Simpelt spørgsmål
Fra : Michael Olsen

Dato : 18-01-02 09:46

Kan man have mere end et enkeltmands firma ?

Pft.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-01-02 10:29

Hej

Du kan godt operere under 2 forskellige firmanavne, men jurididk vil det
være dig, der tegner begge firmaer alligevel. Hvad ville du opnå ved
det?

Hilsen
Uffe

Fra : Michael Olsen

Dato : 18-01-02 11:12

Jeg vil gerne operere under 2 forskellige firmanavne, med alt hvad det
indebærer (fx. forskellige fakturaer. osv). Det skal jeg vel oprettes 2
gange for ?

Fra : BMA-Data

Dato : 20-01-02 10:10

On Fri, 18 Jan 2002 09:45:55 +0100, "Michael Olsen" <mailme@kermit.dk>
wrote:

>Kan man have mere end et enkeltmands firma ?

Det kan man godt, ja.
Jeg har to se-numre, til to forskellige firmaer.
Og hvorfor? Fordi det er to ting, der absolut intet har med hinanden
at gøre, hvorfor jeg har valgt, ikke at blande det sammen.
Og indtil nu er det gået rimeligt smærtefrit. Afregning af moms to
gange hvert halve år.
MEN..
Nu er jeg flyttet, og har derfor også måttet ændre adresse på de to
firmaer. Og lige pludselig skal jeg nu til at afregne moms hver
måned!!!

Jeg har selvfølgelig kontaktet T&S i den region, jeg nu er under.
Svaret herfra er, at det SKAL man, når man har mere end et se-nummer.
Så var mit spørgsmål jo, hvorfor jeg så ikke havde skullet det indtil
nu. "Det er fordi, din gamle T&S-region har begået en fejl" var
svaret.

Så konklussionen må være at det kan du godt. Men det giver altså noget
ekstra arbejde - også i det "første" firma, du har.

--

Mvh.

BMA-Data
http://www.bma-data.dk

Fra : J. Madsen

Dato : 21-01-02 22:59

> [...]
> Nu er jeg flyttet, og har derfor også måttet ændre adresse på de to
> firmaer. Og lige pludselig skal jeg nu til at afregne moms hver

Ja, det er helt rigtigt, at de har gjort forkert:). Den kære Stavad indførte
månedsmoms for en indehaver af flere momsnumre, da han var bange for, at man
for at undgå månedsmomsen i store firmaer, ville splitte de store firmaer i
mindre. Derfor.
I Danmark er et firma stort jf. hans mening, når man har over 10 mill. i
omsætning! Det er så bare ærgerligt for benzintanke og bilforhandlere at
afgifterne uvilkårligt medfører, at man "er et stort firma".

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE

Fra : Ronni

Dato : 30-01-02 11:05

Jeg har også registreret 2 enkeltmands firmaer, da der er vidt forskellige
brancher. Til at starte med skulle jeg også afregne hver måned, altså efter
jeg oprettede firma nr. 2, men efter et år fandt de ud af at min omsætning
ikke var så stor og så blev det sørme lavet om til halvårs afregning; dog
foreløbig kun på det ene ældste firma. Rar ting.

Mvh. Ronni Søby
www.AV-Connection.dk