Disk deling mellem XP H og Debian
Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-01-02 22:13

Jeg har internet fobindelse fra min Debian over min XP H til at køre,
men hvorledes får jeg adgang fra XP'en til Debian's diske?

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv,
og dem der er enig med mig,,,

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-01-02 23:31

On Fri, 18 Jan 2002 22:12:47 +0100, Ivar Madsen
<news-02-01-02@milli.dk> wrote:

> Jeg har internet fobindelse fra min Debian over min XP H til at køre,
> men hvorledes får jeg adgang fra XP'en til Debian's diske?

Der er muligheder nok: FTP, Samba og NFS er bare tre forslag.
Hvis du vil have noget rigtig Windows-agtigt, er Samba nok det
bedste valg.

-A
Plus : http://www.toiletduk.net/insanity_test/

FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-01-02 10:47

On Fri, 18 Jan 2002 23:30:38 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Der er muligheder nok: FTP, Samba og NFS er bare tre forslag.
>Hvis du vil have noget rigtig Windows-agtigt, er Samba nok det
>bedste valg.

Man kan ikke direkte mounte dem i win, som man kan med win<->win,,,

Nå, men jeg skal have en FTPserver op og køre under alle omstændig
heder, så det bliver det nok ved,,,

> [...]
| proftpd-pgsql 1.2.4-2
| proftpd-mysql 1.2.4-2
| proftpd-ldap 1.2.4-2
| proftpd 1.2.4-2
| krb5-ftpd 1.2.2-8
| heimdal-servers 0.3e-6
| ftpd-ssl 0.17.8+0.3-1
| wu-ftpd 2.6.1-6
| oftpd 0.3.6-4
| muddleftpd 1.3.11-6
| lukemftpd 1.1-1
| ftpd 0.17-10
| bsd-ftpd 0.3.3-9
|You should explicitly select one to install.
|E: Package ftp-server has no installation candidate

Den skal bruges til at uploade noget PHP/mysql til WEBserveren, nu og
her, og siden hen grafik til WEBserveren, og så hvis der er en fil jeg
selv vil have flyttet fram og tilbage, den skal alså ikke være åben for
den store offentlighed, min kun for mig selv, og et par andre, og have
adgang til hele maskinen.
Hvilken bør jeg vælge?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-01-02 00:02

On Sat, 19 Jan 2002 10:46:50 +0100, Ivar Madsen
<news-02-01-02@milli.dk> wrote:

> Man kan ikke direkte mounte dem i win, som man kan med win<->win,,,

Samba gør netop, at man kan få adgang til directories på *ix ved
at mappe et drev. Og hvis man bruger FTP, er der også klienter
til Windows, der får FTP-adgang til at fremstå som foldere i
Windows.

> Hvilken bør jeg vælge?

En hvilken som helst FTP-server kan gøre det du vil.