Kan ikke genstarte - HJÆÆLP
Fra : Bent

Dato : 17-01-02 22:26

Jeg har det store problem at min kære maskine ikke vil genstarte.

Når jeg lukker ned for windows med genstartkommandoen, så lukker den fint,
men når den så skal boote op igen, står den bare stille. IDE-LED lyser
konstant, men det er også det eneste der sker.
Når jeg så får koldstartet den påny, er den gået ned på 100Mhz * 10,5
istedet for 133*10,5.

Dette sker konsekvent ved hver soft boot, uanset styresystem og bios
version.

mit system ser ud som følger:

ASUS A7V133 bundkort
AMD T-fugl 1,4GHz
1GB RAM (PQI)
2 stk barracuda 30Gb HD i RAID.
2 ældre harddiske (Ca. 2 år)
1 52* cdrom drev (vistnok ABIT)
1 Cdrom brænder samsung 8*speed.

Håber meget på hjælp

Bent

Fra : Søren Christensen

Dato : 18-01-02 01:07

> Når jeg så får koldstartet den påny, er den gået ned på 100Mhz * 10,5
> istedet for 133*10,5.

Det kunne lyde som om batteriet til din bios er dårligt - prøv evt. at låne
et fra et andet mobo og se om det hjælper før du køber et nyt. (koster vel
30,-) Man skal vist passe på med at røre ved batteriet, da det skulle
forkorte levetiden.

Mvh. Søren

Fra : Bent

Dato : 18-01-02 19:18

> Det kunne lyde som om batteriet til din bios er dårligt - prøv evt. at
låne
> et fra et andet mobo og se om det hjælper før du køber et nyt.

Det tror jeg ikke, da det som sagt kun er ved genstartning. Der er aldrig
problemer når jeg koldstarter. Desuden ser jeg ikke andre batterirelaterede
fejl, som fx. uret der er gået i stå.

Bent