud i
overdrevet før man reagerer på det.

Stakkels unge af i dag, de skal slås med avanceret sex, AIDS og den
moderne verden, hvor stilstand, ro og intet at gøre er en sygdom

Knus Søren