Discus og guppy i samme akvarie.
Fra : MichaelH

Dato : 20-01-02 18:22

Hej,

Er her nogen som har erfaringer med at have discus og guppy'er i samme
akvarie ?
Vandværdier i akvariet er:
- Temperatur: Lidt over 28 grader.
- PH: ca. 5,5.
- uS: ca. 800.
(uS er langsomt ved at blive sænket med os-mose og ionbyttet vand.)

Kan guppy'er trives med de vandværdier ?
Kan guppy'er leve af hakket oskehjerte, ligesom discus ?
Vil 6-8 guppy'er stresse et discus-par i et 250L ?

Mvh
Michael
(ret "909mail.dk" til "sol.dk", hvis du vil sende en mail)

Fra : Hans K.

Dato : 20-01-02 19:19

"MichaelH" <michaelh@909mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> akvarie ?
>
>Kan guppy'er trives med de vandværdier ?
>Kan guppy'er leve af hakket oskehjerte, ligesom discus ?

Ja. Jeg prøvede engang og regnede med at mine 3" discus kunne få
kommende guppy unger som snack, men nej, guppy ungerne var for
hurtige og mine discus kunne ikke fange dem. Jeg havde ikke indtryk
at at mine discus var stressede af guppyerne. Jeg har sværddragere og
rød neon sammen med voksne discus nu og der smutter da en enkelt
af sværddrager ungerne i ny og næ, men kun hvis de kommer for tæt på.

Mvh
Hans

Fra : thomas schreiber

Dato : 20-01-02 21:08

> Vil 6-8 guppy'er stresse et discus-par i et 250L ?

Næppe. Det vil nok nærmere berolige dem, da guppier er relativ "langsomt"
svømmende. Derimod vil jeg på det stærkeste fraråde sværdragere.

/Thomas Schreiber

Fra : MichaelH

Dato : 20-01-02 22:38

Hvorfor ikke sværddrager ?
(Ikke fordi jeg ville komme dem i...bare nysgerrig.)

Fra : thomas schreiber

Dato : 21-01-02 18:32

Fordi der som regel er "godt gang" i sværdragere(diskus plejer er være stik
modsat), og fordi de kræver noget andet vand end diskus.

/ts