Øresund
Fra : Ivan T. Hansen

Dato : 18-01-02 11:53

Hej NG

Jeg er så heldig at jeg skal på Øresund i morgen for første gang. Jeg ville
lige høre om der er nogle som kunne fortælle om hvordan fiskeriet vil være
nu hvor de lover 13 sekundmeter fra sudvest, hvil der være meget strøm og
store bølger. Der er jo ikke meget ved hvis turen bliver ødelagt af for
store bølger.

Med venlig hilsen

Ivan

Fra : Jens B.

Dato : 18-01-02 12:18

"Ivan T. Hansen" <ivan-jeanette@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> nu hvor de lover 13 sekundmeter fra sudvest, hvil der være meget strøm og
> store bølger. Der er jo ikke meget ved hvis turen bliver ødelagt af for

Kommer dæleme an på, hvor/hvorledes du skal fiske. Er det en buletur? hvis
det er, og I går langt nordpå (ørkenen), så får I noget af en rystetur.
Husk, mindst 500g i enden under sådanne forhold, da strømmen er stærk. Er
det en alm. drivfisketur, trækker skipper garanteret sydpå for at ligge i læ
af Sjælland/Hven. Her kan du med fordel benytte kastegrej og bør ikke være
særligt generet af hverken strøm eller vind (well, alt er selvfølgelig
relativt, og 13 m/s er godt nok i overkanten).

Knæk & bræk, hvis du kommer af sted og husk liiige at fortælle os, hvordan
turen gik.

--
-Jens B.

Fra : KIM PRÆBEL

Dato : 18-01-02 16:59

Ivan T. Hansen <ivan-jeanette@vip.cybercity.dk> skrev

(snip)
>Jeg ville lige høre om der er nogle som kunne fortælle om >hvordan
fiskeriet vil være nu hvor de lover 13 sekundmeter fra >sudvest, hvil der
være meget strøm og store bølger.

Hej Ivan!

Jeg var på sundet både mandag og tirsdag. Tirsdag var det 10 m/s og det var
sgu ikke så sjovt. Jeg var med Nadia, og vi prøvede nogle af pryds hemmelige
spots meget nordpå, så det var en våd omgang. Men fiskene var (Naesten)
ligeglade. Største torsk på skibet var 16.8 og der blev taget 5 målere.
Senere på dagen tog vi sydpå og prøvede de klassiske pladser, DM-bøjen(M4
bøjen) og graensen.
Husk at strømmen også afhaenger af tidevandet.... . Så det staerk vind er
ikke ensbetydende med kraftig strøm. Selvfølgelig betyder vinden noget, da
den presser vand op gennem sundet. Men en sydlig vind er meget bedre end en
nordlig, hvad strøm angår, for vinden har kortere "virkeafstand" end hvis
den kommer fra nord. Men jeg tror generelt at en nordlig vind er at
foretraekke til torsk i sundet da den bringer saltholdigt vand ned fra
kattegat.
Nå men jeg håber at du får en god tur derude, om ikke andet så får du en
masse luft og det taeller da også - ik?!

Tight lines
kim

Fra : Kaj Pedersen

Dato : 18-01-02 18:25

Det lyder som om du er lidt bange for ryste ture
Hvis det er søsygen der sider og nager i baghovedet SÅ HUSK FOR GUDS SKYLD
AT TAGE ET PAR SØSYGE TABELETTER de virker faktisk
en bedre løsning er et søsyge plaster (Jeg tar aldrig ud uden Jeg har
forfodret nok )
Hilsen Kaj
Ivan T. Hansen <ivan-jeanette@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a28uup$q59$1@news.cybercity.dk...

Fra : JD

Dato : 18-01-02 18:48

>snip<
> en bedre løsning er et søsyge plaster (Jeg tar aldrig ud uden Jeg har
> forfodret nok )
> Hilsen Kaj
<snap >

Hej
For et par dage siden var jeg på apoteket, netop for at købe nogle
søsygeplastre,
men jeg blev oplyst at det kunne man kun få på recept!!
mvh
jaKob

Fra : Ivan T. Hansen

Dato : 19-01-02 22:25

Jeg var ikke bange for at blive syg (det har jeg aldrig prøvet), det ville
jo bare være ærgeligt at tage turen fra fyn og så ikke for noget ud ar
turen. Men det gik da heller ikke så galt inda selv óm der var meget vind og
forholdene nok ikke lige var de helt optimale. Vi var 4 mand og fik 6 fisk
fra 1.5 kg til 12.5 kg.

Mvh
Ivan