/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / Flash / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Flash
#NavnPoint
bentjuul 4251
molokyle 1978
Klaudi 1488
jhvp 1265
pallenoc 1160
katekismus 1020
Fnollerpi.. 790
slander 510
Dr.Disco 500
10  Flash77 500
frame pause
Fra : S. M.


Dato : 19-01-02 11:21


Hvordan laver et en pause på en frame,som jeg ønsker skal står stille
et øjeblik ?

 
 
Morten Hjort Falden (19-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Hjort Falden


Dato : 19-01-02 12:32

Indsæt en keyframe hvor du vil have pausen.
Placer et tomt movieclip på denne frame, og giv det følgende script:
//---------------------------------------------------
onClipEvent (load) {
_parent.stop();
pauseTime = 10; // Det antal sekunder du vil pause
timer = getTimer() + (pauseTime * 1000);
}
onClipEvent (enterFrame) {
if (getTimer() > timer) {
_parent.play();
}
}
//---------------------------------------------------

Morten


"S. M." <sfm@post1.tele.dk> wrote in message
news:3c494839.43387061@news.tele.dk...
>
> Hvordan laver et en pause på en frame,som jeg ønsker skal står stille
> et øjeblik ?



Stig Hamstad (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Stig Hamstad


Dato : 22-01-02 10:24


"Morten Hjort Falden" <morten@falden.dk> wrote in message
news:3c49594e$0$205$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Indsæt en keyframe hvor du vil have pausen.
> Placer et tomt movieclip på denne frame, og giv det følgende script:
> //---------------------------------------------------
> onClipEvent (load) {
> _parent.stop();
> pauseTime = 10; // Det antal sekunder du vil pause
> timer = getTimer() + (pauseTime * 1000);

Det er kanskje dumt å blande seg inn i denne diskusjonen. men jeg prøver
likevel. Jeg er ny i actionscripting og lurer på om du kunne forklare
hvorfor denne linjen må være med i scriptet ditt: "timer = getTimer() +
(pauseTime * 1000);" } Og spessielt hvorfor du multipliserer med 1000

Stig

> onClipEvent (enterFrame) {
> if (getTimer() > timer) {
> _parent.play();
> }
> }
> //---------------------------------------------------
>
> Morten




Mikkel Schultz (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Schultz


Dato : 22-01-02 11:27

"Stig Hamstad" <stig@hamstad.com> skrev i en meddelelse
news:mca38.9766$RS2.287059@juliett.dax.net...
[snip]
> > pauseTime = 10; // Det antal sekunder du vil pause
> > timer = getTimer() + (pauseTime * 1000);
>
> Det er kanskje dumt å blande seg inn i denne diskusjonen. men jeg prøver
> likevel. Jeg er ny i actionscripting og lurer på om du kunne forklare
> hvorfor denne linjen må være med i scriptet ditt: "timer = getTimer() +
> (pauseTime * 1000);" } Og spessielt hvorfor du multipliserer med 1000
>

Jeg tror svaret skal findes i et overskuelighedsspørgsmål. Man kunne bare
have skrevet "timer = getTimer() + 10000);"
Funktionen getTimer() retunerer den aktuelle tid i millisekunder og derfor
skal den tid der lægges til også omregnes til millisekunder...
Måden som Morten har lavet det på her, gør det så mere overskueligt, da man
blot skal angive antallet af sekunder man ønsker pausen til at være og ikke
behøver tænke på omregning til millisekender. På den måde er det også
lettere hvis man ønsker at lave pausens længde som en varibel brugeren
eksempelvis selv angiver...

Håber det er et forståeligt svar.
/Mikkel


> Stig
>
> > onClipEvent (enterFrame) {
> > if (getTimer() > timer) {
> > _parent.play();
> > }
> > }
> > //---------------------------------------------------
> >
> > Morten
>
>
>



Morten Hjort Falden (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Hjort Falden


Dato : 22-01-02 14:31

Jep...Mikkel har ret.

"pauseTime" variablen er faktisk overflødig og er der kun for nemhedens
skyld når pausen's længde skal ændres.

"timer" variablen indeholder den tid i millisekunder hvor pausen skal
slutte, og som Mikkel korrekt skriver retunerer getTimer() tiden i ms -
siden flash filmen startede - hvorved regnestykket (pauseTime * 1000) i
dette tilfælde er lig med (10 * 1000 = 10000 ms = 10 sek).

Det giver en pause på 10 sekunder fordi regnestykket fra før foretages 1
gang ved "load", og tjekkes efterfølgende ved hver "enterFrame".

hmm...det kan godt være at Mikkel's svar var mere forståeligt end mit, men
jeg håber det hjalp. :-/


Morten


"Mikkel Schultz" <mikkel@cs.auc.dk> wrote in message
news:a2jen9$6i8$1@sunsite.dk...
> "Stig Hamstad" <stig@hamstad.com> skrev i en meddelelse
> news:mca38.9766$RS2.287059@juliett.dax.net...
> [snip]
> > > pauseTime = 10; // Det antal sekunder du vil pause
> > > timer = getTimer() + (pauseTime * 1000);
> >
> > Det er kanskje dumt å blande seg inn i denne diskusjonen. men jeg prøver
> > likevel. Jeg er ny i actionscripting og lurer på om du kunne forklare
> > hvorfor denne linjen må være med i scriptet ditt: "timer = getTimer() +
> > (pauseTime * 1000);" } Og spessielt hvorfor du multipliserer med 1000
> >
>
> Jeg tror svaret skal findes i et overskuelighedsspørgsmål. Man kunne bare
> have skrevet "timer = getTimer() + 10000);"
> Funktionen getTimer() retunerer den aktuelle tid i millisekunder og derfor
> skal den tid der lægges til også omregnes til millisekunder...
> Måden som Morten har lavet det på her, gør det så mere overskueligt, da
man
> blot skal angive antallet af sekunder man ønsker pausen til at være og
ikke
> behøver tænke på omregning til millisekender. På den måde er det også
> lettere hvis man ønsker at lave pausens længde som en varibel brugeren
> eksempelvis selv angiver...
>
> Håber det er et forståeligt svar.
> /Mikkel
>
>
> > Stig
> >
> > > onClipEvent (enterFrame) {
> > > if (getTimer() > timer) {
> > > _parent.play();
> > > }
> > > }
> > > //---------------------------------------------------
> > >
> > > Morten
> >
> >
> >
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste