Gud er alt i enhver situation
Fra : Ole Madsen

Dato : 20-01-02 13:24

Man kan godt spekulere på hvordan man kommer til at stå prøve for Guds åsyn,
men Gud er alfa og omega, han er den som begynder og fuldender, han er med
og ved præcis hvordan

"Thi selv vidste Jesus hvad han ville gøre" Læs om andreas der kun vidste af
hvor mange fisk og brød der var til så og så mange mennesker

--
Ole Madsen

ICQ 12969043

http://www.creationdays.dk - Creation Days - Masseh Beréshith
http://www.auningforjesus.dk - Auning for Jesus
http://www.spurgeon.dk - Charles Haddon Spurgeon
http://www.skabelsesberetningen.dk - Skabelsesberetningen - diskutionsboard
http://move.to/getright - prædikanter, vækkelse
http://www.geocities.com/bread_nee - Watchman Nee's Brød i ørkenen

Fra : Ole Madsen

Dato : 20-01-02 13:25

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message news:3c4ab6f9$0$271>

> [...]
af
> hvor mange fisk og brød der var til så og så mange mennesker

Så vær ikke tvivlrådig

Ole

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 20-01-02 16:49

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev:

> [...]
>
> Man kan godt spekulere på hvordan man kommer til at stå prøve for Guds åsyn,

Hey, Ole, hvad er ideen med at poste små rægæliøse (!) pointer, for selv
at svare på dem?

--
De bedste hilsner
Kevin Edelvang

"Praeterea censeo ecclesiam populi esse delendam"

Fra : E.Dalgas

Dato : 20-01-02 17:20

Kevin Edelvang <barok@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c4ae6ce$0$89090$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hey, Ole, hvad er ideen med at poste små rægæliøse (!) pointer, for selv
> at svare på dem?

Ideen er vel at Ole finder hans pointer vigtige for andre at vide eller
mindes om. Har du et problem med det Kevin ??

--

E.Dalgas

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 20-01-02 20:00

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev

> Ideen er vel at Ole finder hans pointer vigtige for andre at vide eller
> mindes om. Har du et problem med det Kevin ??

Nøh, Erik, egentlig ikke... Min spørgsmål gik også mest på, hvorfor han
selv svarer på sine egne indlæg (ofte som den eneste)...

Hm, når man diskuterer med sig selv, er der da i det mindste ingen, der
siger een i mod.

Fra : Ole Madsen

Dato : 20-01-02 20:15

"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> wrote in message

> [...]
> selv svarer på sine egne indlæg (ofte som den eneste)...
>
> Hm, når man diskuterer med sig selv, er der da i det mindste ingen, der

Det var kun en tilføjelse, og ment som en opmuntring

Ole

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-01-02 20:22

"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selv svarer på sine egne indlæg (ofte som den eneste)...
>
> Hm, når man diskuterer med sig selv, er der da i det mindste ingen, der

Hvis ikke andre gider, så må man vel selv følge op?

Og du er vist i rigtigt dårligt humør?

Lad dog manden starte en tråd med invitation til overvejelser over
bespisningen af de 5000, hvis han vil. Det er fuldt berettiget at skrive
sådanne indlæg med overvejelser eller evt. vidnesbyrd, vi kan jo ikke hele
tiden diskutere skriftsteder...
Og det klæ'r dig desuden bestemt ikke at latterliggøre hans indlæg, hvis det
er sådan "rægæliøse (!)" skal forstås...

Hvis denne her gruppe skal fungere skal vi jo helst give plads til hinanden.

Respekter nu venligst dèt.

Anders Peter Johnsen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-01-02 20:22

Fra : E.Dalgas

Dato : 20-01-02 20:43

Kevin Edelvang <barok@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c4b1372$0$244$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev

> Nøh, Erik, egentlig ikke... Min spørgsmål gik også mest på, hvorfor han
> selv svarer på sine egne indlæg (ofte som den eneste)...

Det er jo sådan at Ole skriver meget kortfattet og iøvrigt ikke oplyser
synderligt meget om dybden i de forskellige ting han nævner i sine indlæg.
Sådan er hans tilgang til gruppen og selvom det kan være lidt "frustrerende"
for andre, skal Ole da ha lov til at poste det han nu engang finder vigtigt.

> Hm, når man diskuterer med sig selv, er der da i det mindste ingen, der
> siger een i mod.

Det kan du have ret i Men Ole diskutere ikke med sig selv. Han har
altid skrevet på denne måde og tro det eller lad være, er et af hans mål
debat med dem der vil debatere med ham.

--

E.Dalgas

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 20-01-02 20:53

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev:

> Han har
> altid skrevet på denne måde og tro det eller lad være, er et af hans mål
> debat med dem der vil debatere med ham.

Det lykkes dårligt.

Fra : Ole Madsen

Dato : 20-01-02 20:59

"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> wrote in message news:3c4b1ff9$0$89100>

> Det lykkes dårligt.

I tager begge fejl, mit mål er kun at opmuntre dem som måske skulle have
brug for det

Ole

Fra : E.Dalgas

Dato : 20-01-02 23:32

Ole Madsen <olem@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c4b21a7$0$240$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> I tager begge fejl, mit mål er kun at opmuntre dem som måske skulle
have
> brug for det

Åh, det er altså derfor..........!

--

E.Dalgas

Fra : Erik Larsen

Dato : 20-01-02 23:11

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> I tager begge fejl, mit mål er kun at opmuntre dem som måske skulle
have
> brug for det

Tag ikke farisærenes kritik til dig Ole. Flere er her kun fordi de tror de
er visdommen selv, men dem vil Herren afklæde.

Erik L

Fra : E.Dalgas

Dato : 20-01-02 23:34

Kevin Edelvang <barok@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c4b1ff9$0$89100$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det lykkes dårligt.

Det må jeg nok give dig ret i.

--

E.Dalgas

Fra : Live4Him

Dato : 21-01-02 13:06

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> wrote in message

> Kevin Edelvang <barok@mail.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3c4b1ff9$0$89100$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det må jeg nok give dig ret i.

Nu er det jo ikke en konkurrence i hvem som er dygtigst eller fremtræder
klogest. Men et forum hvor vi hver især deler hvad vi har på hjerte.

Ole's indlæg var ikke et debatoplæg, men en kærkommen bibelsk opmuntring, en
opmuntring som jeg personligt sætter pris på, som en afvekslende brise fra
de til tider lange og snørklede akademiske debatter.

Som kristne burde vi opmuntre og støtte hinanden. Det er en sandhed som Ole
har forstået og som visse andre ikke har fattet en snus af. Lad os løfte
hinanden op, istedet for at træde på hverandre.

Tak for din deltagelse her i gruppen, Ole.

jørgen.

Fra : E.Dalgas

Dato : 21-01-02 13:21

Live4Him <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a2h09l$9uq$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Nu er det jo ikke en konkurrence i hvem som er dygtigst eller fremtræder
> klogest. Men et forum hvor vi hver især deler hvad vi har på hjerte.

Og hvem er det lige, der har skrevet at en sådan konkurence eksistere ??

--

E.Dalgas