skilsmisse
Fra : name

Dato : 20-01-02 15:20

Hej

Jeg er en far til to dejlige piger. Moderen og jeg går i skilsmisse
overvejelser og jeg har brug for nogle kontante råd til hvordan jeg rent
praktisk gør i forbindelse med en evt. skilsmisse. Vi bor i ejerbolig,
hvilken moderen ønsker at købe minm halvpart af.

Hvad skal jeg gøre rent praktisk mht deling af børn, bodeling og evt. selv
af halvpart i vores hus ?
Hvem skal indddrages

bank
advokat
familie/venner (naturligvis)

Hvordan får vi en skilsmisse til at gå så gnidningsløst som muligt mht.
ovennævnte.

Vi har ingen i vores nære omgangs kreds der er skilte, derfor har jeg ikke
mulighed for at få snakket dette igennem med nogle jeg kender der har
èrfaring´

Lars S

Fra : Miss Musica

Dato : 20-01-02 15:58

Hej.

Det er sørgeligt at høre.. for jer.. men sådan sker det uheldigvis nogen
gange.

Var det noget at tage kontakt til foreningen far? De må kunne råde og
vejlede for begges vedkommende.

http://www.foreningenfar.dk

M.V.H.

Louise

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 20-01-02 16:36

mig og min ex havde ikke de store økonomiske tinge at skille over (bor til
leje..)
vi valgte at komcentrere os om at få barnet til at være så tilfreds som
muligt!

det andet er for os kun penge og INTET er vigtigere for os end barnet har
det godt med det der sker...!

men der er en del "net advokater" der kan råde og vejlede...!
og statsamtet skla med ind i det ved "regler/aftaler " med hensyn til
samværd .... og hvis i altaler noget sammen (dig og exkonen) der er
alderledes end "normalen" skriv det ned og send det til statsamtet ... så er
det nemmere at holde...
vi er so heldige at vi er gode venner efter "skildsmissen" og DET er at
anbefale ..... så får børnene det bedste ud af det ..
undlad at bekrige hinanden...!

Kasper...

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 20-01-02 18:44

"name" <ano@nym.dk> wrote in message

> [...]
>
> Vi har ingen i vores nære omgangs kreds der er skilte, derfor har jeg ikke
> mulighed for at få snakket dette igennem med nogle jeg kender der har

Hej Lars.

Så længe I stadig kun overvejer - så kunne I lige så godt
overveje at blive sammen! Vi har været gift i 25 år, det
sker ikke uden sværdslag, kan jeg love dig for.
Prøv dog at søge rådgivning, hos præsten, statsamtet
el. lign. Det behøver jo ikke nødvendigvis at være løsningen
at blive skilt.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 20-01-02 21:50

Hej Lars.

name <ano@nym.dk> wrote:

> [...]
> hvilken moderen ønsker at købe minm halvpart af.
>
> Hvad skal jeg gøre rent praktisk mht deling af børn, bodeling og evt. selv

Der tilbydes efterhånden vist overalt rådgivning/vejledning/mediation i
alle amter. Læs evt i Kristeligt Dagblad fra i fredags om det.

Held og lykke.

/Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50 -- sadyhr@yahoo.com

Fra : mus

Dato : 21-01-02 09:10

Hej Lars

Jeg har selv lige været igennem en ikke alt for behagelig skilsmisse
og min erfaring siger mig, at det vigtigste er altid at holde for øje
at man opfører sig ordentligt overfor hinanden, ikke mindst for
børnenes skyld.

Men på trods af mange velmenende råd om at blive sammen og forsøge at
få det til at fungere, ja, hvis der er den mindste chance, så forsøg,
hvis ikke, så må man aldrig blive sammen for børnenes skyld. Jeg er
nemlig også selv et af de børn der har lidt af at mine forældre gjorde
det.

Men snak med hinanden om tingene. Skriv alt hvad i aftaler ned.
Således at i begge har aftalerne sort på hvidt. Tal med Statsamtet
(Det skal man), snak med jeres Bank og en god ide er at drøfte sagen
igennem med hver jeres advokat.

Hvis i hver i sær har jeres "egne" venner, så snak også lidt med dem.
Men traf jeres egne beslutninger, det er jer der skal leve med dem.

Håber i kommer frem til det der passer jer og jeres børn bedst.

Med de bedste ønsker

Lisbeth

Fra : Henriette Arup Veltz~

Dato : 21-01-02 21:39

For børnenes skyld - og hvis det overhovedet er muligt - skulle du måske
overveje at blive boende nogenlunde i nærheden,
Med dette mener jeg ikke på den nærmeste villavej, men bare sådan at der
ikke er flere timers rejse til dig. På den måde kan pigerne, når de bliver
store nok, nemmere selv søge til dig.
Og så sørg for at holde kontakt til dem (hvad du sikkert også gerne vil)
ring til dem af og til/ofte, bare lige for at høre hvordan det gik i skolen
o.lign, Jeg tror det er vigtigt at beholde interessen for de små dagligdags
ting i dine børns liv. Og jo ikke mindst vise dem at du stadig interesserer
dig for det.
Men aller aller vigtigst: Tal aldrig dårligt om din ex (eller hende om dig)
overfor børnene. Det gør simpelthen SÅ ondt ¨på børn at høre derse forældre
tage distance til hinanden på den måde.
Jeg taler af erfaring. Mine forældre blev skilt da jeg var 13. Og selv om
jeg var teenager og på den måde bevidst, og selv om jeg var træt af at høre
dem mundhugges, gjorde det altid ondt på min søster og jeg når de ikke
efterfølgende talte pænt om hinanden.

Håber I kommer igennem det på den bedst mulige måde, for det er svært for
alle parter. I øvrigt skal I inddrage børnenes skole/børnehave/institution
også så de pgså kan være klar til at tage hånd om børnene.

De bedste hilsner

Henriette

Fra : Wesensteen

Dato : 23-01-02 14:54

Hvorfor går du ud fra at Lars ikke får forældre-rætten?

Fra : Tommy Bruus-Jensen

Dato : 27-01-02 14:08

Hej Lars

Du kan finde mange råd på http://www.familieadvokaten.dk/

Jeg er selv lykkelig gift, men jeg har lyst til at fortælle dig lidt om mit
ægteskab:

For 3 år siden gik vores forhold så skævt, at vi blev enige om at skilsmisse
var den eneste udvej. Vi bekendtgjorde dette for famile og venner. Og netop
én i vores omgangskreds, havde været igennem en større ægteskabskrise og
kunne derfor dele sin erfaring med os.
Vi blev kort og godt rådet til at opsøge en psykolog _med_ erfaring i
parterapi. Jeg er temmelig "psykolog forskrækket" men indvilligede
alligevel - jeg kunne dog højst tabe pengene. Vi opsøgte en psykolog, som
henviste til en psykoterapeut (det bliver jo værre og værre og hende vil
jeg gerne anbefale: hun hedder Anette Eggers og praktiserer på versteraa i
Aalborg (98110675).
Tit og ofte tror man at man ved hvad den anden siger og forstår hvad man
selv siger - UDEN at det faktisk er tilfældet! Jeg har lært utrolig meget om
både mig selv min kone og kommunikation ved at tilbringe nogle timer i
terapi. Det kan KUN anbefales.
Nu - 3 år efter - har vi et lykkeligt ægteskab og vi er blevet meget bedre
til at tale sammen inden tingene går i hårdknude.

Min konklusion er vist åbenlys, men jeg har alligevel lyst til at komme med
en henstilling til Jer:
Når man har børn har man ikke kun ansvaret for sig selv! I bør derfor prøve
terapien og give det en reel chance. Hvis ikke det går, har I "kun" tabt
pengene (og uanset hvor fattige I er, er det billigere at gå I terapi end at
blive skilt.

Du er velkomment il at kontakte mig, hvis du /I har spørgsmål..

Mvh Tommy Bruus-Jensen
bruus @ stofanet.dk