tjenester og controlprogrammer????
Fra : Uffe Thomsen

Dato : 20-01-02 19:15

Hej alle der ude...

Lige et spørgsmål til alle jeg kloge hovder :) jeg sidder bag en firewall
"ZA pro" og har lige opdaget at den i øjeblikket tillader programmer
Tjenester og controlprogrammer at koble på nettet, så er mit stor spørgsmål
så hvad bliver det brugt til og hvorfor ser det ud til at det er delt ud
igennem min firewall??

Håber der er nogen der kan hjælpe mig..

på forhånd tak..

Hilsen uffe

Fra : Sophus Vørsing

Dato : 21-01-02 09:03

"Uffe Thomsen" <forbandede@rudekuvert.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
spørgsmål
> så hvad bliver det brugt til og hvorfor ser det ud til at det er delt ud

Prøv at "slå" tilladelsen fra og læg så mærke til hvornår der gøres brug af
det.

Det kan være mange tig, bl.a. en printerserver.

Mvh Sophus

Fra : Uffe Thomsen

Dato : 21-01-02 09:43

Det har jeg prøvet men det sjove ved det er at jeg ikke kan bruge min inet
forbindelse så og jeg aner ikke hvorfor :(

Har kraftigt brug for hjælp...

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 21-01-02 19:43

"Uffe Thomsen" skrev

Jeg gætter, i blinde, på at du kører W2K. Da du ikke fortæller noget
som helst om din konfiguration, er det ret svært at give dig nogle
hints.

> Tjenester og controlprogrammer at koble på nettet, så er mit stor
> spørgsmål så hvad bliver det brugt til og hvorfor ser det ud til at
> det er delt ud igennem min firewall??

Fordi du har opsat et eller andet til at køre via svchost.exe.

Højreklik på ikonet "Denne computer", vælg administrer, vælg Tjene-
ster og programmer, dobbeltklik på Tjenester. Gennemgå listen og luk
alt ned du ikke vil have kørende (tryk gerne på F1 for at få hjælp til
det du ser).

Hvis du ser en tjeneste og ikke kan hitte ud af hvad den gør, så prøv
at skrive navnet på den ind i søgefeltet i Google. Det er overraskende
hvad man kan finde ud af på den måde.

Med venlig hilsen

Peder