multi chmod
Fra : Steen Broelling

Dato : 20-01-02 18:42

Hej

Er der en måde hvormed man kan chmodde alle filer i et directory på én
gang!??

Steen Brølling
--
/mail strix@mail.dk
/usr/home http://www.broelling.dk

Fra : Jesper Skriver

Dato : 20-01-02 19:05

On Sun, 20 Jan 2002 18:42:20 +0100, Steen Broelling wrote:
> Hej
>
> Er der en måde hvormed man kan chmodde alle filer i et directory på én
> gang!??

chmod 644 /some/directory/*

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Steen Broelling

Dato : 20-01-02 19:10

In article <slrna4m0od.t2t.harvest@freesbee.wheel.dk>, "Jesper Skriver"
<harvest@wheel.dk> wrote:

> chmod 644 /some/directory/*

Hmm - tumpe mig. Det er jo slet ikke det jeg skal spørge om. Jeg skal
istedet ha' skiftet owner på et directory, som root godtnok har oprettet,
men som ligger i /home af uransagelige årsager som vi ikke skal komme ind
på her.
Jeg ka' selvfølgelig snildt gøre det med alskens grafiske elementer, men
ville gerne gøre det i konsollen.

Steen Brølling

Fra : Aslak Ransby

Dato : 20-01-02 19:24

Steen Broelling wrote:

> [...]
> på her.
> Jeg ka' selvfølgelig snildt gøre det med alskens grafiske elementer, men

man chown

--
Aslak Ransby
afr@oncable.dk

Fra : Kim Ingemann

Dato : 20-01-02 19:29

Steen Broelling wrote:

> [...]
> på her.
> Jeg ka' selvfølgelig snildt gøre det med alskens grafiske elementer, men

chown user.group /some/directory

Put -R på, hvis du skal ha' samtlige undermapper og filer til at få samme
bruger og gruppe, som du har angivet.

--
^
+ + <=> Mvh. Kim Ingemann

Fra : Steen Broelling

Dato : 20-01-02 19:37

In article <3c4b0c5d$0$247$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Kim Ingemann"
<tuxi@tuxi.dk> wrote:

> chown user.group /some/directory
>
> Put -R på, hvis du skal ha' samtlige undermapper og filer til at få
> samme bruger og gruppe, som du har angivet.

Tusind mange tak allesammen for svar. Ja, jeg ved godt at jeg skal kigge
manpages igennem, når jeg ikke lige ved, men jeg var ikke lige klar over
kommandoen chown - og så er jeg træt :)

MVH Steen Brølling

Fra : Aslak Ransby

Dato : 20-01-02 18:57

Steen Broelling wrote:

> Hej
>
> Er der en måde hvormed man kan chmodde alle filer i et directory på én
> gang!??
>
> Steen Brølling

chmod -R 777 *

RTFM chmod --help eller man chmod