Passer min nye disk til mit bundkort ?
Fra : THOMAS VESTERGAARD

Dato : 19-01-02 01:06

Hejsa !

Jeg sidder og er godt træt af min nye harddisk !!!!!

Jeg HAR lavet en alm DOS partition på disken, men den viser kun at der er 10
Gb på den ( den er på 80 Gb )
I BIOS vises der at disken ER på 80Gb så den kan vel godt genkende disken ?
eller hvad ?

Når jeg så vil formatere den efterfølgende, kommer der en besked op, at det
er en ugyldig medietype jeg bruger ? hvad fanden betyder det ?
Alle jeg kender har ingen forklaring på problemet, og med en ny ubrugelig
disk, er det ret Fucked !!!!

JA jeg har booted før forsøg på formatering

og der vises efter partitioneringen kun 10 Gb på disken MEN det er en (80Gb)

Her er Specs. på disken...:

Harddisk, Western Digital, IDERead Seek Time (Average) 8.9 ms
Write Seek Time (Average) 10.9 ms (average)
Track-To-Track Seek Time 2.0 ms (average)
Full Stroke Seek 21.0 ms (average)
Average Latency 4.2 ms (nominal)
Rotational Speed 7,200 RPM (nominal)
Mode 5 Ultra ATA 100.0 MB/s
Mode 4 Ultra ATA 66.6 MB/s
Mode 2 Ultra ATA 33.3 MB/s
Mode 4 PIO 16.6 MB/s
Mode 2 multi-word DMA 16.6 MB/s
Buffer To Disk 420.0 Mbits/s (Max)Buffer Size 2 MB
--

PLEASE HELP ME OUT !!!!

--
Thomas Vestergaard
Tlf : 21834342

Fra : Hans

Dato : 19-01-02 04:33

"THOMAS VESTERGAARD" <tomvik@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Gb på den ( den er på 80 Gb )
> I BIOS vises der at disken ER på 80Gb så den kan vel godt genkende disken

Det er mange fine data du opgiver, men glemmer det vigtigste - Bundkortet???
mvh
Hans

Fra : tnf

Dato : 19-01-02 08:57

Hvis du booter på den gamle, dette er bare et eks, med fx NT 4 eller 2k
(tænker også XP kan) kan du nøjes med at fortælle biosen om den gamle hd.
Den nye finder styresystemet og så kører det bare 10-4 :)

Har en kammerat der har en 166 mhz som booter på en 8.4 gb. Han kører nt4.
OS't finder så hans 30 gb maxtor og 60 gb ibm. keine problem.

tnf

Fra : F.Larsen

Dato : 19-01-02 13:22

Hvis dit bundkort genkender disken som en 80GB er det ikke her problemet ligger.

For at udnytte hele diskens kapacitet som een partition skal du anvende et
operativ system som har feks FAT32 eller NTFS. Ellers må du delen disken op,

--
Flemming

Fra : THOMAS VESTERGAARD

Dato : 19-01-02 22:20

Hejsa gruppe !

Tak for hjælpen, men jeg fandt selv ud af mit problem, nu sidder jeg jo bare
og tænker at jeg har en mere harddisk som jeg gerne vil hae i PC 'en
jeg har 2 ATA slots ledige, men skal jeg så bare have et ekstra kabel til
den sidte og sætte den som secondary slave ?

PS. mit bund kort er ASUS A7V