/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
BoomTown et sort hul?
Fra : René Rolighed Christ~


Dato : 18-01-02 10:13

Hej alle

Jeg har fået konverteret min Pro@ccess til et BoomTown ADSL abonnement.
Alt i alt virker selve forbindelsen fint, men det synes umuligt på nogen
måde at komme i kontakt med BoomTown (altså folkene bagved - supporterne
eller hvad vi nu skal kalde dem)!?!

De kan ikke kontaktes på telefon (denne "dårligere" support er en del af den
lave pris på BoomTown, så dette er OK for mig) - men udelukkende pr. e-mail.
Eller - det vil sige - det virker som om e-mails til BoomTown bare ryger i
et sort hul???

Jeg har over 2 måneder sendt 3 e-mails til dem, men kun fået svar på den
første (efter at have sendt en rykke-for-svar-email 1 uge efter)... Dette
efterlader mig med et indtryk af, at e-mails til BoomTown bare ryger i et
sort hul???
Har andre BoomTown ADSL abonnenter fået samme indtryk?

Med venlig hilsen
Rolighed




 
 
Rune Klausen (18-01-2002)
Kommentar
Fra : Rune Klausen


Dato : 18-01-02 12:06


"René Rolighed Christensen" <rene@nospam-integrator.dk> wrote in message
news:DGR18.31$AB3.1783@news.get2net.dk...
> Hej alle
>
> Jeg har over 2 måneder sendt 3 e-mails til dem, men kun fået svar på den
> første (efter at have sendt en rykke-for-svar-email 1 uge efter)... Dette
> efterlader mig med et indtryk af, at e-mails til BoomTown bare ryger i et
> sort hul???
> Har andre BoomTown ADSL abonnenter fået samme indtryk?

lidt, jeg bestilte boomtown ADSL, ventede 3 uger, rignede til dem, og jaja,
min mail lå i en box med 5 andre, så den skulle nok blive behandlet i løbet
af nogle få dage, 2 uger efter ringede jeg til dem og sagde, drop det, jeg
vil hellere have NE2 istedet for, og hvad gik der, 1 uge, så avde jeg brev
med dato for konvertering :)
så nu kører jeg med NE2 i stedet for boomtown som jeg ellers havde tænkt mig
at have...
Jeg havde Pro@ 512/512 før hend

-Rune




Henrik Aarfeldt (18-01-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 18-01-02 12:16


Rune Klausen <Rune.klausen@paradis.dk> wrote in message
news:3c4801bf$0$89106$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> så nu kører jeg med NE2 i stedet for boomtown som jeg ellers havde tænkt
mig
> at have...

Hmm...Boomtown er vist baseret på NE2...

--
Mvh Henrik.



Svend Jørgensen (18-01-2002)
Kommentar
Fra : Svend Jørgensen


Dato : 18-01-02 13:11


"Henrik Aarfeldt" <haa@orange.dk> wrote in message
news:0sT18.99$%95.116093094@news.orangenet.dk...
>
> Rune Klausen <Rune.klausen@paradis.dk> wrote in message
> news:3c4801bf$0$89106$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > så nu kører jeg med NE2 i stedet for boomtown som jeg ellers havde
tænkt
> mig
> > at have...
>
> Hmm...Boomtown er vist baseret på NE2...
>
Og hvad så ?

> --
> Mvh Henrik.
>
>

--
Svend



Henrik Aarfeldt (18-01-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 18-01-02 13:22


Svend Jørgensen <2@lazy.dk> wrote in message
news:EgU18.61$AB3.3456@news.get2net.dk...
>
> "Henrik Aarfeldt" <haa@orange.dk> wrote in message
> news:0sT18.99$%95.116093094@news.orangenet.dk...
> >
> > Rune Klausen <Rune.klausen@paradis.dk> wrote in message
> > news:3c4801bf$0$89106$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > >
> > > så nu kører jeg med NE2 i stedet for boomtown som jeg ellers havde
> tænkt
> > mig
> > > at have...
> >
> > Hmm...Boomtown er vist baseret på NE2...
> >
> Og hvad så ?

Ja, så giver hans sætning ikke så meget mening.

/haa




Thomas Alexander Fre~ (18-01-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Alexander Fre~


Dato : 18-01-02 13:26

Henrik Aarfeldt wrote:

<snip>
> Ja, så giver hans sætning ikke så meget mening.
<snip>

Jo, det gør den. Hvis du er i tvivl om hvad forskellen på
Boomtown og NE2 er, så se på denne side:

http://www.makr.dk/go.php3?adslvarianter

Her tænkes specielt på sætningerne:

"Boomtown ADSL er teknisk set det samme som NetExpress men
leveres i en hastighed der gør den velegnet til onlinegaming,
nemlig 512/512
Samtidig får man et medlemsskab af spillesitet Boomtown."

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
Registered Linux user #168164, http://counter.li.org
http://www.usenet.dk/netikette - på forhånd tak.
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Henrik Aarfeldt (18-01-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 18-01-02 13:46


Thomas Alexander Frederiksen <thomasaf@mail.tele.dk> wrote in message
news:3c481800$0$17209$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Henrik Aarfeldt wrote:
>
> <snip>
> > Ja, så giver hans sætning ikke så meget mening.
> <snip>
>
> Jo, det gør den. Hvis du er i tvivl om hvad forskellen på
> Boomtown og NE2 er, så se på denne side:

Boomtown er baseret på NE2, end of story.

--
haa



Andreas Plesner Jaco~ (18-01-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 18-01-02 14:02

In article <xMU18.109$Uk6.120999042@news.orangenet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:
>
>> <snip>
>> > Ja, så giver hans sætning ikke så meget mening.
>> <snip>
>>
>> Jo, det gør den. Hvis du er i tvivl om hvad forskellen på
>> Boomtown og NE2 er, så se på denne side:
>
> Boomtown er baseret på NE2, end of story.

Men det er forskellige mennesker der sælger og supporterer dem mig
bekendt, og det var jo det der var hele pointen med tråden.

--
Andreas Plesner Jacobsen | There is much Obi-Wan did not tell you.
|    -- Darth Vader

Martin Højriis Krist~ (18-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-01-02 21:13

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
news:slrna4g77o.kt0.apj@slartibartfast.nerd.dk...
> > Boomtown er baseret på NE2, end of story.
> Men det er forskellige mennesker der sælger og supporterer dem mig
> bekendt

Ikke svjv, men der er forskelligt service-level

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Rado (20-01-2002)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 20-01-02 23:44

On Fri, 18 Jan 2002 13:02:11 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>In article <xMU18.109$Uk6.120999042@news.orangenet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:
>>
>>> <snip>
>>> > Ja, så giver hans sætning ikke så meget mening.
>>> <snip>
>>>
>>> Jo, det gør den. Hvis du er i tvivl om hvad forskellen på
>>> Boomtown og NE2 er, så se på denne side:
>>
>> Boomtown er baseret på NE2, end of story.
>
>Men det er forskellige mennesker der sælger og supporterer dem mig
>bekendt, og det var jo det der var hele pointen med tråden.

Hvis du mener alt halløjet med spil kan det godt være at der er
problemet med support, det skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke selv
bruger den side af det. Men hvad angår teknisk support i almindelighed
har jeg altid brugt bredbånd hotline, hvilket der tilsyneladende ikke
er noget problem med.



--
Rado

Religion and science are opposed ... but only in the same sense
as that in which my thumb and forefinger are opposed - and between
the two, one can grasp everything.
- Sir William Bragg

Klaus Ellegaard (18-01-2002)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 18-01-02 14:16

"Henrik Aarfeldt" <haa@orange.dk> writes:

>> Jo, det gør den. Hvis du er i tvivl om hvad forskellen på
>> Boomtown og NE2 er, så se på denne side:

>Boomtown er baseret på NE2, end of story.

Ja, men der er forskel på de to produkter. Blandt andet hvad support
angår, og det var lige netop dét, den oprindelige artikel handlede
om.

Mvh.
   Klaus.

Jesper Skriver (18-01-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 18-01-02 16:08

On Fri, 18 Jan 2002 13:46:00 +0100, Henrik Aarfeldt wrote:
>
> Thomas Alexander Frederiksen <thomasaf@mail.tele.dk> wrote in message
> news:3c481800$0$17209$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>> Henrik Aarfeldt wrote:
>>
>> <snip>
>> > Ja, så giver hans sætning ikke så meget mening.
>> <snip>
>>
>> Jo, det gør den. Hvis du er i tvivl om hvad forskellen på
>> Boomtown og NE2 er, så se på denne side:
>
> Boomtown er baseret på NE2, end of story.

Teknisk er det 100% det samme - men der er forskel på resten,
f.eks. support ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Thomas Alexander Fre~ (19-01-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Alexander Fre~


Dato : 19-01-02 11:13

Henrik Aarfeldt wrote:

>
> Thomas Alexander Frederiksen <thomasaf@mail.tele.dk> wrote in
> message news:3c481800$0$17209$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>> Henrik Aarfeldt wrote:
>>
>> <snip>
>> > Ja, så giver hans sætning ikke så meget mening.
>> <snip>
>>
>> Jo, det gør den. Hvis du er i tvivl om hvad forskellen på
>> Boomtown og NE2 er, så se på denne side:
>
> Boomtown er baseret på NE2, end of story.
<snip>

Service og tilbehørs-flaf er forskelligt, hans sætning giver
mening.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
Registered Linux user #168164, http://counter.li.org
http://www.usenet.dk/netikette - på forhånd tak.
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Rune Klausen (19-01-2002)
Kommentar
Fra : Rune Klausen


Dato : 19-01-02 12:15


"Henrik Aarfeldt" <haa@orange.dk> wrote in message
news:MpU18.106$f26.119777328@news.orangenet.dk...
> > >
> > > Hmm...Boomtown er vist baseret på NE2...
> > >
> > Og hvad så ?
>
> Ja, så giver hans sætning ikke så meget mening.

Masser af mening.

At boomtown ikke kunne finde udaf at håndtere min order om at konvertere fra
pro@ccess til boomtown, er lidt skidt.
Det største problem er nok at man ikke rigtig kan ringe ind og bestille
boomtown, men at det skal gøres via deres hjemmeside.

-Rune





Henrik Aarfeldt (19-01-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 19-01-02 14:37


"Rune Klausen" <Rune.klausen@paradis.dk> skrev i en meddelelse
news:3c49559a$0$226$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Henrik Aarfeldt" <haa@orange.dk> wrote in message
> news:MpU18.106$f26.119777328@news.orangenet.dk...
> > > >
> > > > Hmm...Boomtown er vist baseret på NE2...
> > > >
> > > Og hvad så ?
> >
> > Ja, så giver hans sætning ikke så meget mening.
>
> Masser af mening.
>
> At boomtown ikke kunne finde udaf at håndtere min order om at konvertere
fra
> pro@ccess til boomtown, er lidt skidt.

Min genbo har i går bestilt konvertering fra NE->BT, og det foregik fint via
telefonen.
Det kostede 50,- at konvertere.

--
Mvh HAA



Rune Klausen (19-01-2002)
Kommentar
Fra : Rune Klausen


Dato : 19-01-02 18:53


"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
news:3c497645$0$267$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Min genbo har i går bestilt konvertering fra NE->BT, og det foregik fint
via
> telefonen.
> Det kostede 50,- at konvertere.

ihhh...

Jeg ringede til dem, så sagde han gør det via hjemmesiden, så guide han mig
igennem det...
At den så lå i den postbox, som aldrig blev åbnet...


-Rune



f00ge (20-01-2002)
Kommentar
Fra : f00ge


Dato : 20-01-02 10:26

"René Rolighed Christensen" wrote:

> Jeg har fået konverteret min Pro@ccess til et BoomTown ADSL abonnement.

Jeg må spørge, hvorfor du valgte at gå over til Boomtown fra Pro@ccess?
Udelukkende prisen?

Jeg har ikke ADSL selv, men når den dag kommer, hvor det bliver muligt, ved
jeg ikke, om jeg skal vælge Pro@ccess eller Boomtown 512/512.
Jeg skal bruge den til online spil.

Har Boomtown nogen fordel over Pro@ccess (Udover prisen, selvfølgelig)?




Martin Højriis Krist~ (20-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 20-01-02 12:30

"f00ge" <canute@****NOT4SPAM****f2s.com> skrev i en meddelelse
news:3c4a8c27$0$62885$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Har Boomtown nogen fordel over Pro@ccess (Udover prisen,
selvfølgelig)?

Jeg vil ikke sige at der er nogen teknisk fordel der ikke også kan
opnåes med P@
Men man har jo også medlemskab af boomtown.net med i prisen

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Ink (20-01-2002)
Kommentar
Fra : Ink


Dato : 20-01-02 12:46

On Sun, 20 Jan 2002 12:30:22 +0100, "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk>
wrote:

>Jeg vil ikke sige at der er nogen teknisk fordel der ikke også kan
>opnåes med P@
>Men man har jo også medlemskab af boomtown.net med i prisen

Der står følgene i "Produktblad for Boomtown ADSL":

"Som bruger af Boomtown ADSL kan du som udgangspunkt ikke modtage SMTP (port 25)
og NNTP (port 119) direkte, da TDC Internet har opsat filtre, der forhindrer
dette, for at beskytte dig mod misbrug."

Hvad betyder det ??
--
Henrik

Martin Højriis Krist~ (20-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 20-01-02 12:52

"Ink" <inkasso@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:ebbl4u84b5s7hdbvje944222v3erluphpb@4ax.com...
> "Som bruger af Boomtown ADSL kan du som udgangspunkt ikke modtage SMTP
> og NNTP (port 119) direkte
> Hvad betyder det ??

At man ikke kan køre mail og newsserver. Mail dog med lidt fiflen.
www.makr.dk/?backupmx

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



René Rolighed Christ~ (22-01-2002)
Kommentar
Fra : René Rolighed Christ~


Dato : 22-01-02 09:56

"René Rolighed Christensen" <rene@nospam-integrator.dk> wrote in message
news:DGR18.31$AB3.1783@news.get2net.dk...
> Hej alle
>
> Jeg har fået konverteret min Pro@ccess til et BoomTown ADSL abonnement.
> Alt i alt virker selve forbindelsen fint, men det synes umuligt på nogen
> måde at komme i kontakt med BoomTown (altså folkene bagved - supporterne
> eller hvad vi nu skal kalde dem)!?!
>
> De kan ikke kontaktes på telefon (denne "dårligere" support er en del af
den
> lave pris på BoomTown, så dette er OK for mig) - men udelukkende pr.
e-mail.
> Eller - det vil sige - det virker som om e-mails til BoomTown bare ryger i
> et sort hul???
>
> Jeg har over 2 måneder sendt 3 e-mails til dem, men kun fået svar på den
> første (efter at have sendt en rykke-for-svar-email 1 uge efter)... Dette
> efterlader mig med et indtryk af, at e-mails til BoomTown bare ryger i et
> sort hul???
> Har andre BoomTown ADSL abonnenter fået samme indtryk?
>
> Med venlig hilsen
> Rolighed

Pyha... Sikke en tråd jeg fik udløst med mit spørgsmål.
Desværre har de mange indlæg ikke så meget med mit oprindelige spørgsmål at
gøre.

Jeg vil dog lige nævne, at jeg i dag faktisk har fået et svar fra "Det Sorte
Hul" på ÉN af mine mails.
Svartiden på en lille simpel e-mail lader til at være på 11(!!!) dage. Hvad
sker der TeleDK?

Med venlig hilsen
Rolighed



Klaus Ellegaard (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 22-01-02 10:06

"René Rolighed Christensen" <rene@nospam-integrator.dk> writes:

>Jeg vil dog lige nævne, at jeg i dag faktisk har fået et svar fra "Det Sorte
>Hul" på ÉN af mine mails.
>Svartiden på en lille simpel e-mail lader til at være på 11(!!!) dage. Hvad
>sker der TeleDK?

"You get what you pay for"?

Mvh.
   Klaus.

René Rolighed Christ~ (22-01-2002)
Kommentar
Fra : René Rolighed Christ~


Dato : 22-01-02 10:40

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> wrote in message
news:a2ja1s$2e96$1@katie.ellegaard.dk...
>
> "You get what you pay for"?
>

Ahh hva'? 11 dage for at svare på en sølle e-mail?

"You _don't_ get what you pay for" hos TeleDK!
Eksempelvis har jeg ikke fået fast IP endnu, selvom jeg betaler for det!

/Rolighed



Klaus Ellegaard (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 22-01-02 11:01

"René Rolighed Christensen" <rene@nospam-integrator.dk> writes:

>> "You get what you pay for"?

>Ahh hva'? 11 dage for at svare på en sølle e-mail?

Du har købt et produkt, hvor support er nedprioriteret, så prisen
kan blive lavere. Hvis de svarede med det sammme, ville der jo
ikke være nogen forskel på det dyre produkt med support og det
billige med mindre support.

Så ja - you get what you pay for.

>Eksempelvis har jeg ikke fået fast IP endnu, selvom jeg betaler for det!

Det er jo så en anden ting.

Mvh.
   Klaus.

Martin Højriis Krist~ (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 22-01-02 11:25

"René Rolighed Christensen" <rene@nospam-integrator.dk> skrev i en
meddelelse news:5ta38.40$EU.1240@news.get2net.dk...
> Eksempelvis har jeg ikke fået fast IP endnu, selvom jeg betaler for
det!

Fast IP på hvilket produkt? Hvad betaler du for det?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Peter Brodersen (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 22-01-02 22:30

On Tue, 22 Jan 2002 10:40:01 +0100, "René Rolighed Christensen"
<rene@nospam-integrator.dk> wrote:

>Ahh hva'? 11 dage for at svare på en sølle e-mail?

Mon ikke, de, som andre større firmaer modtager mange tusinde enkelte
sølle e-mails?

Lidt på samme måde som at en mio kr. blot er "en million sølle
enkroner".

--
- Peter Brodersen

René Rolighed Christ~ (23-01-2002)
Kommentar
Fra : René Rolighed Christ~


Dato : 23-01-02 12:17

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message
news:0Pk38.4167$XA5.494251@news000.worldonline.dk...
>
> Mon ikke, de, som andre større firmaer modtager mange tusinde enkelte
> sølle e-mails?
>
> Lidt på samme måde som at en mio kr. blot er "en million sølle
> enkroner".

Meget muligt... Men jeg nægter at tro at du/I oprigtigt kan mene at det er
"heeelt OK" at skulle vente 11 (elleve!!!) dage på at få et svar på en
e-mail!?!

Det svarer lidt til, at din bank giver dig ½ procent højere rente på din
bankkonto, mod at vente ½ time ved dankortsautomaten, hver gang du vil hæve
penge!?!

Cheers Rolighed



Klaus Ellegaard (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 23-01-02 12:24

"René Rolighed Christensen" <rene@nospam-integrator.dk> writes:

>Meget muligt... Men jeg nægter at tro at du/I oprigtigt kan mene at det er
>"heeelt OK" at skulle vente 11 (elleve!!!) dage på at få et svar på en
>e-mail!?!

Spørgsmålet er vel nærmere, hvad du er blevet lovet?

Du er, så vidt jeg ved, blevet lovet et produkt med dårligere support
end for de almindelige produkter. Hvad er problemet så?

Mvh.
   Klaus.

Peter Brodersen (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 23-01-02 18:29

On Wed, 23 Jan 2002 12:17:07 +0100, "René Rolighed Christensen"
<rene@nospam-integrator.dk> wrote:

>Meget muligt... Men jeg nægter at tro at du/I oprigtigt kan mene at det er
>"heeelt OK" at skulle vente 11 (elleve!!!) dage på at få et svar på en
>e-mail!?!

"heeelt OK" i forhold til hvad? I forhold til hvad, man har betalt,
eller hvad? I så fald er jeg ret overbevist om at tingene går hånd i
hånd.

>Det svarer lidt til, at din bank giver dig ½ procent højere rente på din
>bankkonto, mod at vente ½ time ved dankortsautomaten, hver gang du vil hæve
>penge!?!

Faktisk kan min bank give mig en højere rente på nogle konti, hvor der
til gengæld kræves at man anmoder om udbetalingen en måned i forvejen.

Så jo, tingene går hånd i hånd. Jo mere, man selv er villig til at
ofre, jo bedre tilbud kan man få.

--
- Peter Brodersen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste